dag 5 Isla Colón - Bocos del Torro (Panama ) - Reisverslag uit Isla Colón, Panama van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu dag 5 Isla Colón - Bocos del Torro (Panama ) - Reisverslag uit Isla Colón, Panama van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

dag 5 Isla Colón - Bocos del Torro (Panama )

Blijf op de hoogte en volg Anita

07 September 2014 | Panama, Isla Colón

Hallo allemnaal,

Hier weer een berichtje uit Panama
We zijn nog in Isla Colón - Bocos del Torro , vandaag hebben we een super leuke dag gehad.
Ondanks dat het vanmorgen regende .

We zijn vanmorgen om 9.00 uur per boot vertrokken naar Dolfin Bay waar we dolfijnen hebben gezien. Zo super gaaf !
We hebben zelfs nog een moeder dolfijn met een kleintje gezien
De gids heeft ons wonderlijk gekleurde sponzen, zeesterren en zee-egels van heel dichtbij laten zien.
Ik heb nog een zee-egel op m`n hand gehad , ik voelde nattigheid op m`n hand dacht dat ie pieste maar dit was gewoon water hahaha
Je kon zelf oesters proeven ik heb het maar afgeslagen had meer trek in een frikandel speciaal.
Linda , Hans en Jopie hebben ze wel geproefd.

We zijn verder gaan varen naar de lunch plek en onderweg kwamen weer dolfijnen tegen.
We hebben heerlijk geluncht ook weer op een prachtige plek op het water.
Hier hebben we voor de lunch kunnen snorkelen tussen prachtige koraal en kleurrijke vissen , geweldig wat je dan onder water allemaal ziet.

We varen verder door de mangrove hier zien we nog weer luiaards boven in de boom hangen en wat vogels.
Mangroven zijn bomen of struiken die in mangrove leefomgevingen (biomen, dit zijn grote ecosystemen) voorkomen.
De mangrove wordt vaak beschouwd als een bioomtype. Mangroven zijn belangrijk voor de biodiversiteit, dankzij de beschutting is het vaak een kraamkamer voor vissen en vogels. Mangroven groeien het beste op zoute slikgronden.

De mangrove komt alleen voor in tropische gebieden met een getij. Hierdoor worden deze gebieden regelmatig overspoeld en is de grond zout. Mangroven komen voor in rivierdelta's en langs de kust. Mangrovebossen kunnen zich overal vestigen langs lage en vlakke tropische kusten met warm zeewater en een niet te sterke golfslag.

In de mangrove komt een grote variatie in plantensoorten voor. De “echte” mangrove wordt gevormd door ongeveer 54 soorten in 20 geslachten behorend tot 16 families. Deze soorten komen alleen voor in de mangrove leefomgevingen en sporadisch op andere plekken.

Vervolgens gaan we aan land waar wij bij Red Frog beach waar wij de mooiste rode aardbei gifkikkertjes hebben gevonden , deze zijn echt super klein.
Als je hier loopt heb je echt het gevoel dat je door het tropisch woud heen loopt wat een prachtige natuur.
We hebben hier zelf nog een kaaiman gezien die was ook nog bezig met z`n lunch.
Na een stukje door het woud te lopen komen we aan zee uit met een prachtig strand.

Tegen een uur of 17.00 uur komen we weer terug bij ons hotel.
Vanavond gaan we hier weer ergens lekker eten.
Morgen zijn we ook nog in Isla Colón - Bocos del Torro , dan hebben we een vrije dag.
Nog even bekijken wat de plannen zijn......

Groetjes,
Linda , Hans , Jopie en Anita

• 08 September 2014 - 07:58

Evelien:

Hey Anita,
    ziet er weer leuk uit. Knap hoor al die beesten op je hand.
    Ik denk niet dat ik het zou doen. Zal zeker een belevenis geweest zijn onder water.
    Het is prachtig daar . Geniet nog lekker,
    Liefs Evelien

• 08 September 2014 - 08:47

Ingrid:

Waauw mooie foto's hoor en de verhalen die je schrijft zijn ook weer leuk te lezen... En die dolfijnen zo mooi joh.... Nou veel plezier en doe Linda, Hans en Jopie de groeten...

• 08 September 2014 - 12:30

Gerda Vosman:

Hoi Anita
    Wat een super vakantie heb jij zeg!!!!! Mooie foto's.
    Al zijn wij een stukje dichter bij huis wij genieten ook van onze vakantie (vooral de rust), en ach mijn foto's zijn ook wel leuk.
    Geniet nog maar lekker, doen wij hier ook.
    Tot mails, groetjes Gerda

• 08 September 2014 - 15:27

Carla Adams:

Hallo Anita,
    Wij kennen elkaar niet, maar ik ben een schoonzusje van Hans en Jopie en van hen heb ik de link gekregen naar jouw website.
    Wat een prachtige en uitgebreide reisverslagen maak jij! Erg leuk om op deze manier een stukje mee te kunnen kijken bij jullie mooie en bijzondere reis.
    Heel veel plezier gewenst, daar aan de andere kant van de wereld, en doe je van mij heel veel groetjes aan Hans en Jopie?
    Veel groetjes, Carla Adams

• 08 September 2014 - 16:40

Jeannette:

Zo dat ie wel weer een bijzondere reis wat kan natuur dan mooi zijn en ook weer leuk dat wij zo mogen mee genieten van je reis groetjes jeannette

• 08 September 2014 - 22:39

Riek En Berrie:

Beste anita wat fijn dat je het zo fijn hebt het ziet er geweldig uit weer geweldige fotoos wij zijn er jaloers op we krijgen er de kriebels van om ook weer iets te boeken dus we wachten met plezier op je spannende en mooie verhalen want die zijn er ongetwijfeld als wij alles zo lezen morgen gaanhennie roelie en ik naar je vader een bloemetje brengen dus hier gaat alles goed met je vader fijn dat hij zo dicht bij zit nou anita geniet er van en heel veel plezier en veel liefs van de haasjes doeiiiiiiiiii