Phan Thiêt - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu Phan Thiêt - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

Phan Thiêt

Door: Anita Rietberg

Blijf op de hoogte en volg Anita

28 September 2011 | Vietnam, Phan Thiết

Lieve allemaal,

Vanmorgen zijn we om 9 uur vertrokken en rijden we richting Phan Thiêt. Hier verblijven we twee dagen. De rit is zo`n 220 km lang.
En natuurlijk heeft Bert weer de nodige foto stops onderweg.
Je ziet hier zo veel onderweg. Het lijkt wel of ze hier dik 60 jaar achter lopen wat betreft de landbouw.

Onder weg bezoeken we de Long Son Pagode.

Long Son Pagoda Boeddha van Long SonLong Son Pagoda ( Vietnamees : Chua Long Son ) is een boeddhistische tempel in de stad Nha Trang op de zuidkust van Vietnam . Het wordt beschouwd als een van de belangrijkste locaties in de stad, samen met Hai Duc Tempel .

Geschiedenis;
Long Son Pagoda was eerder bekend als Djang Lange TU en is gelegen op 22 oktober de 23 Street. Het is gelegen in de wijk van Phuong zoon, en ligt aan de voet van de Trai Thuy berg, in de stad van Nha Trang, op slechts 400 meter ten westen van het station.

Long Son Pagoda werd gebouwd op een andere heuvel in 1886 onder de abbotship van Thich Ngo Chi (1856-1935), die was afkomstig uit het district Vinh Xuong in Nha Trang provincie . Voor toetreding tot de sangha , was hij een deelnemer in het anti-Franse verzet krachten die probeerden Vietnamese onafhankelijkheid terug te winnen.

In 1900, na een grote cycloon, was de tempel verwoest en moesten worden verplaatst van de heuvel naar de huidige locatie. In 1936, de Boeddhistische Studies Association maakte de tempel het hoofdkwartier van de boeddhistische vereniging in Khanh Hoa provincie. In 1940 werd de tempel verbouwd en uitgebreid onder leiding van Thich Ton Dat Quyen en een lay boeddhistische door de genoemde van Vo ình Thuy. In 1968 werd de tempel zwaar beschadigd tijdens de oorlog in Vietnam , in het bijzonder de betegelde dak. In 1971, Thich Thien Binh georganiseerd voor de hoofdstad werkt het programma aan de tempel, waarvan ongeveer 60% volledig in overeenstemming was met de plannen van de architect te herstellen Vo ình Diep toen het werd onderbroken door de val van Saigon en de communistische overwinning op Zuid-Vietnam .

Sinds de bouw ervan, heeft de tempel had een stabiel leiderschap, met slechts drie abten in meer dan 120 jaar:. Thich Ngo Chi (1886-1935), Thich Chanh Hoa (1936-1957) en Thich Chí Tin (1957 -)

Van de Long Son Pagoda, is er een grote weg in de aanloop naar Hai Duc Pagoda langs de top van de heuvel, waar sprake is van een grote witte betonnen standbeeld van Gautama Boeddha . Het standbeeld werd gebouwd op de plaats van de oorspronkelijke tempel en het beeld werd gegoten in 1964 voordat deze worden geïnstalleerd het volgende jaar, onder de auspiciën van Thich c Minh, die was het hoofd van de Boeddhistische Vereniging van Khanh Hoa provincie. De sculptuur van het standbeeld werd door Kim in. Van de grond af, de beelden is 24 m, en vanaf de voet van het standbeeld, het is 21 m. De figuur van de Boeddha is 14 meter, terwijl de lotus bloesem bestaat uit 7 m. Rond het standbeeld zijn beelden van zeven arahants . Aan de voorzijde van het beeld zijn een paar van de draken, die 7,20 m lang. Het beeld is van verre zichtbaar als een komt in de stad, van zowel de nationale snelweg of met de trein.
De tempel terrein omvat ook een tuin.

De entree en daken zijn versierd met mozaïeken draak die zijn opgebouwd uit glas en keramische tegels. De belangrijkste ceremoniële zaal is versierd met moderne interpretaties van klassieke motieven. De nasale haren van de draken zijn gewikkeld rond de pijlers aan weerszijden van het hoofdaltaar.

