Dag 7 Bocas del Toro - Sarapiqui -Costa Rica - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu Dag 7 Bocas del Toro - Sarapiqui -Costa Rica - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

Dag 7 Bocas del Toro - Sarapiqui -Costa Rica

Blijf op de hoogte en volg Anita

09 September 2014 | Costa Rica, Sarapiquí

Hallo allemaal

Leuk , leuk jullie berichtjes weer te lezen.

Helaas was gisteren avond de internet verbinding ontzettend slecht , het lukte mij niet om het verslag op waarbenjij.nu te plaatsen. Gelukkig heb ik gisteren avond het verslag al wel via microsoft-word kunnen maken .
Ik wordt nu ( 4.30 uur) wakker van de wahtsapjes die uit Nederland binnen komen , hey heb nu internet.
Dus nu gelijk ff gebruik van maken om mijn verslag te plaatsen.
Weet niet of wat foto`s ook gaat lukken , anders komen die later vandaag.

Hier dan het verslag van gisteren; Vanmorgen zijn we rond 8.00 uur naar de boot gelopen , na een half uurtje varen komen we weer aan het vaste land van Panama.
Hier stappen we weer in een busje wat ons naar de grens brengt.
Vanuit Panama steken we de grens weer lopend over.

Onderweg stoppen we nog bij een bananen sorteer fabriekje.
Bij het eerste gedeelte mogen we niet te dichtbij komen de bananen worden eerst bespoten met èèn of ander giftig spul.
Het lijkt me niet echt gezond spul want die man was behoorlijk ingepakt en wij mochten er niet te dicht bij komen. Daarna werken ze weer schoongespoten , daarna gingen de bananen in verschillende baden om ze weer schoon te krijgen. Daarna komen de bananen in speciale bakken worden ze gestikkerd en gaan ze de dozen in voor transport.
De mensen die dit werk doen hebben zwaar werk en is het is een slecht betaalde baan.

We rijden verder op weg naar Puerto Viejo de Sarapiqui, een klein plaatsje gesitueerd in de Caribische laaglanden van Costa Rica.
Deze plaats staat bekend om de rivier de Sarapiqui, waarop je kan raften of per bootje de flora en fauna kunnen bekijken .
We kunnen hier onder andere kaaimannen, luiaards, aapjes, aardbeigifkikkers, toekans en vele andere vogelsoorten zien.

Puerto Viejo de Sarapiquí - of kortweg Sarapiquí - is een dorp in het noordoosten van Costa Rica, in de Caribische laaglanden. Puerto Viejo de Sarapiqui heeft zijn naam te danken aan de twee rivieren, Rio Puerto Viejoen Rio Sarapiqui, die vlak bij het dorpje samen komen.
De grootste bron van inkomsten is landbouw met voornamelijk ananas,bananen, suikerriet en veeteelt. Puerto Viejo Sarapiqui heeft drie banken, drie supermarkten, een dokter, internetcafés en een aantal kleine familiebedrijfjes.
Het toerisme speelt een belangrijke rol.
De natuur rondom Puerto Viejo Sarapiqui heeft een grote biodiversiteit, wat ecotoeristen en vogelaars aantrekt. Op de rivieren wordt ook geraft

We komen mooi op tijd aan bij ons hotel Ara Ambigua in Puerto Viejo de Sarapiqui,
Dit hotel zijn meer allemaal huisjes door een schitterende tuin . Ook hier zijn weer die kleine kikkers te vinden. Alleen ik had een kamer wat problemen had met de sleutel en het slot. Eerst kreeg ik de deur al niet open na een hoop gemartel ging de deur open toen wou de sleutel niet uit de deur.
Als ik buiten stond viel de deur niet in het slot dus iedereen kon zo de deur open doen zonder wat moeite er voor te doen.
Èèn maal binnen viel de deur in het slot en dacht je nu werkelijk dat ik de deur weer van slot af kreeg. Daar zat ik dan mooi opgesloten op de kamer kon de deur niet meer uit. Dacht dat heb ik weer, raakte dus flink in de stres.
Via de schuifpui ben ik door de tuin er uit gekomen.
Technische dienst erbij die kwam er ook niet uit , daar was ik al blij om dat het hem dus ook niet lukte.
Uiteindelijk een andere kamer gekregen waarvan je de deur tenminste normaal open en dicht kan doen.
S`avonds hebben we met z`n allen in het hotel gegeten, heb heerlijk pepper steak gegeten.
Morgen gaan we weer verder om 7.45 uur moeten we de koffers buiten hebben staan, daarna ontbijten en dan vertrekken we richting La Fortuna

Veel liefs uit Costa Rica
Anita

• 10 September 2014 - 16:34

Ilse DeWItte:

Ziet er weer schitterend uit allemaal.

Lekker die bananen, ben toch blij dat er nog een schil omheen zit, maar ja houdt die wel alles tegen.

groetjes uit het hier ook lekkere Nederland.

Ilse

• 10 September 2014 - 21:16

Ingrid:

Hey Zus,

hmmm dacht dat bananen zo gezond waren, begin nu na jouw verhaal toch wel te twijfelen ;-). Ohh wat zal jij in de stress hebben gezeten toen je hotelkamer niet uit kon... tja als je dan aparte huisjes hebt hoort geen hond je natuurlijk...
    Vanmiddag nog ff bij Pa geweest, gaat nog steeds erg goed met hem... Tot nu toe niks geen last van de verhuizing, mooi toch... TV doet het nu ook eindelijk... had hem op TV staan ipv SCART, maar dankzij Bertus zijn informatie nu opgelost, nu kijken of ma met twee afstandsbedieningen om kan gaan hahaha.
    Nou veel plezier op je verdere reis... dikke kus van Pa en van de rest van de familie natuurlijk

• 11 September 2014 - 13:28

Evelien:

Hey Anita,
    heb vanochtend na het zwemmen een lekker banaantje gehad ha ha.
    Zal wel raar overkomen als je een man in zo een pak ziet spuiten.
    Je hebt weer een leuke dag gehad alleen het einde was wat minder. zie me je zo voor me door de schuipui
    de tuin in gaan ha ha. gelukkig heb je een andere kamer gekregen.
    veel plezier nog ,
    Liefs Evelien