Vinh - Reisverslag uit Vinh, Vietnam van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu Vinh - Reisverslag uit Vinh, Vietnam van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

Vinh

Door: Anita Rietberg

Blijf op de hoogte en volg Anita

19 September 2011 | Vietnam, Vinh

Hoi hoi

Hier ben ik dan weer.
Vandaag een lange reisdag gehad.Om 6 uur op en om half 8 vertrokken.
We waren om 19.30 uur hier in het hotel.
Vandaag hebben we zo`n 300 km gereden.Van Hanoi naar Vinh.
Vandaag hebben we dus per sampan een tocht gemaakt ,dit gebied is indrukwekkend. Het wordt ook wel 'Halong Bay on land' genoemd vanwege de uit een zee van rijstvelden oprijzende kalkbergen.
Toen we vanmorgen uit Hanoi weg gingen waren de weersvoorspellingen niet zo goed.De kans was groot dat we met de plu op of de regen poncho op de sampan moesten zitten.
Doordat we een dik uur in de file hebben gestaan hadden we de mazzel dat het weer tijdens deze boottocht droog was.Deze toch was echt heel mooi.Ze roeien hier net zoals wij fietsen, niet te geloven met de voeten gewoon. Hierna konden we de bus weer in en moesten we nog een eind rijden voor dat we hier bij het hotel waren.
Onderweg kom je echt van alles tegen hier.Het is niet te filmen wat die mensen hier allemaal vervoeren op hun scootertjes.
We hebben een leuke groep, het bijzondere van deze groep is dat er ook een Vietnamees echtpaar is.
Kim-Sa en Hung zijn toen der tijd gevlucht uit Vietnam.
Het verhaal van Kim-Sa over hoe ze toen gevlucht is kan je op deze site lezen. http://web.me.com/tuannguyen12/Smit_Lloyd/Op_Zoek_Naar_De_Vrijdheid.html te lezen.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt dat er mensen mee gaan met een rondreis die uit dat land komen.De reis heeft dan toch iets een speciaal tintje doordat je veel hoord hoe het toen is geweest.

We zitten nu in ons Hotel in Vinh.
Vinh is een stad in Vietnam en is de hoofdplaats van de provincie Ngh An. Het is gelegen in het noorden van Vietnam. Vinh telt naar schatting 435.000 inwoners. Vinh is een erg moderne stad met flatgebouwen naar Europese ideeën.

Vinh heette oorspronkelijk Ke Van. Later werd de stad achtereenvolgens Ke Vinh, Vinh Giang, Vinh Doanh en Vinh Thi genoemd. Uiteindelijk, in 1789, werd de naam uiteindelijk Vinh. Dit waarschijnlijk onder invloed van Europeanen. Sindsdien bleef de naam intact.

De stad ligt zo noordelijk omdat Vietnam aanvankelijk het huidige deel in het noorden besloeg. Vanaf Vinh begon men verder te reizen naar het zuiden, daarom wordt Vinh dan ook de poort naar het zuiden genoemd.

Tijdens de Tay Son-periode (1788-1802) werd overwogen om Vinh als hoofdstad te benoemen. Dit gebeurde omwille van de korte duur van die dynastie niet. De invloed van de dynastie heeft wel een grote invloed op het hedendaagse leven in Vietnam. Vinh werd een industrieel centrum in Vietnam en werd bekend om zijn fabrieken.

Vinh was ooit de plaats van een aantal belangrijke historische locaties, met name een oude citadel. Maar in de loop der jaren werd Vinh beschadigt in enkele oorlogen, waardoor er weinig van de stad overbleef. De reconstructie werd gekenmerkt door de manier van bouwen, die erg lijkt op de rijen flatgebouwen in de toenmalige landen Sovjet-Unie en Oost-Duitsland.

Historisch gezien was Vinh ook een belangrijk centra van de revolutionaire activiteiten tegen de Fransen in de 19de en 20ste eeuw. De geboorteplaats van Ho Chi Minh, een van de leiders van de opstanden, ligt op 14 kilometer van Vinh en is een grote toeristische trekpleister voor veel Vietnamezen.

