Philadelphia - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu Philadelphia - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

Philadelphia

Blijf op de hoogte en volg Anita

15 September 2012 | Verenigde Staten, Arlington

Lieve allemaal,

Hier zijn we weer met een volgend verslag van mijn reis.
Vandaag eigenlijk de 1e reisdag van mijn rondreis
Vandaag zijn we naar Philadelphia geweest, ook wel bekend van de Rocky film. Net als in de film Rocky ben ik ook even flink die trap op gaan rennen, ja mn conditie moet ook in de vakantie op pijl blijven.

Philadelphia is een stad in het oosten van de Verenigde Staten en is de grootste stad in de staat Pennsylvania. De stad speelde een belangrijke rol in de geschiedenis van de Verenigde Staten. Ze werd gesticht in 1681, was in 1776 toneel van de Amerikaanse onafhankelijkheidsverklaring en was van 1790 tot 1800 de hoofdstad van de Verenigde Staten. Sinds 1812 is Harrisburg de hoofdstad van Pennsylvania.

In de volksmond wordt de stad vaak "Philly" genoemd. De naam Philadelphia komt uit het Grieks en betekent broederliefde.

Het is de zesde stad van Amerika met ongeveer 1,5 miljoen inwoners (2010). In de grootstedelijke regio wonen zo'n 6,2 miljoen mensen.

Bezienswaardig is de oude binnenstad met Independence Hall, vele oude gebouwen, zoals dat van de American Academy of Arts and Sciences, en het Rodin Museum, met de grootste verzameling werken van Rodin buiten Frankrijk. Het Philadelphia Orchestra is sinds 1900 een vast element in het culturele leven van deze stad.

In Philadelphia hebben we ook de Independence Hall bezocht , Independence Hall is een historisch gebouw in de stad Philadelphia in de Verenigde Staten waar op 4 juli 1776 de Amerikaanse Onafhankelijkheidsverklaring werd aangenomen.

Hier in Philadelphia hebben we de welkomstlunch aangeboden gekregen, hier hebben we een typische specialiteit van Philadelphia gegeten: de "Philly Cheese Steak" dit is een stokbrood met steak en kaas , heerlijk was die.

We zitten nu in het hotel in Arlington vlakbij Washington .
Straks gaan we eerst eten en daarna hebben we Washington by night tour.
Als ik vanavond terug ben zal ik hier meer over vertellen.

Weer terug van de tour Washington by night.
We hebben Het Capitool gezien,
Het Capitool in de Amerikaanse hoofdstad Washington D.C. is de zetel van de volksvertegenwoordiging van de Verenigde Staten, de wetgevende macht in de trias politica.
In het Capitool zetelen zowel de Amerikaanse Senaat (vertegenwoordiging van twee senatoren per staat) als het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden (evenredige vertegenwoordiging naar grootte van de staat), tezamen het Congres genoemd.
Het Capitool is van het Witte Huis gescheiden door National Mall, om symbolisch de scheiding met de uitvoerende macht (de president) aan te geven. Het Capitool is een verwijzing naar de staatsmacht van het klassieke Rome, waar het Capitool de belangrijkste van de zeven heuvelen was en die de tempel van Juno herbergde, die daar over de Romeinse munt waakte

Toen door naar Het Witte Huis (zuidkant) helaas was Obama niet thuis.
Het Witte Huis (Engels: The White House) is het werkterrein en de ambtswoning van de zittende president van de Verenigde Staten. Het gebouw is als centrum van de speciaal als hoofdstad ontworpen stad Washington D.C. gebouwd, als een van de pijlers van de drie machten (trias politica): de uitvoerende macht.
Mochten jullie Obama nog een kaartje willen sturen , Het adres van het Witte Huis is 1600 Pennsylvania Avenue NW, 20500 Washington D.C.
Het staat in het zogenaamde President's Park.
'Het Witte Huis' wordt vaak gebruikt als metonymie voor de uitvoerende (regerende) macht in de Verenigde Staten. Bijvoorbeeld: "Het Witte Huis heeft besloten dat dit soort kwesties voortaan verboden zijn." Men bedoelt dan dat de president of zijn regering dit besloten heeft.
Het Witte Huis staat afgebeeld op het biljet van 20 dollar.

