Arlington , Washington - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu Arlington , Washington - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

Arlington , Washington

Blijf op de hoogte en volg Anita

17 September 2012 | Verenigde Staten, Arlington

Hoi hoi allemaal,

Ma gefeliciteerd met je verjaardag, hoop dat je een leuke dag hebt gehad.
Cadeau hou je nog te goed , die gaat terug mee de koffer in hahaha

Een tweede poging om mijn verslag te kunnen plaatsen.
Internet is vandaag wel heeeeeel slecht.
Vanmorgen zijn we rond 8. 00 uur vertrokken.
Eerst zijn we gaan kijken bij het Carillon die door het Nederlandse volk is geschonken, deze staat in Arlington bij de begraafplaats.
Hier na zijn we Arlington National Cemetery gweest, dit was heel indrukwekkend. We kwamen hier ook nog aardig wat veteranen tegen.

Op een groene heuvel boven de rivier de Potomac, met zicht op Washington D.C., ligt Arlington National Cemetery.
Het is een militaire begraafplaats waar ook heel wat bekende Amerikanen begraven liggen. Zo liggen er onder anderen ook presidenten, astronauten, politici en verdienstelijke burgers.
We hebben hier ook de graven van de Kennedy`s bezocht.

De begraafplaats werd voor het eerst in gebruik genomen in 1864. Dagelijks zijn er ongeveer 15 begrafenissen. De begraafplaats telt zo'n 300.000 graven.

Een bijzonder monument is het graf van de Onbekende Soldaat. In 1921 werden vier kisten met de resten van vier Amerikaanse soldaten, gesneuveld tijdens de Eerste Wereldoorlog, samengebracht in het stadhuis van Châlons-sur-Marne in Frankrijk. Op een van deze kisten werd de Amerikaanse vlag gelegd. Een gewonde veteraan, sergeant Edward Younger, plaatste een boeket witte rozen op deze kist. Na het eerbetoon door de Franse regering werd de kist, gedrapeerd met de vlag naar de Verenigde Staten overgebracht en op 11 november 1921 begraven op Arlington National Cemetery. Op de sarcofaag van wit marmer werd in 1932 de beroemde tekst vermeld:

Here Rests in Honored Glory, An American Soldier, Known but to God
Later werden monumenten voor onbekende soldaten uit de Tweede Wereldoorlog, de oorlog in Korea en Vietnam toegevoegd. Het monument van de Onbekende Soldaat wordt bewaakt door de 3rd U.S. Infantry, Old Guard. De bewaking vindt vierentwintig uur per dag, alle dagen van het jaar plaats.

Hierna zijn we weer naar Het Witte Huis gegaan maar nu aan de voorkant.
We stonden helaas weer voor een dichte deur, Obama was weer niet thuis.
En Het Capitool hebben we weer bezocht , dit nu bij daglicht.
Ook bij dacht licht zijn het weer schitterende gebouwen.

Hierna zijn we naar het Het Lincoln Memorial, jeetje wat een gebouwen zeg.En wat een mensen toch overal.
Het Lincoln Memorial (in het Nederlands het Lincolnmonument) gesitueerd in het verlengde van de National Mall in Washington D.C., is een gedenkteken aan de Amerikaanse president Abraham Lincoln.

De eerste steen werd op 12 februari 1915 ten tijde van de Eerste Wereldoorlog gelegd. Het monument werd op 30 mei 1922 opgedragen aan de overleden president Abraham Lincoln. Het type steen dat voor het monument is gebruikt is het uit Indiana afkomstige kalksteen en het uit Colorado afkomstige marmer. In het monument bevindt zich een groot marmeren beeld van de oud-president, gemaakt door Daniel Chester French.

Het monument is in een typische klassieke stijl gemaakt. Het monument telt 36 massieve pilaren, elk 10 meter hoog. De 36 pilaren staan voor de 36 Amerikaanse staten die er op het moment van Lincolns dood waren.

Op de muur in het monument staat de volgende tekst:
IN THIS TEMPLE
AS IN THE HEARTS OF THE PEOPLE
FOR WHOM HE SAVED THE UNION
THE MEMORY OF ABRAHAM LINCOLN
IS ENSHRINED FOREVER
(In deze tempel, gelijk in de harten van de mensen voor wie hij de unie redde, is de nagedachtenis van Abraham Lincoln voor eeuwig vastgelegd.)

