dag 11 Rincón de la Vieja - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu dag 11 Rincón de la Vieja - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

dag 11 Rincón de la Vieja

Blijf op de hoogte en volg Anita

13 September 2014 | Costa Rica, Fortuna

lieve allemaal,

Hier weer een berichtje uit het mooie Costa Rica
Vandaag zijn we nog in Rincón de la Vieja en hebbeb een vrije dag.
Dus heb niet zo heel veel te vertellen vandaag
Denk je dat je uit kan slapen , nou vergeet het maar.
Voor 6.00 uur was ik alweer klaar wakker en liep ik al weer buiten om wat foto`s te maken van de vogels, die wekken je s`morgens vroeg wel ipv de wekker.
We hebben lekker rustig ontbeten en zijn daarna lekker aan het zwembad gaan liggen het weer was weer goed.

Zoals ik gisteren al vermelde stond ik heel erg in twijfel om mee te gaan met de canopy tour.
Op het aller laatste moment heb ik besloten om het toch te doen.
Yes ! , vind het goed van mezelf dat ik het toch de knoop heb doorgehakt.

Een canopy tour is een gevestigde route door een bosrijke en vaak bergachtige landschap op primaire gebruik van zip-lijnen en luchtfoto bruggen tussen platforms gebouwd in de bomen.
Toeristen worden aangewend om een ​​stalen kabel zonder onderbreking gedurende de hele tour voor de veiligheid.
Hoewel canopy tours dateren ver terug in de geschiedenis voor hun civiel gebruik en zelfs wetenschappelijke zijn ze nu vooral gebruikt voor recreatie en plezier en een deel van het avontuur toerisme-industrie zijn geworden.

Soorten Canopy Tours
Zip line in Costa Rica
Er zijn honderden zip-line tours, verspreid over vijf continenten tot op heden , maar zijn vooral populair in Mexico , Costa Rica , Thailand , Brazilië , Chili , Nieuw-Zeeland en andere landen met jungles en regenwouden.
Costa Rica was een van de oorspronkelijke locaties voor canopy tours en als zodanig zijn er er een groot aantal beschikbaar.
Canopy tours zijn beschikbaar in andere gebieden in Noord-Amerika , Europa , Afrika en Australë .

Om 13.30 uur gaan we ons klaar maken voor de canopy tour we krijgen riemen om en lopen die kant op. We zijn net bij het zwembad begint het toch te regenen en onweren en ging de hele boel niet door.
Dacht heb ik weer, heb ik eindelijk besloten dat ik toch mee ga gaat het niet door.
We besluiten een poosje te wachten tot de regen en onweer vertrokken is en gaan dan zo`n anderhalf uur later toch de canopy tour doen.
Èènmaal boven bij de eerste platform krijg ik flink de kriebels.
Gelukkig werd er gevraagd wie er een taxi wou ( je kan vast houden aan de gids) ik volmondig jaaaaa.
Nadat we van de eerste platform af zijn gegaan werd je ook rustiger
Was wel heel blij dat ik gelijk met een gids mee kon het was super , super gaaf.

Vanavond gaan we weer hier in het hotel eten.
Morgen een vroege wake up 6.30 uur koffers buiten rond 7.30 uur vertrekken we richting Nicaraqua

• 14 September 2014 - 10:08

Ilse De Witte:

Oh wat stoer van je, heb je daar ook gebungeld???? Ik heb ook hoogtevrees, maar heb toch een keer een ballonvaart gedaan, was ook super, weet niet of ik het gedaan had hoor. Echt stoer van je.

• 14 September 2014 - 11:46

Ingrid:

Waauw topper hoor!!! Echt top dat je het toch gedaan hebt... Je zat zo te twijfelen denk ze doet het echt niet... Wel leuk dat we nog ff hebben kunnen facetimmen, toen je aan het zwembad lag. Zo ver weg en toch zo dichtbij. Gisteravond weer ff bij Pa geweest, ook daar is alles onder controle. Je moet de groeten van hem hebben en ook van ma natuurlijk. Nou zie weer uit naar je volgende verslag. Kus van ons uit Wezep-City

• 14 September 2014 - 14:16

Renate Peterman,:

Wat geweldig dat je toch de sprong heb genomen,ik zei toch dat je er een kik van kreeg.
    Geniet nog maar enkele dagen voor je het weet is het al weer voorbij.
    Groetjes, ook aan Linda.
    Renate.

• 14 September 2014 - 19:29

Evelien:

hey Anita,
    toppie hoor dat je het toch gedaan hebt. geloof best dat het een kick geeft.
    ze zeggen met vakantie kun je uitslapen maar blijkt dus niet altijd zo als je een
    keer kunt uitslapen. Heerlijk dat je zo geniet,v nog veel plezier,
    Liefs Evelien

• 15 September 2014 - 11:04

Sandra Van Wijk:

Hoi Anita,

Stoer hoor om dat canapy te doen!
    Weer erg leuke verhalen en foto's.
    Krijgen we een goede indruk van je reis.

Geniet er maar weer lekker van en hopelijk gaat het weer ook beter worden!

Groetjes Sandra

• 15 September 2014 - 11:04

Sandra Van Wijk:

Hoi Anita,

Stoer hoor om dat canapy te doen!
    Weer erg leuke verhalen en foto's.
    Krijgen we een goede indruk van je reis.

Geniet er maar weer lekker van en hopelijk gaat het weer ook beter worden!

Groetjes Sandra

• 15 September 2014 - 23:06

Winanda:

Hey Anita,
    oef wat spannend toch! ik zou dat echt niet durven .erg leuk om je weer te kunnen volgen! het is steeds weer een verrassing om te zien wat je nu weer hebt meegemaakt ! haha
    geniet er maar lekker van! groetjes winan