Hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu Hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

Hoi an

Door: Anita Rietberg

Blijf op de hoogte en volg Anita

24 September 2011 | Vietnam, Hoi An

Lieve allemaal,

Vandaag hebben we geen reisdag maar zijn we nog steeds in Hoi an.
Het weer is nog steed pet, pluutjes dag vandaag.
Inmiddels is de rivier iets overgestroomt, dus we gaan morgen mooi op tijd weg. De mensen hier vinden het heel normaal , dit gebeurd hier regelmatig.
We hebben vanmorgen het weeshuis bezocht. Dit was behoorlijk heftig. De leeftijd van de kinderen varieerd van 0 tot 18 jaar. We zien eerst een school klasje hier hadden ze engelse les. Daarna zien we de slaap verblijven van de kinderen. Jongens en meisjes hebben ieder een eigen slaapzaal. Hier slapen ze ongeveer met z`n achten en geen matrassen op hun bedden maar matjes. Daarna hebben we de zaal voor de gehandicapte kinderen bezocht. Deze zitten ook in een apart gedeelte. Deze kinderen worden meestal verstoten door hun ouders omdat ze gehandicapt zijn.Dit was heeeeeeel heftig. Ben dan ook huilend naar buiten gegaan, kon het niet meer aan zien. Kinderen huilen, lag er èèn op de grond,baby van 10 dagen die te vondeling is gelegt, de geur van vieze luiers. verschrikkelijk.
Bijna niemand heeft hier ook foto`s of film gemaakt.
Ook hier hebben we met z`n allen een donatie gegeven.
Je wordt hier flink met de neus op de feiten gedrukt hoe goed de kinderen het bij ons in Nederland het hebben.

We hebben nog de groente , fruit, vlees en vis markt bezocht. Dit is zo leuk om hier tussen te lopen, onvoorstelbaar hoe alles geinstaleerd is.De vis en vlees gewoon zonder koeling kan je bij ons toch niet voorstellen.

Hierna hadden we de lunch en die was weer heeeerlijk.

S`middags heb ik samen met Linda,Ria, Renate en Ilse een heerlijke masage gehad.

Eind van middag hebben we Vietnamees koken geleerd.
We hebben hier zoet zure kippensoep , loempiaatjes , groene papaya salade , vis in bananenblas en aubergine in klei-pot gemaakt.
En het smaakte weeeeeeeer heerlijk.

Linda en ik hadden de smaak van de masage te pakken en hebben na het eten nog een gezichts masage gedaan.
Dit was heeeeeeerlijk.

Morgen weer een vroege wake up om 6 uur en om half 8 vertrekken we weer.
En de berichten zijn dat het wat beter weer wordt.

Groetjes,
Anita

• 24 September 2011 - 15:45

Mieke V.d.Boom:

hoi erg leuk reisverslag,groetjes aan Renate Peterman een reis genoot van je.
    nog een fijne tijd in Vietnam.
    groetjes van Mieke uit Oss

• 24 September 2011 - 15:47

André En Yvonne:

Hoi Anita,
    Ja ik kan mij voorstellen dat je het weeshuis heftig vond,ik had net als jij ook huilend weggegaan.
    Triest dat er nog zoveel kinderleed in de wereld is!!!
    Ja dan hebben over het algemeen de kinderen het in Nederland heel goed.
    Maar we moeten er maar niet al te lang bij stilstaan,anders worden we deprie!
    Bah....
    Volgend verslag weer een leuk verhaal....

Liefs van ons.

• 24 September 2011 - 16:11

Jeannette:

he anita
    is het nu regen tijd in vietnam
    je leerd wel weer te waarderen
    hoe goed we het hebben in nederland he
    met deze reizen word je wel weer met de
    beide benen op de grond gezet
    maar je moet er wel van genieten toch
    nog heel veel plezier met het vervolg vanje reis
    ik wacht weer op je volgende mooie verslag
    groetjes uit kampen

• 24 September 2011 - 16:31

Jessica En Drea:

tjonge wat heftig zeg dat weeshuis, en die gehandicapten!
    echt heel erg!
    gelukkig heb je ook leukere dingen gedaan vandaag, heerlijk zo'n massage!
    jammer dat het nogsteeds slecht weer is daar, wij kunnen de slippers en tshirten nogsteeds aan hier in Wezep, heerlijk weer!
    zo te lezen vermaak je je nogsteeds goed daar.
    we kijken weer uit naar je volgende verslag en geniet er van!
    groetjes uit het zonnige wezep

• 24 September 2011 - 16:34

Pa Ma Gert En Ik:

Hey Zus, heftig hoor dat weeshuis verhaal, zoals ik je al smste niets voor de Rietbergjes al dat kinderleed (zie ook reactie Yvonne, ik denk dat Evelien hetzelfde zal zeggen). Ik vertelde het ook tegen Ma, ze zei direct heb Anita er ééntje geadopteerd..... heel goed van jullie dat er iets is gedoneerd. Gelukkig heb je je gedachten weer kunnen verzetten en weer kunnen genieten van de massage en van je kookles. Ik hoop dat je alles goed heb onthouden zodat je voor de familie ook nog een keer kan koken hahaha. Nou hopelijk wordt het weer weer iets beter zodat je de poncho binnenkort niet meer nodig hebt. Geniet van je verdere reis, we wachten met smart weer op je verslag. Dikke kus van ons allemaal

• 25 September 2011 - 13:13

Thabita:

HalloHallo Anietje

Hier daneindelijk een berichtje van mij, heb thuis geen internet dus zit nu in het cafe dit te schrijven.
    Had afgelopen dinsdag de koffie al in het apperaat zitten toen ik erachter kwam dat je weg was!! Hahaha wat een sukkel of niet?
    Maar wat leuk om al je verhaaltjes te lezen, je maakt wat mee daar!
    Ik zag de fotos van het weeshuis en dat za zeker heel heftig wezen ja!
    wat hebbe we het hier dan toch goed!
    Brrrrrrrrr die rivier...........gelukkig ga je weer pleiten daaro!!!
    Mooie foto`s ook van dat wierook maken al die keuren en t zal wel bijzonder lekker ruiken daar!
    Vraagje als je nu wierook tegen komt, zou je voor mij een pakje mee willen nemen dan?
    Ben verder erg benieuwd hoe je reis verder gaat en errug leuk om te lezen allemaal.
    Beetje jammer va t weer alleen maar ja............
    Kijk je goed uit meid, en tot in de pruimentijd.

xx

• 25 September 2011 - 13:15

Thabita:

Oh, en Bennie Pap vraagt of je ook a in Ho shi Minh, bent geweest?
    Was eerder Saigon ofzo...........

• 25 September 2011 - 16:32

Evelien En Martin:

Hoi Anita,
    Wat heftig zeg in het weeshuis. Las je verslag en had een brok in de keel.
    Je kunt het je niet voorstellen dat jij je kind verstoot,gehandicapt of niet.
    Lief van jullie donatie Mooie foto,s en lekker even gemaseerd worden . Heb je af en toe
    even nodig Geniet ze nog Liefs Martin en Evelien