dag 19 Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu dag 19 Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

dag 19 Phuket

Blijf op de hoogte en volg Anita

24 September 2013 | Thailand, Phuket

Hoi hoi

Hier een kort berichtje uit Phucket.
Phuket is een eiland in de provincie Phuket in Thailand. Het is qua oppervlakte het grootste eiland van Thailand. Op het eiland liggen veel stranden die populair zijn bij vakantiegangers, ook om te duiken.
Phuket ligt tussen de Andamanse Zee en Phuketzee in en wordt omringd door vele eilandjes eromheen. Phuket wordt afgescheiden van het vasteland van het schiereiland Malakka door een nauwe straat. Het eiland wordt verbonden met het vasteland door de Sarasinbrug.

Tsunami 2004 ;
Op 26 december 2004 werd het eiland zwaar getroffen door een tsunami, ontstaan als gevolg van een zeebeving bij Sumatra. Op Phuket vielen zo'n 250 dodelijke slachtoffers, waaronder toeristen. De gebieden direct aan de kust liepen grote materiële schade op. In februari 2005 was de meeste schade aan hotels en resorts hersteld, begon de bevolking het normale leven weer op te pakken en kwamen ook de eerste toeristen weer naar Phuket.

Vanmorgen heerlijk geen wekker en toch weer vroeg wakker.
Rond 9.30 uur zijn we gaan ontbijten dit was een flink uitgebreid buffet.
Hierna zijn we naar het strand gegaan en hebben we tot +/- 15.45 uur gelegen. Ik heerlijk onder de parasol en nog verbrand.

We hebben een mooi luxe hotel en is strak modern ingericht.(daar moet je van houden)
Het hotel ligt pal aan het Patong Beach, Patong Beach is de populairste plek van toeristen om op vakantie te gaan.
Patong heeft een berucht nachtleven en mooie stranden.

Patong verwijst naar het strand en de stad op Phuket 's westkust. Het is de belangrijkste toeristische sector in Phuket, en bevat een belangrijk centrum van het nachtleven en de winkels van Phuket.
Het strand werd populair bij westerse toeristen, vooral Europeanen, in de late jaren 1980. Talrijke hotels zijn er gevestigd en het gebied is uitgegroeid tot een grote toeristische Mekka.

Ook Patong Beach samen met vele andere gebieden langs de westkust van Phuket en Thailand werden getroffen door de tsunami veroorzaakt door de 2004 aardbeving van Indische Oceaan . De golf veroorzaakte veel verwoesting aan de waterkant van het strand en direct landinwaarts en veel mensen werden gedood. Patong was een van de zwaarst getroffen gebieden van Phuket, hoewel de vernietiging was niet zo erg als de omgeving Khao Lak . Patong is grotendeels hersteld sinds de tsunami.

Vanavond de boulevard weer op en een lekker restaurantje uit zoeken
Nou dit was het dan voor vandaag.

Hoe is het bij jullie ?

Groetjes
Anita

• 24 September 2013 - 13:18

Ingrid:

Waauw... ziet er goed uit hoor.... En gelukkig zie ik dat jullie weer aan de Starbuckskoffie zitten hahaha.
    Nou lekker genieten de komende dagen....

Groetjess

• 24 September 2013 - 15:14

Renate Peterman:

Hoi Anita en Linda,
    Wat heb ik kunnen genieten van de mooie reis verslagen en de Prachtige fotos.
    Nu kunnen jullie nog een paar dagen nagenieten en ik zie wel dat l de inwendige mens ook niets te kort komt.
    Bij thuiskomst heb je weer heel veel werk met het samen stellen van je foto boek.
    Nou nog even genieten van je laatste dagen.
    Groetjes en een hele goede thuis reis voor jullie beiden.
    Renate.

• 24 September 2013 - 19:18

Evelien:

hey Anita,
    Dat ziet er goed uit.Mooi hotel en heerlijk een zwmbad
    voor jullie kamer, wat wil je nog meer.
    Je ziet er al lekker gekleurd uit op de foto.
    Lekker gaan genieten dat heb je wel verdiend naar je intensiever
    rondreis waar wij heerlijk van mee hebben mogen genieten.
    Groetjes van deze kant,
    Liefs evelien

• 25 September 2013 - 12:51

Gea Koopman:

Hoi Anita, wat een mooie foto's en wat een mooie hotels zit je. Ziet er allemaal super uit. Geniet nog lekker van je laatste dagen daar! Groetjes vanuit Hasselt...de koopmannetjes.

• 25 September 2013 - 22:35

Aen Y:

Hoi Aniet,

Mooie foto's,lijkt mij ook een heerlijke omgeving om bij te kunnen komen van jullie geweldige maar tevens vermoeide rondreis.

Ga lekker genieten.

Liefs van ons.