Monument Valley - Page - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu Monument Valley - Page - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

Monument Valley - Page

Door: Anita Rietberg

Blijf op de hoogte en volg Anita

11 September 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo dan

Zo ben weer helemaal up to date nu met de verslagjes.
Zijn jullie ook weer helemaal up to date met het lezen hahaha ?
Leuk jullie reactie`s iedere keer weer te lezen.
Baalde ook als een stekker dat ik twee dagen niet kon internetten.

Vanmorgen was het om 6 uur weer wake up call en om 8 uur vertrek.
Vandaag zijn we naar Monument Valley geweest.
Het is weer een busdag vandaag.
We rijden weer zo`n 500 km.
Niet te geloven wat een afstanden door dit land.
En dan ga je nog maar van de ene plek naar de andere plek.
Met 500 km ben je Nederland met gemak al uit.

Tussen de middag hebben we een stop om wat te eten.
Je raad het al je kan kiezen tussen Mac Donald , Burger King , Subway of de supermarkt.
We hebben maar is voor Subway gekozen.
Gisteren middag was het al de Mac.
Dus vandaag maar iets gezonder hahaha
Na zo`n ruime twee uur rijden komen we aan bij Monument Valley.

Monument Valley is een gebied in de Verenigde Staten dat bekend staat om de unieke rotsformaties die er te vinden zijn.
Het is gelegen op het Colorado Plateau nabij Four Corners, het punt waar de staten Utah, Arizona, Colorado en New Mexico bij elkaar komen. Monument Valley maakt deel uit van het Monument Valley Navajo Tribal Park der Navajo-indianen, en is bereikbaar via U.S. Route 163.

Monument Valley is wellicht het meest gefotografeerde gebied van Amerika.
Het decor van de rode rotsformaties en de omringende woestijn heeft als set dienst gedaan in menige western en documentaire over het Wilde Westen.
Enkele films die hier zijn opgenomen zijn de door John Ford geregisseerde film Stagecoach uit 1939 met John Wayne in de hoofdrol, en Clint Eastwoods The Eiger Sanction. Ford zou nog negen andere films in het gebied maken. Ook Back to the Future III is hier deels opgenomen.
Ook heeft Monument Valley gefigureerd in TV-films en -series, advertentiecampagnes en reisbrochures als hét symbool van het Westen.
Goulding, dat in 1923 als handelspost werd gesticht, is het enige stadje van betekenis. Hier is het bezoekerscentrum van het Monument Valley Tribal Park gehuisvest. Het wordt beheerd door de Navajo-stam

We hebben een Jeeptour met een lokale Navajo Indiaan door de Monument Valley gedaan.
Hier in de Monument Valley staat nog de Goulding lodge & trading post van de tijd dat hier de Western films zijn opgenomen.
De Jeeptour was ook weer heel mooi.
Ik heb nog een stukje bij de Indiaan voorin gezeten zodat ik mooi vanuit de vooruit wat kon filmen.

We zijn aardig op tijd bij het hotel en gaan vlug douchen en gaan rond 19 uur eten bij een Steakhouse hier aan de overkant.
Ik heb een heerlijke steak gegeten.
Tomatensoep heb ik hier nog niet gezien.
Denk dat dat te gezond is voor de Amerikanen.
Morgen kunnen we uitslapen.
Dan is het om 7 uur wake up call ipv 6 uur.
Om 9.15 uur worden we hier bij het hotel opgehaald door de Indianen dan gaan we weer een Jeeptour doen.
Maar nu door de Bryce Canyon.
Ben heel benieuwd hoe dit zal zijn.
Hoop het jullie morgen te kunnen vertellen.

Ik heb nog steeds niets gekocht.
Alleen voor Justin een sleutelhanger van Route 66.
Hoop in Las Vegas wat te kunnen shoppen.
Als goed is hebben we hier dan een vrije dag.
Weet alleen niet wat ik nog zal kopen.

Groetjes allemaal,
Anita

• 12 September 2010 - 07:13

Gerda:

Hoi Anita
    Ben je nog steeds blaar vrij van al de kilometers die er gemaakt worden.
    Als je weer thuis bent kan jij geen Mac Donald , Burger King , Subway meer zien en moet je afkicken kwa grote hoeveel heid porties.. De steaks zien er wel goed uit trouwens.
    Zijn de indianen aardig?
    Nou de groeten van hier.
    Henk en Gerda X

• 12 September 2010 - 07:49

Gerlinda:

Ha Anita
    America is bautiful.
    Wat een mooie fotoos,Indianen ontmoeten,geweldig,Alleen dat junkfood is wat minder,het zou je de neusgaten uitkomen,zijn ze daar ook mega dik dan?Valt het je ook tegen zo lang in de bus zitten of valt het wel mee?Geniet nog van het mooie landschap,wij genieten met je mee.
    Op naar LAS VEGAS,dat zal helemaal een beleving zijn.
    HAVE FUN
    kus van Justin en Elisah

• 12 September 2010 - 08:27

Paula:

Hai Anita,
    Wat leuk om van zo dichtbij betrokken te zijn bij je reis,mooie foto's ook.
    Lopen er echt zoveel dikke mensen rond zoals we wel een op de tv zien?
    .Je ouders komen vanochtend op visite[eindelijk].
    Heel veel groeten ook van Nico en een goede reis verder,tot een volgende keer.xxx

• 12 September 2010 - 08:46

Sandra:

Hoi Anita,

Goed om te lezen en aan de foto's te zien dat je het naar je zin hebt!

Veel plezier in Las Vegas.

Groetjes Sandra

• 12 September 2010 - 10:08

Ingrid:

Geen wonder dat er in Amerika zoveel dikke mensens rondlopen, het is alleen maar junkfood wat ze eten. Ze maken jou straks niet meer blij met een Mac hahaha. Maar de foto's zijn gaaf hoor, alles wat wij soms op tv zien heb jij in het echt gezien. Nou ik hoop dat je in Las Vegas wat kan shoppen voor jezelf.... ik denk dat je meer kans maakt in San Fransisco tijdens je verlenging. Tenzij je natuurlijk flink wint met Gokken daar in Las Vegas... haha. Veel plezier in Viva Las Vegas....

Groetjes ook van pa en ma

• 12 September 2010 - 12:32

Evelien En Martin:

hoi anita
    wat gewldig allemaal weer wat wij op tv zien zie jij in het echt prachtige foto s Hoop dat jij in las vegas wat kan vinden voor jezelf
    liefs

• 16 September 2010 - 13:28

Wouter :

Anita ik vindt geweldig dat je vol met energie bent om zo na 500 km bus reiz weer gelijk daar na van ene naar andere plaatsen bezoek. Dat is toch goed hoor.

Groetjes uit Teuge