Amsterdam - Bangkok, Thailand, hier zijn we dan... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu Amsterdam - Bangkok, Thailand, hier zijn we dan... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Bangkok, Thailand, hier zijn we dan...

Blijf op de hoogte en volg Anita

07 September 2013 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Poging nummer vier om het verslag te plaatsen gggrrrr.
Kom er nu achter dat mijn laptop nu op Google Chrome draait.
Weet dus niet of het me gaat lukken om foto`s te plaatsen.

Vrijdag middag zijn we vertrokken van Schiphol. Via het forum en Facebook hadden Linda en ik al kennis gemaakt met mensen uit Limburg, Jopie en Hans.
We hadden afgesproken om op elkaar te wachten bij Starbucks en hier eerst een bakkie te doen. Daarna de koffers weg en inchecken maar.....
De vlucht duurde zo`n 11 uur, voor mijn gevoel veel langer, Linda en ik hebben geen oog dicht gedaan.We landen op tijd 6.30 uur plaatselijke tijd dan is het bij jullie 1.30 uur. Alles verliep gelukkig vlotjes we waren zo door de douane.Hierna door naar het hotel in Bangkok.

Hier verblijven we drie nachten.
We hebben een kleine groep van 15 personen
Bangkok is de hoofdstad en met 8.160.522 geregistreerde inwoners (juli 2007) tevens de grootste stad van Thailand. De bevolking van de hele agglomeratie wordt geschat op zo'n 15 miljoen inwoners. De stad is gevestigd op de oostelijke oever van de Menam (Chao Phraya-rivier), dicht bij de Golf van Thailand. De provincie Bangkok grenst aan zes andere provincies: Samut Prakan, Samut Sakhon, Chachoengsao, Pathum Thani, Nonthaburi en Nakhon Pathom.

Geschiedenis;
Bangkok begon als klein handelscentrum en als haven voor Ayutthaya, dat de hoofdstad was tot het in 1767 door Birma ingenomen en verwoest werd. Bij Thonburi, aan de overkant van de rivier bij Bangkok, werd een tijdelijke hoofdstad gevestigd. In 1782 liet Koning Rama I bij de rivier een paleis bouwen op het eiland Rattanakosin. Hij maakte Bangkok tot hoofdstad, en veranderde de naam in Krung Thep. In het westen wordt echter nog altijd de oude naam van de stad gebruikt.
De volledige ceremoniële naam van Krung Thep is: Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit,

Winkelen;
Bangkok telt vele winkelgelegenheden en wordt door de Tourist Authority of Thailand dan ook in het buitenland aangeprezen als winkelbestemming. Er zijn vele markten en in elke buurt zijn er vele, kleine min of meer gespecialiseerde winkeltjes, vaak geconcentreerd langs grote wegen, of rond grote, luxueuze warenhuizen en winkelcentra.
Hier kunnnen wij ons ook wel vermaken.

Bij aankomst in het hotel is het zo rond de middag we moesten nog een poos wachten voordat we onze kamers op konden.
Hierna hebben we geluncht in de Baiyok Tower.

De Baiyoke Tower II is het hoogste hotel (met mast) van Zuidoost-Azië en bevindt zich in Bangkok, Thailand.
Het gebouw is 309 meter hoog (met mast 328 m) en heeft ongeveer 85 verdiepingen. Het gebouw bestaat uit 673 hotelkamers en heeft een publiek observatiedek op de 77ste verdieping. Op de 84ste verdieping bevindt zich Thailands enige, in de openlucht, ronddraaiend luchtdek. De Baiyoke Tower is tot op een diepte van 65 m diep geheid. De Baiyoke Tower heeft 179.400 m² aan oppervlakte in het gebouw, de oppervlakte van 30 voetbalvelden. De bouw werd voltooid in 1997. De antenne werd in 1999 op het gebouw geplaatst.

Attractie;
Sky Coffee Shop 18 e verdienping 24 uur open
Akamon Japanese Restaurant 18e verdieping Japans restaurant
Bangkok Sky 76 & 78 Restaurant
Stella Palace 79 Restaurant
The Roof Top Bar & Music 88 e verdieping
Observation Deck 88 e verdieping
Sky Walk Dak Publiekstoegangelijk, 360° uitzicht over Bangkok

Hier hebben we heerlijk gegeten dit was een buffet waar je van alles kon krijgen. Van Shusii tot helaas ( koude ) patat.Je kon net zo veel pakken zla je zlef wou.

