dag 2 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu dag 2 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

dag 2 Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Anita

08 September 2013 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Hier weer een verslagje van wat we vandaag zo al gedaan hebben.
Vanmorgen ging om 6.15 uur de wekker eerst ff lekker douchen daarna ontbijten , dit was een uitgebreid buffet er lag van alles van rijst tot gebakken eieren. Maar ja , daar heeft m`n maagje s`morgens vroeg nog niet zo`n trek in. Dus hou ik het maar bij geroorsterd brood met jam.
Hierna is de bus vertrokken richting China Town hier hebben we een wandeling doorheen gemaakt.Hier zie je allemaal markten, tempels, exotische kruidenwinkels en véél koopwaar op straat.
Vlees ligt gewoon op de kraam zonder koeling , niet te geloven dat dit nog allemaal kan. Dat hoef je in Nederland dus echt niet te doen met al die regels dan kan je je tent wel sluiten.

Chinatown is een Chinese straat in de Samphanthawong district van de Thaise hoofdstad Bangkok. In de straat zijn veel faciliteiten te vinden voor Chinese Thai. De telefooncellen en lantaarnpalen zijn gebouwd in Chinese stijl en veel reclameborden zijn tweetalig (Thais en Chinees). Aan de oostkant van de straat is een paifang te vinden.
De straat plus de naastgelegen Thanon Charoen Krung en de omgeving worden gezien als de Bangkokse Chinese buurt. De letterlijke vertaling van de straat naam is "Weg van de jonge Prins".
De Chinese Thai bevolken het gebied al meer dan tweehonderd jaar. In de buurt werken ze meestal als handelaren in allerlei gebruiksartikelen. Ook zijn er Chinese restaurants te vinden in de Chinese buurt. Het is één van de oudste woonwijken van Bangkok en is rond de 18e eeuw ontstaan. Heden heeft het één van de hoogste grondprijzen van Bangkok. Het leeuwendeel van de grond is in handen van rijke Chinese fabriekseigenaren.

Hierna hebben we de Wat Pho tempel bezocht.
Dit is de de oudste tempel van de stad met een gigantische gouden boeddha. Voordat je de tempel in gaat moeten eerst de schoenen uit en je mag niet op de drempel van de tempel staan, je moet hier echt overheen stappen. Dit is in alle tempels zo hier in Thailand.

Wat Pho, ook bekend onder de namen Wat Phra Chetuphon en De tempel van de liggende Boeddha, is een boeddhistische tempel in Bangkok, Thailand. De officiële naam is Wat Phra Chetuphon Wimonmangkhlaram Ratwonmahawihan . De tempel is ontstaan door een restauratie aan de Wat Phodharam in 1788 die op dezelfde locatie stond. De tempel werd hersteld en uitgebreid onder het bewind van koning Rama III, en is wederom hersteld in het jaar 1982.
Wat Pho is de grootste en oudste wat in Bangkok (80.000 vierkante meter) en biedt onderdak aan meer dan duizend Boeddha-vertoningen, dit is meer dan enige andere tempel in het land. Daarnaast is hier ook de grootste enkelvoudige Boeddha-vertoning te vinden: de liggende Boeddha Deze liggende Boeddha maakte deel uit van de restauratie van koning Rama III, is zesenveertig meter in lengte en vijftien meter in hoogte. De liggende Boeddha is rijkelijk versierd met bladgoud en met parelmoer op de ogen en voetzolen. Het voetzolen tonen 108 voorspoedig gestemde afbeeldingen in een Chinese en Indische stijl.
De tempel wordt ook wel gezien als de ontstaansplek van de traditionele Thaise massage. Zelfs voordat Wat Pho een tempel werd was het het centrum voor scholing in traditionele Thaise medicijnen. Tijdens de restauratie door Rama III zijn er platen met daarin medische inscripties rondom de tempel geplaatst terwijl gelijktijdig in 1962 de school voor traditionele Thaise medicijnen en massages is opgericht.
Het Wat Pho-complex bestaat uit twee ommuurde gedeelten die in oost-westelijke richting gescheiden worden door Thanon Chetuphon. De liggende Boeddha en de massageschool liggen in het noordelijke gedeelte en het boeddhistische klooster met woningen en een school bevinden zich in het zuidelijke gedeelte.

Na het bezoek van de Wat Pho tempel hebben we het koninklijkpaleis bezocht met ale pracht en praal en tempels.

Het Koninklijk Paleis in Bangkok ,( Phra Borom Maha Ratcha Wang) is een ommuurd gebouwencomplex, dat dienst deed als koninklijke residentie van het eind van de 18e eeuw tot het midden van de 20e eeuw. Koning Rama I, de eerste koning van de Chakri-dynastie, startte de bouw van het paleis in 1782, wat het begin markeert van de Rattanakosin-periode in de geschiedenis van Thailand. Koning Bhumibol verplaatste de residentie naar het modernere Chitralada-paleis.
Het paleis bevindt zich op het eiland Rattanakosin op de westelijke oever van de Menam.
Binnen de 1900 meter lange muren van het complex bevindt zich ook de belangrijke tempel de Wat Phra Kaew met de Smaragdgroene Boeddha.

