dag 9 Chiang Mai - Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu dag 9 Chiang Mai - Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

dag 9 Chiang Mai - Chiang Rai

Blijf op de hoogte en volg Anita

14 September 2013 | Thailand, Chiang Rai

Hallo allemaal

Vanmorgen om 6.30 uur wake up call , na het ontbijt zijn we om 8.00 uur vertrokken richting Chiang Rai.
We rijden naar Mae Taman, 60 km noordelijk van Chiang Mai, waar we een onvergetelijke tocht maken op de rug van een olifant.

Maesa Elephant Camp;
Maesa Elephant Camp is een particulier olifantenkamp minder dan een uur van Chiang Mai. Het is gelegen in een idyllische bosrijke omgeving met een waterval verwelkomen u als u binnenkomt. Het kamp heeft op dit moment 73 olifanten en ongeveer 80 mahouts. Hoewel technisch gezien eigendom van het kamp, de meeste van de olifanten naar huis gaan met de mahout naar hun dorpen elke nacht. Voedsel wordt twee keer per dag geleverd voor de olifanten in het kamp. Er is een full-time dierenarts - Ronachid die voortdurend controleert op de olifanten. De mahouts zijn ook zeer van bewust dat de olifanten niet mag worden misbruikt en ze controleren op elkaar om ervoor te zorgen dat de olifanten zijn allemaal goed behandeld. De dorpelingen zijn in staat om inkomsten in het kamp te genereren door de verkoop van bananen en souvenirs aan de gasten. Alles is zeer schoon en goed beheerd met bezorgdheid, niet alleen voor de olifanten en de mahouts, maar voor het milieu en de omliggende dorpen ook.

Echt super geweldig dit, heb ook nog op de slurf van de olifant gezeten.
De olifanten tocht was èèn van de absolute hoogtepunt tijdens deze reis tot nu toe, Na deze tocht keren we per ossewagen terug naar het kamp, hier hebben we onze lunch waarna we op een bamboevlot de rivier afzakken.
Met de bamboevlot was ook super leuk, dit kon ik zes jaar terug met de singlereis Noord-Thailand niet doen vanwege het hoge water.
De olifanten konden toen ook niet door het water en nu wel. We hadden ook vandaag weer super mooi weer erbij. Tot nu toe treffen we het nog wel met het weer want het is toch nog regenseizoen hier.

Hierna rijden we verder onderweg hebben we nog een stop bij een heet waterbron.
Daarna rijden we naar Chiang Rai .

Chiang Rai een Thaise stad in de regio Noord-Thailand. Chiang Rai is hoofdstad van de provincie Chiang Rai en het district Chiang Rai. De stad heeft ongeveer 62.000 inwoners. De Kok rivier stroomt door Chiang Rai.
De Internationale Luchthaven Chiang Rai ligt bij de stad.

Geschiedenis;
De stad werd in 1262 gesticht door de eerste koning van het Lannarijk, koning Mengrai. De status van hoofdstad verloor het echter al snel aan de stad Chiang Mai, die in 1296 door Mengrai gebouwd werd. Pas in 1786 werd de stad onder koning Rama I voorgoed bij het toenmalige Siam (Thailand) gevoegd.
In 1432 werd de Smaragdgroene Boeddha, Thailands meest geëerde Boeddha figuur, bij een aardbeving in Chiang Rai ontdek

Net buiten Chiang Rai hebbeb we ons hotel Phowadol Resort & Spa , waar we twee nachten verblijven
Dit ziet er allemaal super gezellig uit het zijn allemaal huisjes.

Morgen weer een vroege wake up call 6.00 uur dan gaan we twee dorpjes waar de bergstammen leven bezoeken.

Veel liefs,
Anita

Foto`s op het bamboe vlot komen nog , staan op ander toestel

• 14 September 2013 - 16:45

Ingrid:

Hey meiden,

Leuk hoor die foto's en het verslag weer. Leuk dat jullie nu ook dingen kunnen doen die destijds niet doorgingen. Ga pa weer blij maken hoor met al die foto's van jou op de olifant. Die foto met die tijger vond ie ook helemaal geweldig, iedereen moest die foto zien hahaha.
    Nou geniet nog maar lekker en heel veel fun.
    Groetjes en kus van ons

• 14 September 2013 - 20:06

Evelien:

He Anita,
    Ziet er weer goed uit. Wat een ervaring zal dat geweest zijn om op een olifant
    te zitten en ook leuk zo met de ossewagen. Volgens mij hebben jullie een leuke
    groep want het ziet er vrolijk uit zo met zijn allen.
    Mijn moeder heeft de verslagen en foto's ook gezien en vond het erg leuk.
    Je moet de hartelijke groeten van haar hebben.
    Ook de greotjes van ons allemaal. p.s Annika is vanmiddag met school op weg naar Frankrijk
    waar ze cultuur en sport gaan doen o.a mountainbiken, abzeilen, grot bezichtigen kano varen e.d
    Ze komt volgende zaterdag weer terug.
    Liefs Evelien en Familie

• 14 September 2013 - 20:08

Femmie:

Hoi hoi
    Wat een geweldige foto's veel plezier groetjes.

• 17 September 2013 - 11:18

Aen Y:

Hoi Aniet,

Nu,die olifantentrip lijkt mij ook geweldig,het volk gaat ook goed om met de dieren zo te lezen.
    Leuk hoor en wederom weer een ervaring rijker.
    Geniet nog heerlijk daar!!

Liefs ons.