dag 1 Amsterdam – San Jose Costa Rica - Reisverslag uit Wezep, Nederland van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu dag 1 Amsterdam – San Jose Costa Rica - Reisverslag uit Wezep, Nederland van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

dag 1 Amsterdam – San Jose Costa Rica

Blijf op de hoogte en volg Anita

03 September 2014 | Nederland, Wezep

Lieve allemaal,

Hier dan m`n eerste berichtje uit Costa Rica , ben nu inmiddels 24 uur op en dus ook helemaal vinito.
Vanmorgen heeft Ingrid mij naar Zwolle gebracht en ben ik met de trein naar Schiphol gegaan. Hier stonden Linda , Hans en Jopie al op me te wachten.
Na een paar pogingen ben ik dan eindelijk online ingecheckt dit hebben we op Schiphol gedaan bij zo`n incheck automaat,
We waren vlot de koffers kwijt en toen door naar de douane.
Nou dit duurde even jeetje wat een gedoe voordat je een vliegtuig in kan wat naar Amerika vliegt. Eerst krijg je een heel verhoor over wat je gaat doen , of je zelf wel alles in de koffer hebt gedaan of je wel weer terug komt enz enz.
Toen moest alle elektronica uit de tas alle opladers zelf de zaklantaarn.
Dus Gerda tip voor jou doe alle oplader in een plastic tas in je handbagage.
De vlucht naar Houston ging op zich best vlot die 12 uur. Hier moesten we ook weer door de douane en hier had ik dus verwacht dat je weer helemaal streng gecontroleerd zou worden nou nee dus.
De vlucht van San Jose duurde mij erg lang , was het op een gegeven moment ook helemaal zat.

Bij aankomst stond stond de reisleidster ons al op te wachten, waarna we naar de bus konden. We hebben een klein busje dat is wat minder, we zijn verwend met grote bussen twee stoelen voor je alleen. Zelfs de koffers moeten boven op dak, arme bus chaufeur. Als ik alleen maar naar mijn koffer kijk die weegt al 22 kilo. En dan moet ie 18 koffers op dak tillen.
Ben nu ook helemaal kapot en ga dan ook zo naar bed.
Om 6.30 uur gaat m`n wekker weer af en dan gaat m`n reis beginnen.

Groetjes iedereen en tot een volgend berichtje
Anita

  • 04 September 2014 - 08:46

    Clien:

    Zo dames eindelijk is het zover voor mij nog een nachtje draaien en dan mag ik die mega reis gaan maken.
    Bedankt voor jullie tips wat betreft electronica zal alles in mijn handbagage proppen.
    Ik heb zoals jullie mogelijk wel begrijpen de afgelopen dagen niet echt lekker geslapen dus denk dat ik in het vliegtuig wel out zal gaan.
    Ik ga er nu ook dubbel van genieten want het kon voorlopig wel eens de laatste zijn.
    Gelukkig heb ik sinds een 4 maanden een lieve vriendin die mij de afgelopen dagen door getrokken heeft.
    Ik zou het heel grappig vinden als ik jullie onderweg nog in het voorbijgaan zou tegen komen maar dat is nog een verrassing ha ha.
    Geniet er van dames en veel mooie foto's maken he.
    Gaan jullie nog jungle flighten? Als jullie de kans hebben raad ik het jullie echt aan zo GAAF om te doen.

    Enjoy en tot later xx

  • 04 September 2014 - 10:24

    Ingrid:

    Hey Zus, nou nu kan reis eindelijk beginnen... Hopelijk heb je goed geslapen, zodat je er weer fris en fruitig tegen aan kan ;-). Hier alles onder controle, Pa is blij met alles, de kamer, de fotolijst met vrachtwagens, welkomstbord etc. Dat gaat vast goedkomen... Ik hou je op de hoogte via whatsapp.
    Nou geniet met z'n allen en maak er wat moois van...Kus van Pa en Ma, en Gert en mij.

  • 04 September 2014 - 13:02

    Evelien Pasman:

    He Anita,
    Je bent er en hebt dit weer gehad. begrijpelijk dat je gaar bent naar zo een lange vlucht.
    hoop dat je lekker geslapen hebt om er deze dag weer tegenaan te kunnen.
    Lekker genieten nu,
    Liefs Evelien

  • 04 September 2014 - 17:07

    Hidde Barneveld:

    He Anita!

    Leuk om je reisverslag te lezen! Schiphol is idd altijd lang veel gedoe en controles voordat je eindelijk in het vliegtuig zit... heb ik zelf ook ervaringen mee gehad. Veel plezier daar aan de andere kant van de wereld en ben benieuwd naar je volgende verslag :-)

    Groet, Hidde

  • 04 September 2014 - 22:02

    Riek En Berrie:

    Beste anieta als wij de fotoos zien worden wij een beetje warm van binnen van jaloezie maar je hebt het verdient we waren van middag bij je vader en die zij volmondig laat haar maar genieten want ze heeft het verdient wel lief he Berrie heeft de kast deuren gemaakt en het gat in de t v kast is ook voor elkaar dus dat loopt allemaal op rolletjes daar geen zorgen over nu jij een goede reis gehad en ziet de groep er goed uit je slaapkamer zag er een beetje sombertjes uit maar dat geef niet als het maar schoon is geniet er van en aniet mijn oogoperatie is uit gesteld want de aperatuur was kapot dus weer wachten veel groetjes van de haasjes en veel liefs doeiiiiiiiiii

  • 04 September 2014 - 22:05

    Gerda Vosman:

    Hoi Anita,
    Alweer een lange reis achter de rug. Hopelijk heb je lekker geslapen en kun je vandaag genieten van je 1e vakantiedag. Wij zijn helemaal kant klaar caravan gepakt en onze vakantie begint morgen om 8 uur.
    Gelukkig hoeven wij niet zo lang te reizen als jij, wij hopen met de middag de pootjes van de caravan uit te kunnen draaien!!!! Ik zal zeggen tot schrijfs, blijf contact met je houden. Groetjes Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Heb de smaak van reizen te pakken. Daarom deze site, leuk voor de achterblijvers.

Actief sinds 25 Nov. 2008
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 185776

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 24 September 2014

Costa Rica - Nicaraqua - Panama

06 September 2013 - 29 September 2013

Thailand - Gouden Lotus

12 September 2012 - 01 Oktober 2012

Hoogtepunten van de Oostkust , USA

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Rondreis Vietnam

05 September 2010 - 21 September 2010

Rondreis Het Wilde Westen USA

15 September 2009 - 09 Oktober 2009

Rondreis door Sumatra-Java-Bali

Landen bezocht: