Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

Hoi An

Door: Anita Rietberg

Blijf op de hoogte en volg Anita

23 September 2011 | Vietnam, Hoi An

Hallo allemaal.

Hier ben ik dan , nu van uit Hoi An.
Zal voor vandaag een kort verslag worden. Vandaag stond er niet zoveel op het progamma. Vanmorgen zijn we om 8.30 uur vertrokken en gaan we richting Hoi An.

Helaas is het vandaag weer poncho en pluutjes dag. Het komt met bakken uit de hemel hier. Riolering kennen ze hier niet de de straten staan in een mum van tijd helemaal blank.
Lang leve de Teva`s dus.
Ze zijn bang dat de rivier hier binnkort zal overstromen.Wij verblijven hier twee nachten ik hoop dat we dan al weg zijn.

Jajaja ik weet het al wel, bij jullie is het heeeeeerlijk BBQ weer .

Onderweg hebben we een paar stops.
Heb gezien hoe ze bezig waren om eucalyptis te maken.
En we zijn nog even gestopt bij China Beach, helaas heb ik er geen duik in kunnen nemen. Je werd op het strand al zeik nat.

We komen na de lunch aan bij ons hotel in Hoi An.

Hi An is een kuststad in centraal Vietnam aan de Zuid-Chinese Zee. De stad ligt in de provincie Qung Nam en heeft zo'n 25.000 inwoners. Deze voormalige havenstad van het koninkrijk Champa ligt aan het estuarium van de Thu Bon rivier en was een belangrijk handelscentrum in de 16e en 17e eeuw. Toen kwamen er handelaren uit China, Japan, Nederland en India. Ten tijde van de handelsbetrekkingen met China heette de stad Hai Pho (plaats aan de zee), tijdens de Franse bezetting Faifo. Oorspronkelijk was Hai Pho gescheiden in twee stadsgedeeltes; aan de overkant van de "Japanse Brug" lag een Japanse nederzetting.

In 1999 is de oude stad van Hoi An opgenomen op de Werelderfgoed lijst van UNESCO, als een goed bewaard voorbeeld van een Zuidoost Aziatische handelsstad uit de 15e tot 19e eeuw, met gebouwen die een unieke mengeling van lokale en buitenlandse invloeden vertonen. Een voorbeeld daarvan is de 'Japanse brug' (Chùa Cu).

We hebben s`middags een stad wandeling door Hoi An, dit is zo`n leuk oud stadje.
Inmiddels heb ik hier # Ciske ook al ontmoet bbbrrr.

Morgen verblijven we in Hoi Ann en gaan we naar een weeshuis, s`middags masage en tegen de avond naar een cookingclass. Ben benieuwd allemaal.

groetjes en tot het volgende verslag
Anita

# Ciske = Rat

• 23 September 2011 - 16:30

Gerlinda:

Hoi hoi

Mooie fotoos weer!
    Bij jouw komt het met bakken naar beneden,hier is het heelijk weer.
    We krijgen een mooi weekend,met veel zonnestralen, ik zend wel wat naar je toe.
    Dat was in Mexico ook dat de staten daar zo blank stonden,zijn daar in Vietnam de stoeperanden ook zo hoog? Nou verder hier uit Wezep geen nieuws,Heb een fijn weekend en tot een volgende keer.
    Heb je al ee
    n peppersteak gegeten ?of tomatensep?groetjes

• 24 September 2011 - 07:44

Martin En Evelien :

Hey Anita,
    Jammer van de regen. Valt me tegen dat je geen duik hebt genomen
    in de Chine Beach, je was toch al nat ha ha.Prachtige foto,s weer
    dat word weer een heel mooi boek . Veel plezier nog en zal de weergoden
    om droog weer vragen voor jullie. Liefs Martin en Evelien

• 24 September 2011 - 15:36

Hoi Anita,
    Wederom mooie foto's die wij te zien krijgen en ach een beetje regen......het blijven mooie foto's en steeds weer een mooi reisverslag.

• 24 September 2011 - 15:36

• 24 September 2011 - 15:37