Samosir eiland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu Samosir eiland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

Samosir eiland

Door: Anita Rietberg

Blijf op de hoogte en volg Anita

17 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Aloah hier ben ik dan.
Gisteren was er geen internet kon dus geen berichtje plaatsen.

Ma wel een dagje later maar vanaf Samosir -Sumatra gefeliciteerd met je verjaardag.

Na een vlucht van 12 uur zijn we geland op Kuala Lumpur Maleisie.
Hier hadden we een tussen landing van twee uur.
Luxe luchthaven hoor.
We werden met een soort treintje naar de vertrekhal gebracht.Hierna moesten we nog een uurtje vliegen naar Medan Sumatra.
Gelukkig ging bij de douane alles lekker vlot en konden we gauw naar de bus.
Onder weg naar het hotel hebben we geluncht.
Jawel geen hamburger met frietjes maar witte rijst met iets van kip en allerlei soorten groente en iets van vis, allerlei dingen.
Ik weet niet meer hoe het allemaal heet maar dat maakt niet uit het was heerlijk.
Gisterenavond hadden we in het hotel het welkomsdiner.
Was ook weer lekker.
Daarna naar bed was helemaal kapot na een nacht niet geslapen te hebben.
De temperatuur is hier heerlijk.
Alleen regent het nu momenteel.
Vandaag hebben we een klein groente, fruit marktje in Brastagi bezocht en zijn we naar een Batak dorpje geweest.
Dit zijn nog hele oude huisjes waar de mensen vroeger woonden.
Ik dacht dat het nog een dorpje was waar de mensen woonden maar dit was niet zo.
Hier slingerde nog wel een Chimpansee door de bomen.
Echt gaaf , die geluiden die hij maakt.
Maar staat op de film hoor.
Vanmiddag hebben we eerst gegeten( rijst natuurlijk) en daarna met de boot naar ons hotel op het Samosir eiland.
Hier blijven we twee nachten.
Morgen gaan we we per boot een bezoek aan de dorpjes Tomok en Ambarita.
De lokale bevolking leeft hier nog volgens eeuwenoude tradities.
Dacht dus dat dit vandaag was.
Leuk om jullie berichtjes zo te lezen.
Zal nu een poging doen om de foto`s erbij op te zetten.

Groetjes allemaal en tot een volgend berichtje

Anita

• 17 September 2009 - 10:06

Ingrid:

Hey,

Leuk verslag hoor, we blijven mooi op de hoogte zo. Natuurlijk print ik het verslag zodat pa en ma het ook kan lezen.

Nou groetjes en lekker genieten daar.

• 17 September 2009 - 11:11

Jeannette:

nou ik lees al dat het eten je goed smaakt ik zij toch al alleen voor het eten zou je er al naar toe gaan groetjes en geniet er van jeannette

• 17 September 2009 - 11:27

Marjan:

Ik ben blij dat de heenreis goed verlopen is. Dat het eten je goed smaakt, was wel te verwachten jij vindt namelijk heel veel dingen lekker. mooie foto's trouwens. En nu weer wachten op je volgende verslag groetjes van ons

• 17 September 2009 - 13:27

Paula:

Hallo Anita,ik heb je verslag gelezen en zie dat je alweer heel wat hebt gezien.De reis ging behoorloijk voorspoedig,ik had gedacht dat je veel langer onderweg zou zijn, maar dat is wel weer meegevallen.Je moeder was heel blij dat je haar hebt gebeld met haar verjaardag.Ik kijk wel weer naar je volgende berichtje uit.Heel veel plezier en geniet maar van alles.Groetjes Nico en Paula.

• 17 September 2009 - 18:22

Gerlinda En Gerald:

Wat leuk om zo je verslag te lezen,dan blijven we mooi op de hoogte wat je allemaal doet. Justin zal het leuk vinden dat je zoveel witte rijst eet,vind hij namelijk ook heel erg lekker.Nog maar 1 dag weg en nu heb je al mooie fotoos erop gezet,wat zal de rest wel niet worden dan????Geniet van je vakantie en we wachten met smart weer op je volgende verslag, dikke knuffel van ons allemaal

• 17 September 2009 - 18:40

André & Yvonne:

Hoi Aniet,wat een keuke foto's die we zien.Indonesié staat ook nog op mijn verlanglijstje om daar naar toe te gaan.Hoop dat je een leuk reisgezelschap hebt,maar dat zal ongetwijfeld!Geniet van iedere dag die je nog gaat beleven,kunnen wij ook zo nu en dan eens met je mee genieten. voorzichtig aan en liefs van ons.Doeiiii

• 17 September 2009 - 21:01

Jessica:

Hee Anita!
    wat een leuk verslag & wat een toffe foto's! je hebt alweer vanalles gezien merk ik. ben benieuwd naar de chimpansees haha!
    het eten smaakt dus goed!? dat is altijd wel belangrijk he haha!
    nou geniet er van en ik wacht op het volgende verslag!

Groetjes Jessica