Zoals alle andere monumenten in Washington D.C. wordt ook het Lincoln Memorial beheerd door de National Park Service (NPS). Het monument is open van 8 uur 's ochtends tot middernacht.

Hierna hebben we het Vietnam Veterans Memorial bezocht. Ook hier kwamen we weer veteranen tegen.
Heel appart om hier rond te lopen terwijl ik vorig jaar in Vietnam ook de andere kant heb gezien.
Het Vietnam Veterans Memorial (ook wel The Wall of "de muur" genoemd) is een monument in de Amerikaanse hoofdstad Washington D.C. ter ere van de veteranen en gesneuvelde soldaten uit de Vietnamoorlog.

Het monument bestaat uit drie delen, te weten "de muur"; een monument ter ere van vrouwelijke veteranen (meest verpleegsters), en een standbeeld. Het meest herkenbare van deze drie delen is "de muur", een uit twee delen opgetrokken muur van zwart graniet, elk deel is 75 m lang en tussen de 20 cm en 3 m hoog en onder een hoek van ongeveer 125 graden verbonden met het andere deel. Het ene deel van de muur wijst in de richting van het Washington Monument terwijl het andere naar het Lincoln Memorial wijst. Op de muur staan zo'n 58.000 namen van gesneuvelde en vermiste soldaten die tijdens de Vietnamoorlog in dienst waren. De muur werd ontworpen door de architecte Maya Lin. De muur werd in 1982 onthuld.

Bezoekers proberen namen te herkennenHet vrouwenmonument werd in 1993 aan het complex toegevoegd terwijl in 1984 al een standbeeld werd onthuld met de naam The Three soldiers. In 2004 tenslotte werd een plakkaat toegevoegd ter ere van veteranen die na de oorlog, maar wel als direct gevolg van de oorlog, om het leven kwamen.

Traditioneel komen veteranen en familieleden van omgekomen troepen naar het monument toe om de namen van hun kameraden of familie op te zoeken. Door bezoekers achtergelaten voorwerpen worden dagelijks verzameld en bewaard in een speciaal daarvoor bedoeld museum en opslagplaats.

Hierna konden we de middag vrij besteden om èèn van de vele museum`s te bezoeken in Washington. Nou jullie weten vast wel dat ik een echte Museumganger ben, gelukkig waren er nog een paar met dezelfde interesse. En zijn we mooi op teras gaan zitten bij Starbucks.Hierna wat rondgelopen en toen kwam de bus ook al weer om ons terug naar het hotel te brengen. Onderweg zijn we nog langs het Pentagon gereden.
Je kon precies zien waar het vliegtuig met de aanslagen het gebouw is ingegaan.

Nou dit wqs het voor vandaag.
Morgen 6.30 uur Wake Up Call en 8.00 uur vertrek.
Morgen een bus dag op weg naar Canada

Veel liefs
Anita

• 17 September 2012 - 05:14

Gerda:

Ha Anita, goed te lezen dat je het naar je zin hebt. In die Vietnam Veterans Memorial. Daar zullen de veteranen wel met een ander gevoel lopen dan jullie
    Pentagon zal ook wel indrukwekkend zijn Je heb nog heel wat dagen te gaan dus ik denk ook nog wel wat museums arme jij.. Is de groep ook leuk? Groetjes

• 17 September 2012 - 12:24

Aen Y:

Hoi Aniet.
    nu,weer een belevenis vanaag,alleen jammer dat de president niet thuis was.....had hij toch wel even kunnen afstemmen op jullie,toch!
    zijn druk bezette dagen voor jullie,maar dan zie je ook heel veel.

lekker genieten!!!

liefs van ons.

• 17 September 2012 - 14:13

Gerlinda:

Wat is de techniek toch mooi!
    Om jouw verslagen zo te lezen,prachtig.
    En Obahama weer niet thuis voor de koffie(druk bezet man)
    Valt het mee savonds laat in bed en sochtends vroeg eruit?
    Geniet nog van je reis,groetjes van ons.

• 17 September 2012 - 17:26

Evelien Pasman:

Hey Anita,
    Wat een prachtig verhaal weer, jullie hebben alweer veel gezien. Geef je groot gelijk dat je lekker op t terras gaat zitten, is toch leuker dan een museum bekijken. Flauw dat Obama er niet was. Heel veel plezier maar weer en tot horens!
    Liefs Martin , Evelien & Kids