Laatste reisdag - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu Laatste reisdag - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

Laatste reisdag

Blijf op de hoogte en volg Anita

26 September 2012 | Verenigde Staten, Miami

Hallo allemaal,

Poging nummer twee om mn verslag te maken, heb ik hem net klaar wordt ik van internet af gegooit.

Vandaag staat de laatste reisdag op het programma. We reizen naar ons strandhotel in Miami.Vanmorgen om 8.00 uur zijn we vertrokken.
Onderweg wat stops gehad .
Bij aankomst in Miami maken we een korte stadstour via de Coral Gables en het centrum van Miami en 'Little Havana' . Hier hebben we nog even een kleine stop gehad om Cubaanse koffie te proeven, zeer pittig bakkie.
Rond een uur of vier komen we aan bij ons hotel, hier blijven we nu tot zondag ochtend.
's Avonds zijn we met een aantal met de bus naar het centrum gegaan , zo`n drie kwartier rijden met de bus en dat voor twee dollar.
Het centrum is in South Beach en ons hotel is in North Beach, dus kan je nagaan hoe groot Miami is.
Na het eten zijn we op de beroemde Ocean Drive gaan rond lopen, en de mooi verlichte Art Deco gebouwen bekeken. Er staan ca. 800 Art Deco gebouwen in Miami. We hebben ze niet allemaal gezien hoor.
Ik had hier meer drukt en show verwacht, misschien komt het omdat het woensdag was en dat in het weekend wel meer drukte en show is.

Miami is een stad in zuidoostelijk Florida in Miami-Dade County aan de Miami-rivier, tussen de Florida Everglades en de Atlantische Oceaan. In 2000 woonden er 363.000 mensen in Miami. In de agglomeratie waren dit er 5 miljoen. De stad zelf is niet de grootste van de staat Florida (dat is Jacksonville), maar samen met de agglomeratie is dat wel het geval.

Bevolking;
Van de bevolking van Miami is 50% Hispanic of Latino. Zij komen vooral uit landen als Cuba en Mexico. 22% van de bevolking is blank. Een groot deel van hen bestaat uit gepensioneerde mensen uit de noordelijke staten van Amerika. 22% van de bevolking is Afro-Amerikaans of zwart. 2% van de bevolking is afkomstig van een eiland in de Stille Oceaan. Zij komen vooral van de Pacifische eilanden. 2% van de bevolking is van Aziatische afkomst. 1% van de bevolking is van andere afkomst. 1% van de bevolking is van gemengde afkomst.
20% van de bevolking is ouder dan 65 jaar. 30% van de bevolking is alleenstaand. 25% van de bevolking leeft onder de armoedegrens. 8% van de bevolking is werkloos

Miami Beach;
Het schiereiland aan de oostkant van Miami, genaamd Miami Beach, is waar de bekende Art Deco hotels staan.

Klimaat;
Miami heeft een tropisch klimaat. Er zijn grofweg twee seizoenen aan te wijzen in Miami, een regenseizoen en een droog seizoen. Het regenseizoen loopt van mei tot oktober, en het droge seizoen van november tot april. Het regenseizoen valt min of meer samen met het orkaanseizoen van de Atlantische Oceaan, dat loopt van 1 juni tot 1 december. In het regenseizoen regent het niet de gehele dag, in de namiddag vormen zich regen- en onweersbuien waar veel regen uit valt. Er kan in zo'n regenbui evenveel water vallen als in een maand in Nederland. Deze buien houden niet lang aan en zorgen ervoor dat de drukkende hitte 's middags wat getemperd wordt.

In januari is de gemiddelde temperatuur 19,6 °C, in juli is dat 28,1 °C. Jaarlijks valt er gemiddeld 1420,1 mm neerslag (gegevens op basis van de meetperiode 1961-1990).

De gevoelstemperatuur is in Miami 's zomers ontzettend hoog, waarbij het lijkt dat het ver boven de veertig graden is. In werkelijkheid komt de temperatuur zelden boven de 34 graden uit. De hoogste temperatuur die ooit in Miami gemeten is, is 98° F. Dit staat gelijk aan 36,7° C.

Miami wordt met regelmaat getroffen door tropische stormen en orkanen, wat grote overlast veroorzaakt voor de bevolking. Doorgaans zijn het de Kaapverdische stormen die Miami raken, die zich vormen van augustus tot oktober. De piek van het orkaanseizoen ligt op 15 september. De overheden waarschuwen de bevolking als er een storm op Miami afkomt door middel van een Hurricane Watch (kans op orkaan binnen 36 uur) of een Hurricane Warning (kans op orkaan binnen 24 uur). Er zijn openbare schuilkelders op diverse plaatsen waar mensen indien nodig de storm kunnen uitzitten.

Morgen een poging doen om uit te slapen dan gaan we eerst naar de shoppignmalldaarna lekker aan het strand liggen

Groetjes,
Anita

• 27 September 2012 - 15:48

Evelien En Martin:

He Anita,
    Heerlijk nu om een aantal dagen uit te rusten en het wat rustiger aan te doen.
    Het ziet er mooi uit in Miami. Wat heb jij veel gezien en beleefd en wat fijn dat wij
    mee hebben kunnen genieten. Heel veel plezier nog en de groetjes van ons.
    Liefs Evelien

• 27 September 2012 - 16:42

Gerda:

Dag Anita , heerlijk relaxen dat heb je dik verdiend na zo'n geweldige reis. Geniet nog even van de zon daar.

• 27 September 2012 - 18:45

Paula:

Hallo Anita,
    De reis is wel weer goed bevallen he?.Wij zijn weer benieuwd naar de hoeveelheid foto's en film je hebt geschoten.
    Nog heel veel plezier de laatste dagen,en geniet nog maar even van je vrije tijd.

Heel veel groetjes van Nico en mij en een goede reis terug.

• 01 Oktober 2012 - 21:39

Aen Y:

Hoi Anita,
    Heb ook even een paar dagen geen computer aan gehad,maar dat had andere redenen.
    Heb wel allemaal de foto's en veslagen gelezen vanavond.
    Mooi hoor.
    Je zult nu wel aftellen gaan,voordat je weer naar huis vliegt.
    In ieder geval weer een ervaring rijker,waar je nog lang op terug kunt kijken.
    Als ik niets meer lees via de mail,dan wensen wij jeen goede en veilige teugreis toe!!

Liefs van Andre en mij.