dag 9 La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu dag 9 La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

dag 9 La Fortuna

Blijf op de hoogte en volg Anita

11 September 2014 | Costa Rica, Fortuna

Hoi hoi

De foto`s van het verslag van gisteren heb ik net kunnen plaatsen.

Wij zijn nog steeds in ons prachtig hotel Lomas del Volcan in La Fortuna met de vulkaan in de achter tuin.
Vandaag hebben we weer een schitterende dag gehad met stralend weer tijdens de haning bridges tour.
Terwijl ik nu dit verslag zit te typen op de veranda regent het weer behoorlijk.

Rond negen uur vertrekken we voor een Hanging Bridges tour , dit is in het Arenal Vulcano natianal park
Dit is een schitterende wandeltocht door een mooie combinatie van nevelwoud en subtropisch woud hier loopt een pad door met tussen door hangbruggen waarover we ruim twee uur hebben gewandeld.
Door het bos, over de grond en over hangbruggen ( meters boven de grond) we hebben een prachtige wandeling gemaat, schitterende flora, fauna en geweldige uitzichten . Foto`s klikken was wederom geen probleem.

Dit indrukwekkende project is gelegen in een prachtig regenwoud reserve, van meer dan 250 hectare beschermd gebied.
We worden ondergedompeld in het paradijs als we lopen door een 3 km lang parcours met 15 bruggen.
Zes van de bruggen -hangbruggen die spectaculair ontworpen om extreme veiligheid en een onvergelijkbare avontuur tegelijkertijd verschaffen.
We hebben het regenwoud van de grond (zoals een jaguar) gezien, en van een gemiddelde hoogte (als een aap), en vanaf de toppen van de hoogste bomen (als een adelaar).
Geweldig om te zien en de vele geluiden die je door het wou hoort , echt super !!!!
Hier een voorbeeld van youtube dan krijgen jullie een iedee wat wij zoal zagen en horen

Een van de bruggen wordt genoemd de "Waterval Bridge" en is 60 meter hoog. Een andere staat bekend als de "Tyra Bridge" en is 98 meter
In dit natuurlijke paradijs, kunt je het volgende ontdekken.
Helaas lang niet alles kunnen zien , veel geluiden van apen en vogels en andere dieren gehoord. Dit was al geweldig !

Ongeveer 250 verschillende vogelsoorten, zoals: de White Hawk, Grote Curassow, Rufous Motmot, Rufous-tailed Jacamar, Black-throated Trogon, en vele anderen.
Veel reptielen zoals de Fer-de-lance slang, la Boa, Basilisk Hagedissen, glas kikker, en giftige kikker van.
Verbazingwekkende zoogdieren, waaronder: brulapen, slingerapen, Tyras, coatimundis, wit gekleurde wilde zwijnen, en drie-toed luiaard.
Duizenden insecten zoals: vlinders, kevers levendig, verbazingwekkend leaf-cutter mieren en artistieke spinnen.

Arenal Volcano National Park;
Arenal Volcano National Park ( Spaans : Parque Nacional Volcán Arenal ) is een Costa Ricaanse nationale park in het centrale deel van het land, de vorming van de Arenal Tilaran Conservation Area .
Het park omvat de Arenal vulkaan , die "was" de meest actieve in het land, die eerder hadden geloofd slapende tot een grote uitbarsting in 1968 te zijn. Het ligt naast het meer van Arenal , dat is de site van het land de grootste hydro-elektrische project, de Lake Arenal Dam.
Het park bevat ook een tweede vulkaan, Chato , wiens krater bevat een lagune. Het wordt ook wel Cerro Chato (letterlijk Mount Chato) als het inactief is geweest voor ongeveer 3500 jaar samenvalt met de oprichting en groei van Arenal zelf.
Het park ligt in de 2.040 vierkante kilometers (790 sq mi) Arenal Tilaran Conservation Area , het beschermen van acht van Costa Rica's 12 leven zones en 16 beschermde reservaten in het gebied tussen de Guanacaste en Tilarán bergketens, en met inbegrip van Lake Arenal.
Het park is het meest direct toegankelijk vanuit La Fortuna , maar is ook gemakkelijk bereikbaar via Tilarán en de noordelijke oever van Lake Arenal.
De Arenal Volcano National Park is populair bij vogelaars , zoals de meeste van de 850 soorten die in Costa Rica kan worden gevonden binnen de grenzen van het park. Dit geldt ook voor een van de meest ongrijpbare en prachtige vogels van het land, de bedreigde schitterende quetzal . Andere diersoorten die leven binnen het park zijn witte gezichten kapucijn apen, jaguar , herten, neusberen en slangen zoals de fer-de-lance en papegaaislang . Het park heeft ook een sterke aanwezigheid van planten, zoals orchideeën, heliconia, varens, laurier, cirri, Guayabo de monte, palmen, bromelia's , enstrangler vijgen .

Na de hanging bridge tour zijn we gaan lunchen in La Fortuna.
We zaten bij een koffietentje en hadden onze bestelling gedaan.
Mijn engels is niet al te best maar die kon er helemaal niets van, en ze vond dat haar engels nog wel goed was ook.
Jopie en Linda hadden cuppuccino Hans een pilsje met een broodje en ik een cola met een broodje.
Ze snapte er helemaal niets van , vier personen en twee broodjes
Na vijf keer vragen hoe de bestelling nu precies in elkaar zat zijn we maar opgestapt. We hadden zoiets dit gaat niet goed komen binnen een half uur want dan moesten we weer bij de bus zijn.

Morgen een vroege wake upe call om 7.00 uur moeten de koffers weer buiten staan en hebben we een reisdag voor de boeg.

Veel liefs en tot een volgende verslag
Anita

• 12 September 2014 - 08:03

José:

He Anita, je bent alweer een aantal dagen op tour en al zoveel mooie dingen gezien je verslagen zijn weer erg mooi om te lezen en wat een prachtige foto's , zo kunnen wij lekker mee genieten hihi
    Veel plezier en geniet ervan
    Liefs José

• 12 September 2014 - 11:19

Ingrid:

Hey vakantieganger, nou de foto's zien er goed uit hoor. Dat word weer een kleurrijk fotoboek met al die mooie flora en fauna. Had je geen hoogtevrees op die wiebelbrugjes, lijkt me doodeng. Je had wel een fantastisch hotel hoor, vulkaan in de achtertuin waauw. Nou we zien weer uit naar je volgende verslag. Veel plezier en geniet ervan. Groetjes van ons, ook aan de rest. Dikke kus....

• 12 September 2014 - 13:41

Evelien:

Hey Anita,
    Wat een mooie foto s. Gelukkig had je mooi weer. Zal wel een belevenis geweest zijn
    op de hangbruggen. griezelig lijkt me dat. Prachtige natuurgebied. mooi verslag weer,
    Veel plezier nog,
    Liefs Evelien