De belangrijkste standbeeld in 152 stenen trap omhoog vanaf de ingang van de pagode, en wordt vaak gebruikt als een uitkijkpunt om te kijken over de stad Nha Trang.

Ook zien we hier een dienst van een Vietnameese trouwerij.

Onderweg bezoeken we nog een militaire begraafplaats. (als ik het goed heb begrepen van Vietcong strijders)

Onderweg naar het hotel stoppen we nog even bij de zandduinen.

Zo eind van de middag komen we aan bij het Victoria Phan Thiet Beach Resort en Spa waar we voor twee dagen verblijven.
En dit is me toch een mooi resort, zo mooi echt geweldig!!
Het zijn allemaal apparte huisjes , twee kamers aan elkaar.
Mijn kamer heeft een badkamer met bad , dubbele wastafels en een buiten douche. Als ik de schuifpui open doe kom ik op mn terasje met twee heerlijke ligbedden en uitzicht op zee.

Ik heb vanavond hier heerlijk gegeten.Ze hadden hier heeeeeerlijke tomatensoep en spagheti.

Morgen hebben we een heerlijk vrije dag. Dan ga ik het resort is bij dag licht bekijken. En misschien ga ik nog wel weer een masage nemen.

Groetjes,
Anita

• 28 September 2011 - 15:41

José:

Hey Anita,
    jeetje wat een leuke reis ben je aan het maken en wat een prachtige foto's lijken wel kaarten
    en ik lees veel indrukwekkende gebeurtenissen poeh soms ook erg hoor vooral dat weeshuis je zou zo een kindje mee nemen toch!!
    he heel veel plezier nog en lekker genieten

liefs Jose

• 28 September 2011 - 17:32

Ingrid En Familie:

Hey Zus,

Sodeju zeg wat zit jij in een luxe resort zeg, dat zie er echt toppie uit hoor!!!! Hopelijk heb je morgen een beetje zon zodat je ook lekker kan liggen op je ligbedje met uitzicht op zee....
    De foto's zijn super hoor en dat is nog maar het topje van de ijsberg, gezien je al over de 1000 foto's zit, dat wordt weer moelijk hoor om straks een album te maken.'
    Nou geniet maar lekker even van al die luxe dat heb je wel verdiend.
    Groetjes en dikke zoen van Pa, Ma Gert en mij.

• 28 September 2011 - 18:32

André En Yvonne:

'Hoi Aniet,
    Nu we krijgen geen genoeg van je foto's en mooi reisverslagen.
    Ja en dan nog een hele mooie resort als klap op de vuurpijl,prachtige kamer en ja als ik in jouw schoenen zou staan,dan ging ik zeker voor de massage!
    Geniet van het mooie uitzicht op zee.

Liefs van ons.

• 28 September 2011 - 18:32

André En Yvonne:

'Hoi Aniet,
    Nu we krijgen geen genoeg van je foto's en mooi reisverslagen.
    Geniet van het mooie uitzicht op zee.

Liefs van ons.

• 28 September 2011 - 19:13

Klaasje:

halo anita
    wat een mooije reis enmooije fotoos

en dat zo ver weg ik ben nog bji je ouders geweest

nog lekker genieten zo lang het nog kan doe voor zichtig
    de groeten van ons

• 29 September 2011 - 05:23

Jeannette:

he anita
    iedere keer verwonder ik me weer dat je zo mooi
    kunt vertellen over je reis en kijk al weer uit naar je nieuwe
    verslag ze kunnen zo in een reisgids en over de foto,s maar te zwijgen
    wat zijn ze prachtig hoor geniet nog maar van de laaatste week
    ze zijn zo weer om
    groetjes jeannette en ben

• 29 September 2011 - 09:09

Martin En Evelien :

Hey Anita,
    Wat een prachtig verslag weeren een mooie foto,s.
    Leuk dat bruidspaar erop.Wat een luxe hotelkamer zeg.Heb je wel verdiend.Rust lekker uit op je ligbedje kijkend naar de zee.als je dit leest zul je wel een massage achter de rug hebben
    en gelijk heb je. Geniet nog lekker en tot horens Liefs Evelien en Martin