Hierna zijn we lopend terug gegaan naar het hotel daar in de buurt hebben wel een heerlijke voet en schouder massage gehad. Dit was heeeeeerlijk ! en nog goed tegen de jetlag ook !

Morgen vroeg weer op zo rond 6.00 a 6.30 uur dan staat een bezoek aan de wijk Chian Town op het programma met verder gaan we nog de oudste tempel van Bangkok Wat Po met de liggende boedha en het koninklijkpaleis bezoeken.

Vanavond hier in het hotel heerlijk gegeten, dit was het welkoms diner.
Het was heerlijk en gezellig

Berrie en Riek wij hebben dezelfde uitzicht van de kamer als was jullie hadden. En de koffie aan de overkant is heerlijk !

Zo dit was het voor nu, morgen weer een poging misschien dat dan de foto`s erbij komen.

Groetjes
Anita

• 07 September 2013 - 18:18

Aart Jan:

Hallo Anita,
    Leuk je verslag te lezen. Wij zijn twee jaar terug geweest en vorig jaar met Mini naar Egypte.
    Vergeet niet naar de liggende Buddha te gaan en let in China Town even op brandblus installaties. Omdat alles zo nauw is past er geen brandweerauto doorheen en moeten ze het anders oplossen.
    Ook leuk voor een avondje achter China Town ligt de rose buurt. Even een drankje doen altijd leuk.
    De avond markt vlakbij China Town is ook een aanrader en op straat daar waar veel mensen zitten te eten kun je met een gerust hart aanschuiven. Pathai voor drie en halve euro.

Veel plezier nog.

Aart Jan

• 07 September 2013 - 20:56

Gerlinda:

Ik zag de foto van de voetmassage, heerlijk na de vlucht, en zeker goed voor de voeten.
    Kan ik ookwel gebruiken na 4 dagen werken.( wat moet je daar veel lopen zeg).
    Ze missen je al!!!!
    Maar meid geniet ervan en we wachtenmet smart op de fotoos.
    Groeten van Gerald, Justin, Elisah en mij.

• 07 September 2013 - 21:14

Renate Peterman:

Het lijkt me een mooie reis te worden, leuk dat we jullie zo kunnen volgen via jou reisverslag.
    Wat fijn dat de groep niet zo groot is en hopelijk een leuke groep.
    Vol verwachting kijk ik weer uit naar je volgende verslag.
    Nog een hele prettige vakantie en vele groetjes ook voor Linda.
    Renate

• 07 September 2013 - 22:20

Ingrid:

Nou gelukkig is het gelukt om verslag te plaatsen. Je was al weer gestrest via whatsapp dat het niet lukte hahaha Nu nog hopen dat het met de foto's ook gaat lukken natuurlijk.
    Was een leuk en gezellig feestje van Nico en Paula, heerlijk gegeten en het ging hartstikke goed met Pa. Ze waren er tegen kwart over vijf. Pa al weer gestrest natuurlijk dat hij iets te laat was. (Goh van wie zou jij dat nu hebben). Maar hij heeft het goed volgehouden en de taxi was er tegen half negen om ze op te halen.
    Nou geniet maar lekker en tot het volgende verslag of via whatsapp.
    Kus van pa, ma gert en mij

• 08 September 2013 - 10:07

Paula En Nico:

Mooi verhaal en wij hopen dat de rest van de vakantie ook zo goed is. Gisteravond een gezellig etentje met je vader en moeder en Gert en Ingrid en nog 40 anderen Je vader heeft zich fantastisch gehouden en heeft zich prima vermaakt, jammer dat jij er niet bij kon zijn. Maar jij zit ook wel goed daar in Thailand. Dus anita heel veel plezier nog en tot ziens. Groetjes Paula en Nico.

• 08 September 2013 - 17:16

Evelien:

He Anita,
    Wat zal je moe geweest zijn na zo een lange vlucht en niet kunnen slapen.
    hopelijk ben je weer bij gekomen van de massage.Mooie hotelkamer.
    Geniet van je vakantie en weer hartstikke leuk om je verslag te lezen
    Groetjes van deze kant,
    Liefs Evelien