Toen zijn we naar het Thomas Jefferson Memorial geweest.
Het Jefferson Memorial is een monument aan de National Mall in Washington D.C. ter ere van de derde president Thomas Jefferson.
Rond 1930 waren er in Washington al monumenten voor de oud-presidenten George Washington en Abraham Lincoln. President Franklin Roosevelt wilde daar graag een monument voor de derde president aan toevoegen. In 1934 werd door het Congres een wet aangenomen die de stichting van het monument mogelijk maakte.
Aan de muren en op de plafonds zijn teksten van Jefferson te lezen. Ook is de preambule tot de Onafhankelijkheidsverklaring te lezen.

Daarna weer in de bus op weg naar World War 2 Memorial, deze was ook heel mooi met die fontijnen erbij.
Alles wat we vanavond hebben gezien zag er schitterend uit met al die verlichtingen erbij.
Denk dat het morgen overdag een heel ander gezicht is .

Het National World War II Memorial in Washington D.C. herdenkt de Amerikaanse burgers die zowel overzees als op het thuisfront in de Tweede Wereldoorlog hebben gediend. Het monument werd op 29 mei 2004 door president George W. Bush onthuld.
Tot de bouw van het monument werd, na diverse mislukte pogingen om een wet hiertoe door het Amerikaanse Congres te loodsen, in 1993 bij wet besloten. In oktober 1995 werd de definitieve locatie voor het monument gekozen en 2 jaar later werd na een nationale competitie het ontwerp ervoor vastgesteld.
Het monument bestaat uit 56 pilaren (elk 5 m hoog) die in een cirkel rond een plein zijn opgesteld. Op de pilaren zijn de namen gegraveerd van de 48 staten die tijdens de oorlog lid van de unie waren alsmede de namen van het District of Columbia, Alaska, Hawaï en diverse overzeese gebiedsdelen van de Verenigde Staten. Twee boogconstructies van elk 13 m hoog staan aan weerszijden van het centrale plein met als opschrift Atlantic respectievelijk Pacific, de twee gevechtsterreinen van Europa en Azië bedoelend. Het plein zelf meet 103 m bij 73 m.
Aan het westelijke eind van het monument staat de Freedom Wall, de Vrijheidsmuur, waarop 4.048 gouden sterren iedere 100 gesneuvelde Amerikanen vertegenwoordigen "om de prijs van vrijheid" te herdenken.

Als laaqtste hebben we The John F. Kennedy Center fhe Performing Arts bezocht. Dit vondt ik tegen vallen. Vondt het een lelijk gebouw.
De bedoeling was dat we naar boven zouden gaan voor het uitzicht, maar door een privefeestje kon dit niet doorgaan.
Het John F. Kennedy Center for the Performing Arts of kortweg Kennedy Center is een centrum voor uitvoerende kunsten, gelegen aan de oever van de Potomac tegenover het Theodore Roosevelt Island en naast het Lincoln Memorial. Het werd in 1971 geopend.
In het Kennedy Center zijn gevestigd:
Het National Symphony Orchestra
De Washington National Opera
Het Washington Ballet
Het American College Theater Festival.

De foto`s van Washington by night volgen nog.
Het is nu 23.50 uur en morgen is er 6.45 Wake Up Call

Groetjes,
Anita en Linda

• 15 September 2012 - 23:14

Marjan:

Hey Anita,

Zo te zien heb je het goed naar de zin, en dan eerst zonder groep naar New York ik ben trots op je.

• 16 September 2012 - 16:14

Ingrid:

En nog de groeten van Obama gehad, of mocht je geen borrel bij hem drinken hahaha
    veel plezier en het was fijn vannochtend je stem weer even te horen...'
    Kus van je zusje hahaha

• 16 September 2012 - 18:42

Evelien Pasman:

he anita
    wat een belevenis maar weer. Leuk dat je er informatie bij verteld.
    Jammer dat je geen koffie kon drinken bij Obama ha ha. mooie foto's.
    Heel veel plezier gewenst en tot horens. Groetjes van deze kant. Liefs Evelien

• 16 September 2012 - 21:20

Dre En Yvonne:

Hoi daar,
    Mooie foto's hoor en n gewelig reisverslag.
    et is net of wij met je mee reizen.
    Enne,Rocky,ja dat was een hele mooie film teninste als je er van houd.

Liefs van ons.