Laughlin - Reisverslag uit Laughlin, Verenigde Staten van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu Laughlin - Reisverslag uit Laughlin, Verenigde Staten van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

Laughlin

Door: Anita Rietberg

Blijf op de hoogte en volg Anita

09 September 2010 | Verenigde Staten, Laughlin

Hey allemaal

Hè hè eindelijk weer is internet.
Kan m`n verslagjes weer bijwerken zodat jullie weer op de hoogte zijn.
Zal maar bij donderdag beginnen dan komen er hierna nog twee.

We zijn om 6 uur uit Los Angeles vertrokken en gaan vandaag naar Joshua Tree National park.
Hier hebben we eerst een Pickncik gehad.Een heerlijk broodje van Subway.
Hier na hebben we ruim een uur gelopen door het Joshua Tree National park.

Het Joshua Tree National Park is een nationaal park in het zuiden van de staat Californië in de Verenigde Staten.
De afmetingen zijn ongeveer 100 km van oost naar west, en 50 km van noord naar zuid.

Het park wordt gekenmerkt door twee totaal verschillende woestijnlandschappen: De lage Colorado Desert in het zuidoosten (hier groeien natuurlijke tuinen met onder andere Opuntia en struikgewassen) en de hoger gelegen, vochtigere en iets koelere Mojave Desert. Deze is het gebied waar "Joshua trees" (Yucca brevifolia) groeien, een plantensoort uit het geslacht Yucca, waar het park zijn naam aan dankt.

Naast de Joshua trees is het park ook bekend om zijn vreemde landvormen.
De heuvels en rotsen bestaan uit massief gesteente, dat is verbrokkeld in losse stukken (boulders).

De vlaktes tussen de heuvels zijn schaars begroeid met Joshua trees, samen met de boulders zorgt dit voor een karakteristiek landschap.
De Mojave Desert ligt op ongeveer 1000 meter boven zeeniveau, de Colorado Desert ligt veel lager, en is daardoor aanmerkelijk warmer. Voordat het in 1994 een nationaal park werd, was het een nationaal monument.

Hierna rijden we verder naar Laughlin waar we gaan overnachten.
We rijden een gedeelte over de route 66 dit is leuk.
Natuurlijk even een fotoshoot bij het embleem van route 66.

Route 66 (US66) was een historische autoweg (U.S. Highway) in de Verenigde Staten, die begon in Chicago, en eindigde aan het strand van de Stille Oceaan in Santa Monica bij Los Angeles. De totale lengte was 3940 km. US66 loopt door Illinois, Missouri, Kansas, Oklahoma, Texas, New Mexico, Arizona en Californië.

In 1985 werd US66 officieel opgeheven, nadat het Interstate Highway System het langeafstandsverkeer had overgenomen. Veel toeristen volgen nog steeds het oude traject van Route 66

Vandaag hebben we zo`n slorderige 500 km gereden.
Maar wat is het groot hier.
Je rijd gewoon uren en je komt bijna niets tegen.
We komen aan bij ons hotel, dit is een groot hotel met casino.
Lauglin is ook een gok plaatsje ook wel het kleine Las Vegas genoemd.
S`avonds lopen we wat zo door het casino en trek ook even voor 1 dollar aan de fruitautomaat.
Maar het kan nog erger ik heb een kerel zien gokken die verloor in drie minuten tijd even zo`n 2000 Dollar.Dacht dat ik achter over zou vallen.Schijnt dat Las Vegas nog erger moet zijn.Nou dat belooft dus nog wat.Denk dat m`n ogen eruit zullen rollen wat ik daar zal zien.
Nou dit was het dan voor vandaag.
Ga zo verder met het verslag van vrijdag

Groetjes en een dikke kus allemaal
Anita

• 12 September 2010 - 06:59

Gerda:

Ha Anita,
    Het was stil aan de overkant, maar je hebt voor drie dagen bij geschreven zie ik.. Wel een gemist hoor jou schrijf werk.. Mooie natuur daar of niet.. Toi toi.. X Gerda

• 12 September 2010 - 07:36

Hee Anita:

Gelijk vanochtend onze mailbox bekijken en ja hoor daar is ze eindelijk weer.We zaten met smart op je te wachten!Wat mooi is het daar zeg,prachtige fotoos.De natuur daar,SUPER.Groetjes de Endemannetjes

• 12 September 2010 - 12:43

Evelien En Martin:

he anita
    lees je verslagen in de verkeerde volgorde maar kom er wel Wat een mooie omgeving het zal voor jou allemaal ongelofelijk zijn om dit allemaal in het echt te zien Prachtige foto s tot de volgende verslag liefs

• 13 September 2010 - 18:37

André En Yvonne:

Hoi Anita,
    Tjonge wat een prachtige plaatjes die we steeds weer te zien krijgen
    Heeft de groep U2 daar ooit eens geen nummer over geschreven(joshua tree)
    En inderdaad je zult maar verslaafd zijn aan het gokken....Maar ik zou het wel eens van dichtbij willen bekijken daarzo
    Ha Ha
    Nu nog veel plezier!