Zit nu weer in de lobby had net geen verbinding op mn kamer dus weet niet of het me gaat lukken met de foto`s.

Ik weet niet of het me gaat lukken om wat souverniers mee te nemen.Kom tot nu toe nog geen leuke dingen tegen.Ga er niet echt voor op zoek.
Als ik wat leuks zie neem ik het mee anders pech gehad.
Nou kap er mee , zal nog een poging wagen om de foto`s er op te zetten straks op mn kamer.

Groetjes en tot morgen
Anita

• 19 September 2011 - 16:14

Jeannette:

hoi anita
    wat kun jij het verslag goed verwoorden
    het is een prachtige reis he
    ik zal hem toevoegen aan mijn verlanglijstje
    groetjes uit kampen

• 19 September 2011 - 17:13

Jessica & Drea:

poeh poeh lange dagen daar zeg!
    fijn dat het droog was met de boottocht, in de regen op het water is ook niet wat haha!
    we blijven je trouw volgen hoor!
    je foto's zijn super!
    geniet er lekker van & veel plezier weer voor morgen
    groetjes uit wezep

• 19 September 2011 - 17:52

José:

Hey Anita,
    Wat leuk om je verslag weer te lezen een indrukwekkende reis zeg en lange dagen zo te lezen.
    maar dan zie je ook veel van het land .
    Veel plezier nog en tot je volgende verslag

Groetjes Jose en Romee

• 19 September 2011 - 18:29

Gerlinda:

Hoi hoi

Lange dagen maak je daar, maar ja komt wel prachtige dingen tegen.
    De foto,s zijn prachtig. Altijd weer leuk om je verhaal te lezen en je te volgen.
    Fijne vakantie verder en de groetjes van ons en een dikke kus van Elisah

• 20 September 2011 - 06:52

Marian En Ingrid :

Hallo Anita,

Wat een leuke foto`s en wat een compleet andere cultuur.
    Geniet van je reis. We horen later graag je verhalen.

Ingrid Vergeeer en Marian Betetn

• 20 September 2011 - 11:51

Evelien En Martin:

he Anita,
    Heb je wel vakantie of is het een werkvakantie ha ha.
    Wat een lange dagen maar zo zieje
    en beleef je nog wat
    en daar doe je het voor.Probeer wel wat uit te rusten
    want anders mag je als je terug komt wel weer vakantie
    nemen ha ha.Nog veel plezier. Liefs Martin en Evelien

• 20 September 2011 - 14:51

Henk En Gerda:

Hee Anita,
    Leuke verhalen en foto's .. En wat is je haar weer lekker kort ;-) .
    Toch wel leuk hoor zo'n site
    groeten uit thailand

• 20 September 2011 - 20:28

Berrie En Riek:

Hoi Anita
    En bevalt de reis tot nog toe,het. Is s'morgens wel vroeg op
    Maar naar de foto's te zien heb je er ook wat voor.
    Geniet maar goed want je komt er ook niet elke dag.
    Groetjes riek en berrie

• 22 September 2011 - 09:48

André En Yvonne:

Hoi Aniet,
    Wederom prachtige foto's, wat een adembenemende natuur.
    En dan dat roeien,zulke tengere mannen en vrouwen, maar dan nog conditioneel zo sterk met hun lijf.
    Ja en zeker bijzonder van het Vietnamees echtpaar,die zullen af en toe ook wel emotioneel zijn denk ik.
    Morgen weer een mooie dag in het verschiet!

Liefs,
    André en Yvonne

• 23 September 2011 - 11:45

Hellen De Bie:

Hoi Anita!

Ik heb je site doorgekregen van je reisgenoot Ria, mijn moeder. Erg leuk om steeds je verslagen te lezen en foto's te kijken. En om mijn moeder daar even op terug te zien natuurlijk.

Het ziet er mooi uit daar, geniet er nog van, en de groetjes aan mijn moeder!