dag 8 Sarapiqui - La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu dag 8 Sarapiqui - La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

dag 8 Sarapiqui - La Fortuna

Blijf op de hoogte en volg Anita

10 September 2014 | Costa Rica, Fortuna

Hallo allemaal,

Vanmorgen lekker rustig ontbeten en daarna rond een uur of negen zijn we vertrokken richting La Fortuna. Onderweg krijgen we eerst nog een boottocht over de Rio Sarapiqui.

De Sarapiquí River, of Rio Sarapiqui, in Costa Rica is een zijrivier van de San Juan-rivier en vormt de oostelijke grens van Sarapiquí Canton . Het gebied rond de rivier is grotendeels laagland tropisch regenwoud , met een weelderige vegetatie, met een grote verscheidenheid aan planten, dieren en insecten leven.
Deze rivier is bevaarbaar en is een lokale handel slagader, en ondersteunt ook de visserij en de toeristische activiteit.

De rivier, die eerder werd genoemd 'Siripiqui', is gevoelig voor overstromingen.
Rond de rivier zijn plantages van koffie, suikerriet, bananen en cacao bomen.
In januari 2009, een verwoestende aardbeving in Cinchona sterk beïnvloed de rivier Sarapiqui zo veel dieren stierven.

Sinds de privatisering van de elektriciteitsproductie in het land, heeft de rivier gezien een aantal van de hydro-elektrische dammen worden gebouwd langs de waterloop.
De rivier wordt beschouwd als een nationaal monument vanwege de vitale geleverde service in het vervoer van wapens, goederen en soldaten in de 1856 oorlog tegen de vrijbuiters.

Tijdens deze boottocht hebben we verschillende vogels , apen , leguanen en een krokodil gezien. Dus foto`s schieten ging weer lekker.
Alleen jammer dat ze vaak hoog in de bomen zitten ben benieuwd of je ze wel goed kan zien op de foto`s. Na de boottocht zijn we weer terug gegaan naar het hotel waar we vannacht geslapen hebben hier hebben we de lunch gehad.
Na de lunch rijden we weer verder richting La Fortuna.

Onderweg hebben we nog eèn koffie stop , hier zaten heel veel leguanen.Deze koffiestop zat precies op een punt waar veel trucks langs kwamen , hier rijden dus veel van die grote Amerikaanse trucks. Heb er wat voor pa op de foto gezet.
Tijdens deze stop begint de tropische regenbui en deze gaat niet zo zachtjes. We komen dus dan ook in stromende regen en onweer aan bij ons geweldige hotel Lomas del Volcan in La Fortuna.

La Fortuna is een landelijke stad in San Carlos , in de provincie Alajuela ,Costa Rica .
La Fortuna kreeg zijn naam na de uitbarsting van de Arenal vulkaan in 1968. La Fortuna was oorspronkelijk de naam "El Borio" voor de dag van de uitbarsting. In 1968, de Arenal vulkaan naar het westen, waarbij alle op zijn pad, waaronder twee dorpen.
El Borio (La Fortuna) is gelegen aan de oostzijde van de vulkaan en was onaangeroerd.
Na de uitbarsting van de vulkaan, werd El Borio omgedoopt tot "La Fortuna", wat betekent "de gelukkige", verwijzend naar de steden luckiness tijdens de uitbarsting.
Arenal wordt vaak door wetenschappers aangehaald als zijnde in de top tien of top 20 van 's werelds meest actieve vulkanen .

La Fortuna ligt op minder dan 10 km van de piek van Arenal en op minder dan 20 km van de ingang van Arenal Volcano National Park (de ingang is ten westen van de piek, terwijl La Fortuna ligt ten oosten van de piek).
Anders dan de vulkaan, La Fortuna heeft toeristische attracties, zoals de La Catarata de la Fortuna , een waterval die valt van een hoogte van 70 meter, diverse resorts met natuurlijke warmwaterbronnen gematigd genoeg om te baden in, de andere dag spa -diensten, en dag- uitstapjes die paardrijden, betrekken raften , opknoping bruggen, een "sky tram," zip-lines , mountainbike, kajak, stand-up paddleboard, en ATV of vuil fietsverhuur, "vlindertuin" en Venado Cavern tours, bungeejumpen , Laguna Cedeno, El Salto Zwemmen Hole, en canyoning , genoeg te doen hier dus.

Ons hotel Lomas del Volcan ligt op een geweldig mooi park met prachtige tuinen en allemaal huisjes , als ik op mijn veranda zit heb ik uitzicht op de vulkaan Arenal , jammer dat het nu zo regent.
Vanavond gaan we met de groep ergens uit eten.
Hoop dat het weer morgen beter is de plannen zijn wandelen het natuur gebied hier heb je van die hang bruggen waar je dan over moet lopen.

Groetjes en tot morgen
Anita

• 11 September 2014 - 10:22

Gerda Vosman:

Hoi Anita, wat zie je toch heel veel, ik zou er jaloers op worden maar ach de limburgse heuvels zijn ook mooi. Had gehoopt dat je een paar foto's van die vrachtwagens zou laten zien ik heb hier ook zo'n chauffeurtje zitten die daar wilt van wordt!!!!! Hoop dat de regen bij jou weer wegtrekt. Het is hier mooi nazomer weer dus straks maar weer met de fiets op pad eerst even een bakkie koffie. Groetjes en tot schrijvs, Gerda, doei doei

• 11 September 2014 - 13:34

Evelien:

hey anita,
    weer een leuk verslag. Je vader zal de foto s vast leuk vinden van de trucks.
    hoop dat het ophoudt met regenen zodat je vandaag goed over die hangbruggen kunt lopen.
    Lijkt mij niks maar je zult een prtachtig uitzicht hebben zo.
    Geniet ervan,
    liefs Evelien