Ho Tram Beach Resort - Reisverslag uit Vũng Tàu, Vietnam van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu Ho Tram Beach Resort - Reisverslag uit Vũng Tàu, Vietnam van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

Ho Tram Beach Resort

Door: Anita Rietberg

Blijf op de hoogte en volg Anita

04 Oktober 2011 | Vietnam, Vũng Tàu

Lieve allemaal,

Leuk jullie reactie`s iedere keer weer te lezen.
De rondreis zit er al weer op, beginnen nu aan de verlenging in Vung Tau.
Vanmorgen zijn we uitgezwaait door de reisgenoten die vandaag weer terug gaan naar huis.
Om 9.00 uur zijn we vertrokken van Ho Chi Minh City naar Vung Tau.

Vung Tàu (ankerplaats) is een stad in Vietnam en is de hoofdplaats van de provincie Bà Ra-Vung Tàu. Vung Tàu telt naar schatting 230.000 inwoners. Vng Tàu is het centrum voor het delven van ruwe olie van Vietnam en is verder beroemd om de stranden die druk bezocht worden door de mensen uit Ho Chi Minhstad. Tot 1979 was Vng Tàu een stadsprovincie.

Tijdens de Vietnamoorlog waren troepen van het Australische Leger en Amerikaanse ondersteuningseenheden in de stad gelegerd. Het vormde toen een populaire plek voor recreatie voor Amerikaanse soldaten. Na de oorlog vormde het een van de uitvalsbasis voor de Vietnamese bootvluchtelingen op de vlucht voor de communisten.

Op 10 mei 1979 werd Vung Tàu tot bestuurlijk centrum van het speciale bestuurlijke gebied Vung Tàu-Côn o gemaakt. Op 12 augustus 1991 werd de provincie Bà Ra-Vung Tàu opgericht en werd Vung Tàu haar bestuurlijk centrum.

Dit is een rit van zo`n 3 uur.
En dit was me een ritje.
We hebben de dollemansrit overleeft, jeetje wat een slechte weg naar Vung Tau.
Met de rondreis hebben we bijna zo`n 3200 kilometer gereden.
Maar tijdens de reis hebben we niet zo`n slechte weg gehad als vandaag.
En dan het verkeer wat niet fatsoenlijk rijden kan.
De chaufeur van de bus die kon er wat meer van dan deze die we vandaag hadden.

Met de middag komen we aan bij het Ho Tram Resort, heel mooi resort pal aan het strand ik heb weer een mooie kamer met hemelbed. De kamers zijn allemaal weer apparte huisjes.
De huisjes van het vorige resort vond ik toch iets mooier.
Inmiddels ook al even aan het strand gelegen en nu onder de veranda met een tropisch regenbuitje mn verslag van vandaag aan het maken.
Morgen ga ik denk ik maar eens de Spa bezoeken.

Heb tot nu toe niet veel gekocht.
Ook niet echt tijd gehad om uitgebreid te kunnen shoppen.
Heb alleen een sleutelhanger, tafelloper , twee waxinelichtjes houders zo`n Vietnamees hoedje (kleintje) en rieten mandjes met zo`n stok er tussen.( weet zo niet hoe dit heet)
Ze worden hier heel veel gebruikt
Ze lopen dan met zo`n stok over de schouders daar hangen dan twee rieten manden aan.
Het resort ligt in The middle of nowhere.
Had gedacht om hier voor de anderen wat te kopen , helaas dus geen souveniertjes.
Heb vanmiddag van andere Nederlanders gehoord dat het Resort een uur rijden van Vung Tau is, dus shoppen gaat hem niet worden deze paar dagen.

Groetjes,
Anita

• 04 Oktober 2011 - 10:24

Gerda F:

Ha Anita, Geniet nog even een paar daagjes en goed uitrusten..
    Zijn jullie met veel personen overgebleven?
    Liefs

• 04 Oktober 2011 - 11:13

Evelien En Martin:

He Anita,
    Wat ziet het er prachtig uit. Zo zie ik het ook in de film soms
    en jij mag er lekker van genieten. Heb je wel verdiend hoor na al die inspanningen.
    Geniet ervan en rust lekker uit.Liefs Martin en Evelien

• 04 Oktober 2011 - 16:33

Marian En Albert:

Hallo Anita en Linda.

Het zijn toch wel fantastische oorden waar jullie toeven! Daar moet je af en toe maar een dollemansrit voor over hebben, toch? :)
    Geniet met elkaar in het ondertussen kleinere gezelschap nog even lekker van alles wat Vietnam te bieden heeft.
    Wij staan over een paar dagen op Schiphol om jullie weer in ons koude kikkerlandje te verwelkomen.
    Een lieve groet voor jullie en een vette zoen r.o.d.b. voor Linda!\

Marian en Albert

• 04 Oktober 2011 - 20:47

Berrie En Riek:

hallo anita
    het is weer bijna ten einde, maar wat heb je veel gezien.
    mooie foto's en mooie verhalen, en ook lekker eten.
    goede reis terug en tot vrijdag doei!!!!!!