dag 14 River Kwai - Hua Hin/Cha-Am - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu dag 14 River Kwai - Hua Hin/Cha-Am - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

dag 14 River Kwai - Hua Hin/Cha-Am

Blijf op de hoogte en volg Anita

19 September 2013 | Thailand, Hua Hin

Lieve allemaal,

Leuk jullie reactie`s allemaal weer te lezen.

Vanmorgen 6.00 uur wake up call en na ontbijt zijn we vertrokken richting
Hua Hin/Cha-Am.

In de ochtend zijn we naar de grootste drijvende markt van Thailand geweest, waar bootjes allemaal samenkomen met allerlei handelswaar en exotisch fruit. Jammer dat er nu veel toeristen bootjes er door heen varen.
Dat was de vorige keer niet zo, toen had je veel meer bootjes met verkoopwaar.

Amphoe Damnoen Saduak;
Amphoe Damnoen Saduak is een district (Amphoe) in het Centraal-Thailand in de provincie Ratchaburi. De stad is vooral bekend om haar "drijvende markt". Door de nabijheid van de Thaise hoofdstad Bangkok is de markt echter een belangrijke toeristische attractie geworden en heeft daardoor veel van haar authenticiteit verloren.
Het district wordt doorkruist door de Khlong Damnoen Saduak, die de rivier de Ta Chin met de Mae Klong verbindt.

Hierna ongeveer een uur rijden komen we bij de Khao Yoi grot, in Phetchaburi.
De grot is gelegen in de voorkant van het Khao Yoi District Office, een andere populaire plek voor bezoekers om langs te komen en een eerbetoon aan Boeddha beelden.
Het is een meer dan kalkstenen , bezaaid met grotten. De laagste grot is omgebouwd tot een elegant tempel, met een verstelbare Boeddha in de eerste kamer. Een trap aan de zijkant van Khao Yoi leidt tot sommige onontgonnen barrière-grotten en goed uitzicht over het omliggende platteland. De hogere grotten zijn niet verlicht, maar erosie heeft voldoende gaten dat daglicht krijgt in vertrokken. Het gebied aan de voet van Khao Yoi is krioelden met apen.Met die apen erbij was echt heel leuk.

We rijden verder langs de kust en verblijven in Hua Hin, de koninklijke badplaats van Thailand.
We komen mooi op tijd aan in ons hotel waar we voor èèn nacht blijven.
We hebben een poosje langs het strand gelopen samen met Linda, Minke, Jan ,Hans en Jopie. Later even wat lekker gaan drinken aan het strand.
Vanavond gaan we de stad in en gaan we ergens wat eten.

Hua Hin (letterlijk vertaald: Stenen hoofd) is de hoofdstad van het district Hua Hin in de provincie Prachuap Khiri Khan in Thailand. Oorspronkelijk heette Hua Hin Baan Somoe Rieng of Baan Leam Hin (Stenen punt dorp). Hua Hin is een van de populairste badplaatsen van Thailand, het ligt aan de golf van Thailand. De Thaise koning heeft er een paleis waar hij zich vaak terugtrekt. De plaats ligt op ongeveer 280 kilometer ten zuidwesten van Bangkok.

Stranden Hua ;
Het strand in Hua Hin is ongeveer 8 kilometer lang. Er is geen boulevard zoals in andere badplaatsen in Thailand zoals, Patong en Pattaya. Langs het strand staan resorts, hotels en villa's. Alles ligt pal naast het strand. Enkele resorts langs het strand:

Hua Hin Centrum;
Deel van het strand Hua Hin
Hua Hin is een levendige vissersplaats, hierdoor zijn er veel visrestaurants en stalletjes te vinden. Er zijn vele restaurants in en om Hua Hin te vinden met een zeer uitgebreid aanbod aan eten. Vis wordt dagelijks aangevoerd door de kleine vissersbootjes die 's nachts varen en overdag in het haventje liggen. Ook is er de 'Hua Hin Night Market' hier die aan Dechanuchit Road ligt. Op deze markt is van alles te krijgen. Het is niet groot maar wel erg gezellig.

Morgen 6.30 uur wake up call en 8.00 uur vertrekken we richting Chumpon.
Hier gaan we o.a. een ananas plantage bezoeken.

Groetjes en tot morgen........
Anita

• 19 September 2013 - 18:22

Gerda:

Anita wat die drijvende markt betreft dat was in 2011 ook al zo , jammer eigenlijk. Maar je verveeld je nog niet lees ik . Heel veel fun . En je verhalen blijven leuk. Xxx

• 19 September 2013 - 18:24

Gerda:

Heb je nu ook meer tijd over nu je video loos bent? Of mis je het?

• 19 September 2013 - 21:12

Gerlinda Gerald En De Kids:

Leuk die drijvende markt, en de foto,s zijn weer Super gelukt.
    Je hebt ook goed weer begreep ik, hier is het koud.
    Justin is vanochtend ziek van school terug gekomen, lag vanavond al 7 uur op bed,
    koorts, duizelig hoofdpijn. Niet fijn dus.
    Als je terug komt is de herfst hier al in Nederland, moeten we weer aan wennen.
    Geniet nog van je vakantie, en vooral van het mooie weer.
    Groetjes van ons,,,,doei doei.

• 20 September 2013 - 10:44

Evelien:

Hey Anita,
    Wat indrukwekkend de foto'van de grot. Geweldig om dat allemaal te zien.
    Apart hoor zo een drijvende markt. Misschien iets voor Zwolle in de Zwarte water ha ha.
    Heel veel plezier nog gewenst en tot horens maar weer.
    Groetjes van de Pasmanfamily

• 22 September 2013 - 19:17

Aen Y:

Hoi Anita,

Prachtig die grot.
    En die mooie boedda's.
    Heb er zelf ook een aantal thuis.
    En wat een lieve foto van dat aapje op de bank.....zo lekker ligt hij te slapen.
    Prachtig!!!

Liefs van ons.