Dag tot dag programma Costa Rica-Nicaraqua-Panama - Reisverslag uit Wezep, Nederland van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu Dag tot dag programma Costa Rica-Nicaraqua-Panama - Reisverslag uit Wezep, Nederland van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

Dag tot dag programma Costa Rica-Nicaraqua-Panama

Blijf op de hoogte en volg Anita

24 Augustus 2014 | Nederland, Wezep

Hallo allemaal,

Nog 3 dagen werken en 10 nachtjes slapen.......
Dan is het eindelijk zover dan gaat m`n reis door Costa Rica - Nicaraqua - Panama beginnen.
De voorbereidingen zijn inmiddels begonnen.
En zo langzaamerhand de spulletjes kopen en klaar leggen wat ik mee wil nemen voor m`n reis.
En als ik het zo zie kon ik wel weer eens flink over de 20 kilo kelderen.

Woensdag 3 september vlieg ik samen met Linda , Hans en Jopie en de andere 14 reisgenoten om 10.10 uur eerst naar Houston USA , daarna door naar San Jose - Costa Rica

Helaas hebben we geen rechtstreekse vlucht naar San Jose , vind overstappen helemaal niets , na het drama tijdens de Vietnam reis
(cameratas bij de security laten staan ) en dan nu de overstap in Amerika met al die security regels.......

In Houston hebben we een tussenlanding en daar landen we om 13.10 uur
( In Nederland is het dan 20.10 uur , tijdverschil is 7 vroeger dan Nederland )
Daarna vliegen we om 15.52 uur en landen wij om 18.32 uur in San Jose - Costa Rica
( dan is het in Nederland donderdag 02.32 uur , tijdverschil is 8 uur vroeger dan Nederland)

Hier is het dagprogramma van m`n reis door Costa Rica - Nicaraqua - Panama

Dag 1 , Amsterdam - San José (Costa Rica)
3 september
Vertrek vanaf Schiphol en vlucht naar San José, met overstap in de Verenigde Staten. Na aankomst transfer naar ons hotel, gelegen in het centrum.

Dag 2 , San José - Cahuita
4 september
Via een schitterende route met veel natuur rijden we naar de aangename Caribische kust. In Cahuita hangt een Caribische sfeer met gezellige reggaebars en lokale restaurantjes. Hier kunnen we genieten van heerlijke visgerechten en tropische cocktails.

Dag 3 , Cahuita
5 september
Vrije dag in Cahuita.
Hier hebben we de mogelijkheid om in het nabijgelegen natuurreservaat te wandelen, of een bezoek aan een Bri Bri indianendorp te brengen (beide optioneel).
Uiteraard kunne we ook gewoon lekker van het strand of het zwembad genieten.

Dag 4 t/m 6 , Cahuita - Bocas del Toro (Panama)
6 t/m 8 september
Op dag 4 van onze rondreis rijden we naar Sixaola, waar we lopend over een antieke spoorbrug de grens met Panama oversteken. In Panama stappen we in een busje naar de haven, waar een boot klaar ligt die ons naar de eilandengroep Bocas del Toro zal brengen. We verblijven hier drie nachten op Isla Colón. Van hieruit kunnen we evt verschillende excursies boeken naar prachtige stranden en bijzondere snorkelplekjes met kleurrijke vissen en koralen. De boot wordt regelmatig begeleid door dolfijnen.

Dag 7 , Bocas del Toro - Sarapiqui (Costa Rica)
9 september
Vanuit Panama steken we de grens weer over en rijden naar Puerto Viejo de Sarapiqui, een klein plaatsje gesitueerd in de Caribische laaglanden van Costa Rica. Deze plaats staat bekend om de rivier de Sarapiqui, waarop we evt kunnen raften of per bootje de flora en fauna kunt bekijken (optioneel). Wij kunnen hier onder andere kaaimannen, luiaards, aapjes, aardbeigifkikkers, toekans en vele andere vogelsoorten zien.

Dag 8 en 9 , Sarapiqui - La Fortuna
10 en 11 september
Vandaag (dag 8) komt we aan in La Fortuna, waar we twee nachten verblijven in de omgeving van de vulkaan Arenal. We hebben de mogelijkheid om heerlijk tot rust te komen in de heetwaterbronnen van Baldi (optioneel). Zittend in een heetwaterbad heeft we een adembenemend uitzicht op de vulkaan. Hier komen we bij een uitzichtpunt waar we bij goed weer de vulkaan kunt horen. Een echte aanrader is een bezoek aan het zeer indrukwekkende laaglandregenwoud van Caño Negro (optioneel), waar vele dier- en vogelsoorten voorkomen, zoals kroonbasilisken en grote groene leguanen.

