Dong Hoi - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu Dong Hoi - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

Dong Hoi

Door: Anita Rietberg

Blijf op de hoogte en volg Anita

20 September 2011 | Vietnam, Dong Hoi

Lieve allemaal,

Hoe is het in Wezepcity ?

Hier ben ik dan weer met mn verslag van vandaag.Heb nu gelukkig wel Wifi inernet op de kamer dus met de foto`s gaat het vast lukken vandaag.

Vanmorgen weer om 6 uur wake up call, ja ja dit is dan toch echt vakantie hahaha.
Half acht vertrekken we richting Dong Hoi. We hebben een rit van ongeveer zo`n 250 km gehad.
We hebben weer een prachtige dag gehad, de weergoden zaten ons weer mee dus wat willen we nog.
Onderweg wel regen gehad maar dan zaten we in de bus.
We hebben een leuke reisleider die onderweg ook regelmatig foto stops neemt. Want je ziet hier onderweg zo veel.Vandaag waren veel mensen druk op de reisvelden bezig. Dus foto`s schieten is hier geen probleem je blijft maar schieten.
Iedereen van de groep neemt de zeepjes, tandenborstels en shampoo`s mee van de hotels. Deze delen we dan onderweg uit aan de bevolking.
Dat mensen zo blij kunnen zijn met een tandenborstel en een stukje zeep.Ze komen hier de reisvelden voor af lopen. Nou ik zie bij ons een boer niet voor een tandenborstel het land af komen.

Onderweg bezoeken we de indrukwekkende Phong Nha grotten, die op de Werelderfgoedlijst staan. Het unieke grottenstelsel, waarvan nog lang niet alle grotten zijn ontdekt, is het grootste van Vietnam. De grotten zijn onderling verbonden door een ondergrondse rivier en ooit door de Vietcong gebruikt als wapendepot.
Hellas konden we niet met de bootjes de grotten in vanwege het hoge water. We zijn er lopend in geweest. Ook weer heel mooi om te zien.En toch ook weer heel appart om er in te lopen wetend wat er allemaal is gebeurd in de Vietnam oorlog.
Phong Nha-K Bàng is een nationaal park in de provincie Quang Binh in Vietnam met een oppervlakte van 344 km². Het park is één van de grootste kalksteenlandschappen ter wereld. Er bevinden zich enkele honderden grotten, ondergrondse rivieren en lange ondergrondse gangen met stalagmieten en stalactieten. In 2005 is in het park een nieuwe soort gekko ontdekt.

De provinciale overheid investeert in het gebied, in de hoop veel ecotoeristen aan te trekken en het park één van de belangrijkste toeristische attracties van Vietnam te maken.

Dit park heeft circa 300 holen en grotten met totale lengte van 70 km. Bristish en de Vietnamese wetenschappers hebben 20 km onderzocht. Er zijn vele ondergrondse rivieren, watervallen en stromen in dit park.

In 2003 is Phong Nha-K Bàng opgenomen op de Werelderfgoedlijst van UNESCO.

Het progamma is een beetje gewijzigt we zouden vanmiddag een vrije middag hebben maar dat ging niet door.
Morgen zouden we de Phong Nha grotten bezoeken maar dat hebben we vanmiddag gedaan. Zo kunnen we morgen ochtend een keer uitslapen want om 11 uur vertrekken we pas.
We zitten nu in een luxe 4 sterren resort pal aan zee in Dong Hoi.

Dong Hoi is de hoofdstad van provincie Qung Bình, centraal Vietnam. Het stadsgebied omvat 154 vierkante kilometer, bevolking in 2005: 130.000. Dong Hoi ligt op ongeveer 50 km ten zuiden van nationaal park Phong Nha-Ke Bang (werelderfenis), en 486 km ten zuiden van Hanoi en 172 km van Hué. Dong Hoi is bereikbaar over de weg (Nationale weg 1A) en door de lucht (Luchthaven Dong Hoi).

Groetjes,
Anita

• 20 September 2011 - 18:31

Martin En Evelien :

Hey Anita,
    zo te zien heb je al weer heel wat meegemaakt, en de fotos zijn ook een mooie herinnering voor later.
    Geniet er maar van het lekkere uitslapen tot 06:00uur dat is echt vakantie(grapje) als je wat wilt zien dan moet je er zeker op tijd uit,slapen kan thuis wel weer!!

groetjes en veel plezier verder,
    Martin

• 20 September 2011 - 19:54

Ingrid:

hey Anita,

Nou je ziet inderdaad veel, vooral de foto's onderweg zijn erg mooi. Echt zoals de mensen zijn. Vanavond bij pa en ma geweest om je verslagen te laten lezen. Pa moest vooral lachen om de foto van de eendentransport. Uit Wezep-city weinig nieuws, niks te beleven hier. En was het een mooi resort zo aan zee? Jammer dat je niet lekker zonnig weer hebt om even een duik in de zee te nemen, misschien straks tijdens je verlenging. Nou ik hoop dat je lekker uitgeslapen bent, wanneer je dit verslagje leest. Veel plezier en groetjes ook aan Linda.

Groetjes uit Wezep-city

• 20 September 2011 - 19:54

Ingrid:

hey Anita,

Groetjes uit Wezep-city

• 20 September 2011 - 21:41

Corine:

Hoi Anita,

Zag op Hyves dat je weer een reisverslag aan het bijhouden bent, dus dacht "zal eens ff kijken". Zo te zien vermaak je je prima en valt er weer genoeg te zien en te beleven. Ook fijn dat je weer van die heerlijke wek- en vertrektijden hebt. Dat versterkt ook weer het vakantiegevoel. Ahum. Ben wat dat betreft nog bijna blij dat ik gewoon mag gaan werken, want ik hoef pas rond 6.30u op te staan.... :-)

Heel veel plezier nog en niet te vergeten groetjes aan Linda!

• 20 September 2011 - 22:34

Fred Drea Jessica:

Hoi Anita,
    Nou je hebt al weer genoeg beleeft,mooie foto's.
    en er zijn toch nog mensen die met de kleine dingen tevreden zijn.
    Slaap lekker uit want dat zal er voorlopig wel niet van komen.
    Hier in Wezep gaat alles goed,zelfs het weer zit mee.
    Geniet ervan xx

• 21 September 2011 - 12:32

Evelien En Martin:

hoi anita,Wat een lange dag heb je weer gemaakt maar wel een interesante dag.
    En wat een mooie foto,s heb je gemaakt,heb er een prachtige indruk van gekregen.
    Lekker dat je morgen even kunt uitslapen,lekker bijtanken voor de volgende belevenissen.
    Liefs martin en evelien

• 21 September 2011 - 12:34

Evelien:

He Anita , zie dat ik achter loop maar bedoel het goed ha ha Liefs Evelien

• 21 September 2011 - 12:56

Paula:

Hallo Anita,
    Ik sluit me maar bij de anderen aan, en vindt dat je maar weer heel veel ziet en meemaakt.
    Wel een vermoeiende vakantie lijkt mij,en maar goed dat je geen watervrees hebt met al die boottochten.Fijne dagen verder en een lieve groet uit Zwolle

• 22 September 2011 - 09:58

André En Yvonne:

Hey Aniet,
    Jahoor weer een super leerzaam verslag met geweldige foto's.
    Leuk hé dat die mensen zo danbaar zijn voor de voor ons zo vanzelfsprekende dingen,een tandenborstel en een zeepje.....
    Wij zijn veel te verwend in ons westerse wereld.
    En ja je hotelkamer is ook heel mooi.
    Lekker weer slapen en op naar de volgende dag.

Liefs van ons.