Hierna hebben we geluncht en daarna een boottocht door de Khlong gevaren weer erg leuk om te zien, onvoorstelbaar hoe de mensen wonen en leven.

Een Khlong (ook vaak gespeld als Klong) is een term voor een kanaal in de Centraal-Thailand. Deze kanalen zijn voortgekomen uit de Chao Phraya, de Tha Chin, de Mae Klong-rivieren en al hun zijrivieren. Het Thaise woord khlong beperkt zich niet tot kunstmatige kanalen, ook vele kleinere rivieren worden aangeduid als khlong gevolgd door de naam van de rivier.
De Thaise hoofdstad Bangkok heeft heel veel khlongs en kreeg daardoor de naam "Venetië van het Oosten" De khlongs worden gebruikt voor transport en drijvende markten, maar ook voor afvalwater. Vandaag de dag zijn de meeste van de khlongs al gevuld en omgebouwd tot straten, hoewel aan de Thonburi-zijde van Bangkok (gebieden ten westen van de Chao Phraya-rivier), nog enkele grotere khlongs stromen.
Deze tocht duurde ongeveer een uur a anderhalf uur.
Hierna weer terug naar het hotel waar we tegen een uur of vier weer zijn. Lekker even tijd voor een heerlijke Cappuccino en lekker klungelen op de kamer en even weer bezig met m`n reisverslag.
Vanavond gaan we samen met Jopie en Hans hier aan de overkant eten , op de menukaart zag het er allemaal heerlijk uit , we zullen het zien vanavond.....

Morgen weer 6.30 uur wake up call , ja jullie zien het goed 6.30 uur en ik heb toch echt vakantie.....

Hoe is het bij jullie nog nieuwtjes.........

Groetjes en tot een volgend berichtje
Anita

• 08 September 2013 - 13:57

Linda:

Hè Anita, weinig nieuwtjes hier. Het is hier net als bij jou. Wat gaan we eten?

• 08 September 2013 - 16:27

Ilse De Witte:

Hai Anita en Linda,

Wat een heerlijk uitgebreid reisverslag heb je er weer van gemaakt, ik hoef eigenlijk helemaal niet mee!! Hihihi, nee hoor helemaal leuk.

Geniet ervan alle twee en ben benieuwd hoe het jullie vergaat, en was het eten zo lekker als dat het er uit zag??

Groetjes Ilse

• 08 September 2013 - 17:23

Evlien:

Hoi Anita,
    Dat was al weer vroeg op voor jou maar je ziet dan ook veel op zo een dag.
    Leuk om alles weer te lezen, ondertussen reizen we een stukje met je mee.
    Vind je het goed dat ik de verslagen doorstuur naar mijn schoonzusje?
    ze is daar ook geweest met mijn zwager en zal het leuk vinden om dingen
    weer terug te zien.
    Groetjes van deze kant en ook namens mijn moeder. We laten haar de verslagen
    wel lezen,
    Liefs Evelien

• 08 September 2013 - 17:36

Ingrid:

Hey Zus, gelukkig zien we weer foto's van je.. Altijd leuk om te zien. Tja als je veel wil zien moet je er natuurlijk vroeg uit, maar 6.30 uur pff is nog nacht voor mij hoor hahaha. Nou ga morgen de verslagen weer printen voor pa en ma. Maar zal ze vanavond al vast wat vertellen natuurlijk. Veel plezier en tot het volgende verslag.

Groetjessss

• 08 September 2013 - 19:46

Femmie:

Hoi hoi

Geweldig om jullie reisverslag mee te lezen!
    Zal best een hele belevenis zijn.
    Doe onze lieve vrienden Jopie en Hans de groetjes! Was het eten lekker aan de "overkant"
    Heel veel pleziert toewenst!

Groetjes Femmie en Ton

• 08 September 2013 - 20:03

Aen Y:

Hoi Anita,

Leuke foto's en weer een mooi verslag.
    Zou alleen niet zo snel op de markt niet zo snel iets wat eten aangaande dat ze veel vlees niet gekoeld hebben.
    Maar al het andere maakt dat allemaal weer goed.
    Geniet lekker van alle pracht en praal.

Liefs van ons.

• 08 September 2013 - 21:00

Moniek Pot:

Hoi Anita,
    Er komen weer allerlei herinneringen boven van de Noord-Thailand reis die ik destijds heb gedaan. (Stefaan was daar ook bij :-) )
    Leuk hoor!
    Veel plezier en genieten... maar dat doe je al zo te lezen en te zien.
    Ciao,
    Moniek

• 08 September 2013 - 22:23

Winanda:

leuk om jullie zo te volgen! en meteen zie ik ook wat van de wereld! veel plezier daar! dat lukt jullie zeker weten wel zo te zien haha doei doei groetjes winanda