Dag 10 en 11 , La Fortuna - Rincón de la Vieja
12 en 13 september
Via het grootste stuwmeer van Centraal-Amerika rijden we op dag 10 in noordelijke richting over de Pan-American Highway naar de slapende vulkaan van Rincón de la Vieja, waar we twee nachten verblijven. Hier kunnen we een bezoek brengen aan het nationale park met zijn indrukwekkende flora en fauna. Op bepaalde plekken kunnen we borrelende modderpoelen en stoom uit de aarde zien komen. Ook kunnen we hier aan één van de in Costa Rica zo bekende 'canopy tours' deelnemen, waarbij u van boomtop naar boomtop slingert (optioneel).

Dag 12 , Rincón de la Vieja - Granada (Nicaragua)
14 september
We rijden het aangename Nicaragua binnen en ontdekken vervolgens het koloniale plaatsje Granada. Hier zijn schitterende, sfeervolle gebouwen en authentieke paardenkoetsen, waarin we tegen een geringe vergoeding ons door het stadje kunt laten rijden. We verblijven drie nachten in deze unieke en kleurrijke stad aan het meer van Nicaragua.

Dag 13 en 14 , Granada
15 en 16 september
Granada is een heerlijk slenterstadje met kleine winkels en cafés. We hebben de mogelijkheid om verschillende excursies te maken naar onder andere de machtige Masaya vulkaan, de kleurrijke lokale markt of één van de vele eilandjes die het meer van Nicaragua telt (optioneel).

Dag 15 Granada - Samara/Playa Carrillo (Costa Rica)
17 september
We vervolgen onze weg naar het ongerepte badplaatsje Samara in Costa Rica, waar we kunnen genieten van zon, zee en strand. In deze omgeving kunnen we prachtige wandelingen maken over het strand. 's Avonds kunnen we genieten van een heerlijke cocktail of maaltijd op één van de terrasjes en restaurants in het dorp. verblijven in Samara zelf, of aan het mooie strand van Playa Carrillo.

Dag 16 , 17 , 18 , 19 Samara/Playa Carrillo
18 t/m 21 september
Vier heerlijke dagen ter vrije besteding op deze fijne plek. Genieten we hier van zon, zee en rustige stranden. 's Avonds kunnen we (tussen ca juli en december) op zoek gaan naar zeeschildpadden. De dieren komen in de buurt van Sámara aan land om hun eieren te leggen (optioneel)

dag 20 Samara/Playa Carrillo - San José
22 september
In de vroege ochtend rijden we terug naar San José voor onze laatste overnachting. In San José zal ons een afscheidsdrankje worden aangeboden.

dag 21 San José - Amsterdam
23 september
Vandaag vertrekken we naar de luchthaven voor onze terugvlucht naar Amsterdam.

dag 22 Aankomst Amsterdam
24 september
Einde van een afwisselende en indrukwekkende rondreis door Costa Rica - Nicaraqua - Panama

Veel liefs,
Anita

• 24 Augustus 2014 - 18:37

Minie Van Lenthe:

Anita, Ziet er goed uit, en verheug je je al.? ik hoop dat het een hele mooie reis word, en verheug me nu al op je berichtjes, ik wens jou een fijne Vakantie toe, Groetjes: Minie Xxx

• 24 Augustus 2014 - 23:06

Gerda Vosman:

Hey Anita, Dat is weer een mooie reis. druk programma. Kijk weer uit naar je berichtjes. Heb op mijn vakantie de laptop bij me dus blijf je volgen. Je staat al weer onder mijn favorieten. Fijne vakantie meid!!! Groetjes Gerda.
    O ja geen gekke dingen doen in panama hoor!!!!!!

• 25 Augustus 2014 - 14:36

Evelien:

Hey Anita,
    je hebt het er goed voorstaan dat wordt weer een prachtige reis.
    Leuk dat we je weer kunnen volgen. Leuk al die voorpret toch?
    we wensen je alvast een heerlijke vakantie toe,Liefs evelien en Family

• 25 Augustus 2014 - 23:48

Nicolien:

He anita & linda,

Wie weet komen we elkaar onderweg nog ergens tegen :-))

Wat is jullie vluchtnummer terug? Ik vlieg na mijn verlenging terug vanaf Houston met vlucht op 24 sept. UA 058 is dat toevallig de zelfde? Dat zou wel heel grappig zijn als dat zo was.

Ik heb er heel veel zin in en ik vermoed jullie ook we hebben er hard voor gewerkt.
    Ben het met anita eens dat de overstap niet echt een lekker vooruitzicht is maar de tijd zal best wel snel gaan als we wat kunnen eten, drinken en shoppen niet te vergeten.

Ik wens jullie veel mooie plaatjes en een gezellige groep en wie weet treffen we elkaar nog ergens in het voorbijgaan ;-)

Liefs clien.

• 31 Augustus 2014 - 18:51

Riek En Berrie:

Nog een paar dagen dan is het zover.
    Veel plezier en een fijne vacantie en gezond weer terug
    Groetjes riek en berrie