dag 4 Bocas del Toro (Panama) - Reisverslag uit Isla Colón, Panama van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu dag 4 Bocas del Toro (Panama) - Reisverslag uit Isla Colón, Panama van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

dag 4 Bocas del Toro (Panama)

Blijf op de hoogte en volg Anita

06 September 2014 | Panama, Isla Colón

Hoi allemaal,

Op dag 4 van onze rondreis rijden we naar Sixaola, Sixaola is een klein stadje in Talamanca van Limon , Costa Rica .
De stad is gelegen aan de Rio Sixaola (Sixaola River)
Highway 36 eindigt in Sixaola. Sixaola ligt aan de overkant van de rivier van Guabito ,Panama .
Beide steden bestaan uit woningen, bananenplantages en kleine bedrijven voor de lokale bevolking.
De Rio Sixaola is ook de grens tussen de Centraal -en Oost- Time Zones. Costa Rica is een uur achter Panama.
Sixaola is 49 km (30 mijl) ten zuiden van Puerto Viejo de Talamanca , plaatselijk bekend als Puerto Viejo. Puerto Viejo is een toeristische bestemming aan de Caribische kust van Costa Rica.
Toeristen passeren Sixaola en Guabito langs een weg tussen bestemmingen inLimon , Costa Rica en Bocas del Toro provincie , Panama.
De weg is een oude verhoogde spoorweg rang.
Een voormalige spoorbrug kruist de Rio Sixaola aan de grens.
Costa Ricaanse douane is gelegen aan de westkant van de brug slechts een trap af van de verhoogde spoorlijn leerjaar.
Bij het oversteken van de grens in beide richtingen, moeten toeristen duidelijk zowel langs de Costaricaanse en Panamese douane.
In-en uitstappen is een visa nodig.
Panamese douane ligt langs de verhoogde spoorlijn .

Wij nemen afscheid van de chauffeur want die mag niet met de bus de grens over.
Na de nodige papieren weer ingevuld te hebben mogen wij hier lopend over een antieke spoorbrug de grens met Panama oversteken. Boven op de spoorbrug heb je een prachtig uitzicht.
Beneden bij de spoorbrug zien wij vrouwen in de rivier hun was doen , wasmachine hebben ze dus niet.
In Panama stappen we weer in een ander busje die brengt ons naar de haven, waar een boot klaar ligt die ons naar de eilandengroep Bocas del Toro zal brengen.
We verblijven hier drie nachten op Isla Colón.

Vanuit Isla Colón. kunnen we verschillende excursies geboeken naar prachtige stranden en bijzondere snorkelplekjes met kleurrijke vissen en koralen.
De boot wordt regelmatig begeleid door dolfijnen.
Colón is een eiland in de noordwestelijke Panamese provincie Bocas del Toro. Het is het noordelijkste en met 61 km² het grootste eiland van de Bocas del Toro-archipel langs de Caraïbische noordwestkust van Panama.
De hoofdstad van de provincie Bocas del Toro, het gelijknamige Bocas del Toro, ligt op een schiereiland in het zuidoosten van het eiland en is een van Panama's populairste toeristenoorden.
De stad heeft een vliegveld en is een van de weinige Panamese steden met een haven.
Het eiland en de stad kan in zo'n dertig minuten met een watertaxi vanaf Almirante op het vasteland bereikt worden.
Het eiland en omliggende eilanden kent enkele toeristische bezienswaardigheden en diverse toeristische voorzieningen, die in trek zijn bij buitenlandse toeristen.
De omliggende eilanden, die vooral bezocht worden voor de natuur, zijn te bereiken met private boten of gehuurde watertaxi's.

Rond de middag komen we aan in Hotel Bahia op op Isla Colón - Bocas del Toro . Dit hotel ligt langs de hoofstraat van Isla Colon waar we vanmiddag gelopen hebben en aan het water lekker gegeten hebben.
Het plaatsje ziet er heel gezellig uit , vanavond gaan we hier ook ergens eten. De reisleidster rade wel aan om niet met de hele groep in èèn restaurant te gaan eten. Negentien personen gelijk bedienen dat gaat hier niet goed komen.
Het weer is nog steeds heel goed helemaal omdat we nog in het regen seizoen zitten. We hebben tot nu toe èèn keer s`avonds een tropische bui gehad.
Morgen staat er ook weer een hele leuke dat op het programma.
We gaan met de boot weg onderweg zullen we ergens nog gaan snorkelen als het meezit zullen we misschien nog dolfijnen zien
Maar dat horen jullie morgen allemaal wel weer wanneer we weer terug zijn van de tour.

Groetjes,
Anita

• 07 September 2014 - 09:17

Andre En Yvonne:

Hey Anita.
    Mooie foto's.
    En wat een contrast met de huizen daar en jullie hotel
    Wat zijn wij dan blij met onze wasmachine.
    Mooie foto van de spoorbrug.
    Veel plezier vandaag en morgen.

Liefs van ons

• 07 September 2014 - 12:43

Evelien:

Hey Anita,
    Wat een belevenis weer. Eigenlijk kom je daar weer terug in de tijd.
    Wassen in het meer en gammele huizen. Wat een luxe hebben wij dan.
    mooie foto s en wat een prachtige omgeving. Heerlijk genieten toch?
    veel plezier namens ons allen,
    Liefs Evelien en Familie. xxx