Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

Hanoi

Door: Anita Rietberg

Blijf op de hoogte en volg Anita

16 September 2011 | Vietnam, Hanoi

Hallo allemaal

Hier dan mn eerste berichtje uit Vietnam.Vanmorgen met de trein naar Schiphol gegaan, Linda was er ook al gelijk.We zijn gelijk maar gaan kijken of de hoste`s van Fox er al was , en die was er al.
Konden we mooi gelijk de koffers afgeven en toch nog samen iets meer dan 40 kilo.
Zoals ik al gezegd had eerst een Starbucks bakkie.

We hebben niet zo veel vertraging gehad 15 minuten of zo dus dat viel wel mee.
De vlucht is goed gegaan, maar na 10 uur in het vliegtuig ben je het wel zat. En was het wel fijn dat we er even uit konden in Hong Kong hier hadden we een tussen landing, En hier heb ik het nodige ook wel weer beleeft.
We hadden niet zo heel veel tijd voor de over stap dus alles moest hurrie hurrie hurrie. Dan heb je dat geklooi nog bij de securitie.Riem uit de broek ,laptop uit de tas , horloge af enz enz. Ik ben er uiteindelijk door , druk alles weer inpakken gaat de lift al open om verder te gaan. Dus gauw gauw gauw.
Met zo`n bus naar de volgende gate gebracht waar het andere vliegtuig vertrekt kom ik tijdens het uit stappen erachter dat mn camera tas nog bij de securitie staat. OOOOHHHHH mn hemel SHIT SHIT SHIT wat nu.
God zij dank is Bert de reisleider al vanaf Schiphol met ons mee gereisd en die is met mij weer terug gegaan naar de gate waar we vandaan kwamen.
Wij gauw naar de securitie vragen of er een camera tas was gevonden, en ja hoor ze hadden hem daar nog. Kon de grond en de securitie daar wel kussen , wat was ik blij.

Maar nu zijn we dus in Hanoi in ons eerste hotel, mooie nette kamer.
Het is inmiddels 16 september , dus ma vanuit Hanoi gefeliciteerd met je verjaardag en een hele fijne dag vandaag.

Hanoi, geschatte bevolking 6,5 miljoen (2009), is de hoofdstad van Vietnam. De stad Hanoi is onderdeel van de gemeente Hanoi (voor de bestuurlijke indeling zie aldaar). De stad ligt op de rechteroever van de Rode Rivier (Sông Hng) ongeveer 60 kilometer van de monding van de rivier in de Golf van Tonkin.

Hanoi werd de hoofdstad van Vietnam in de 7e eeuw. De oude Chinese naam ông Kinh, werd Tonkin en werd later door de Europeanen gebruikt voor de hele regio. In de 11e eeuw werd de stad Thang Long genoemd. In 1637 vestigde de VOC een factorij in Tonkin, met Carel Harsinck als hoofd. Deze vestiging was belangrijk voor de export van zijde naar Japan. Hanoi werd in 1873 door de Fransen ingenomen en werd de hoofdstad van de Unie van Indochina na 1887.

Hanoi werd in 1940 door de Japanners bezet na de capitulatie van Frankrijk. De stad werd in 1945 bevrijd waarna het de zetel werd van de regering gevormd door de Viet Minh onder Ho Chi Minh. Tussen 1946 en 1954 werden er in het gebied zware gevechten geleverd tussen de Viet Minh en het Franse leger. Op 21 juli 1954 met de tekening van de Akkoorden van Genève werd het de hoofdstad van het onafhankelijke Noord-Vietnam.

Tijdens de Vietnamoorlog werd Hanoi zwaar gebombardeerd en vooral de infrastructuur zoals bruggen en spoorlijnen leed hier zwaar onder. Na het einde van de Vietnamoorlog werd Hanoi op 2 juli 1976 de officiële hoofdstad van de socialistische republiek Vietnam.

We hebben een zo`n twee uurtjes de tijd om ons op te frissen en dan gaan we een uurtje fietsen (weet even niet hoe zo`n fiets nu heet) met zo`n een bakkie door Hanoi. Vanavond om 18.00 uuur hebben we dan de kennis making dinee. Wat ik zo nu van de groep een beetje gesproken heb zijn het wel leuke luitjes

Nou het eerste berichtje is dus al weer een heel verhaal geworden.

groetjes en tot een volgend berichtje
Anita

• 16 September 2011 - 08:17

Ingrid:

Hey Zus, nou je hebt al wel weer wat beleeft zeg, wat zal jj in de piepzak hebben gezeten toen je erachter kwam dat je je fototoestel kwijt was..... gelukkig is het goed gekomen.
    Heb net een paar whatsapp van je gehad, leuk is dat hé gewoon effen snel met elkaar berichtjes plaatsen. Ik zal ma de felicitaties overbrengen. Nou veel plezier en val niet uit het fietsbakkie hahaha. Héééel veel plezier en geniet van je mooie reis.

Kus Pa Ma Gert en ikke

• 16 September 2011 - 09:40

Gerlinda:

Je reis begint net, en nu dat alweer met je camara.
    Gelukkig dat je hem weer terug hebt.
    Gefeliciteerd met je ma zijn verjaardag, vanavond ga ik er ff een bakkie doen.
    Een fijne reis op de fiets(doe je ook nog wat aan je conditie)hahaha.
    Groetjes van mij

• 16 September 2011 - 12:02

Anniek:

xin chào (dat betekend hallo in het vietnamees :)

wat heb jij geluk zeg !! dat ze je camera hadden gevonden
    ga je net als gerda fietsen in de dorpjes en dan stoppen jullie uitleg over bepaalde dingen die je ziet en dan fietsen jullie weer verder ?
    m`n moeder had je een smsje gestuurd is ie aangekomen ?

nou we horen nog wel van je :)

xx Anniek :)

• 16 September 2011 - 12:02

Anniek:

xin chào (dat betekend hallo in het vietnamees :)

wat heb jij geluk zeg !! dat ze je camera hadden gevonden
    m`n moeder had je een smsje gestuurd is ie aangekomen ?

nou we horen nog wel van je :)

xx Anniek :)

• 17 September 2011 - 04:52

Evelien En Martin:

Hoi Anita,Wat een toestand zeg, dat was zeker even stressen. Jij en geen camera, dat kan
    toch niet. Gelukkig lag ie daar nog. Kan me voorstellen dat je na 10 uur vliegen de benen even
    moet strekken Denk dat je wel veel ziet met zo een fiets door Hanoi.Geniet van je reis
    en kijk weer uit naar je volgende verslag. Liefs Martin en Evelien

• 17 September 2011 - 13:55

Jeannette:

hoi anita
    je hebt wel geluk gehad met je foto tas zeg
    maar gelukkig is het weer goed gekomen anders was je vakantie
    slecht begonnen ik wens je veel plezier en wacht op je nieuwe
    bericht groetjes jeannette

• 17 September 2011 - 14:49

André En Yvonne:

Hoi Anita,

Wat een toestand zeg....dat van je camera,
    Maar gelukkig is alles uiteindelijk goed gekomen.
    Hoop dat je een leuk reisgezeldschap krijgt en natuurlijk een hele mooie vakantie!
    We horen en kijken uit naar je reisverslagen.

Liefs,
    André & Yvonne.