Naples - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu Naples - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

Naples

Blijf op de hoogte en volg Anita

25 September 2012 | Verenigde Staten, Naples

Hallo allemaal,

De bestemming van vandaag is Naples.
Vandaa niet zo`n hele lange reis dat, vanmorgen rond 9.30 uur vertrokken uit Sarasota. Onderweg hebben we Het Ringling Museum bezocht. Hier waren oude schildererijen en beelden te zien.
De schilderijen boeide me niet zo veel , die oude beelden waren wel mooi maar daar mocht je weer geen foto`s van maken.

En wat zouden we toch zonder Wikipedia zijn voor de informatie hahaha
De John en Mable Ringling Museum of Art is de staat kunstmuseum van Florida, gelegen in Sarasota, Florida. Het werd opgericht in 1927 als de erfenis van Mable en John Ringling voor de mensen van Florida. Florida State University aangenomen bestuur van het museum in 2000.

Aangewezen als de officiële staatsgodsdienst kunstmuseum voor Florida, de instelling biedt eenentwintig zalen van Europese schilderijen en Cypriotische antiquiteiten en Aziatische, Amerikaanse en hedendaagse kunst. Het museum kunstcollectie bestaat momenteel uit meer dan 10.000 voorwerpen die een verscheidenheid van schilderijen, beeldhouwwerken, tekeningen, prenten, foto's en decoratieve kunsten uit het oude door middel van hedendaagse perioden en uit de hele wereld op te nemen. De meest gevierde items in het museum zijn 16e-20e eeuw Europese schilderijen, waaronder een wereldberoemde collectie van Peter Paul Rubens schilderijen. Andere vertegenwoordigd beroemde kunstenaars zijn Benjamin West, Marcel Duchamp, Diego Velázquez, Paolo Veronese, Rosa Bonheur, Lucas Cranach de Oude, Frans Hals, Joseph Wright of Derby, Thomas Gainsborough, en Eugène Boudin.

Hierna zijn we weer verder gaan rijden en even gestopt bij een supermarkt voor spullen te halen voor de picknick.
De picknick hadden we aan Siesta Beach, mooiste strand van de USA.
Heel wit zand en hel blauw water, prachtig.

Siesta Beach (ook wel bekend als Siesta Key Beach) is een strand op Siesta Key, Florida, Verenigde Staten. Het zand is 99% zuiver kwarts, zacht en koel aan de voeten.

De vele awards heeft verdiend zijn onder andere:

"Het witste en fijnste zand van de wereld" (The Great International Beach Challenge, 1987),
"The Best Sand Beach in Amerika" (The Travel Channel, 2004),
"The Best Beach in Amerika" (Dr. Beach, 2011).
Siesta Beach ligt aan Beach Road op Siesta Key. Siesta Beach staat bekend als een van de mooiste stranden waar ook ter wereld. [Nodig citaat] Op de "Grote Internationale White Sand Beach Challenge" gehouden in 1987, werd het erkend als de "witste en fijnste zand in de wereld."

In tegenstelling tot de stranden elders, die in meestal gemaakt uit verpulverd koraal, Siesta Beach zand is 99% kwarts. Zelfs op de heetste dagen, het zand is zo reflecterende dat het voelt onder de voeten koel. Het is geschat dat het zand op Siesta Beach en Crescent Beach op Siesta Key is miljoenen jaren oud, met zijn oorsprong in de Appalachen en naar beneden stromen de rivieren uit de bergen tot het uiteindelijk werd afgezet op de oevers van Siesta Key.

Ondiep water diepte in de buurt van de wal gebied samen met het hele jaar door badmeester bescherming, maakt dit een van de veiligste stranden in de provincie en zeer geschikt voor kleine kinderen.

Hierna zijn we verder gereden en in de bus werd nog even een fimpje aangezet,
Zo tegen 16.00 uur komen we aan inons hotel in Naples.

Naples is een plaats (city) aan de westkust van de Amerikaanse staat Florida. De stad vormt samen met Marco Island en omliggende plaatsen een agglomeratie. Naples is de county seat van Collier County, hoewel de districtsrechtbank in het nabij gelegen East Naples staat.
Naples werd aan het eind van de jaren 1880 gesticht door een voormalig generaal van het leger van de Geconfedereerde Staten en tevens voormalig Senaatslid voor Kentucky, John Stuart Williams en zijn partner, zakenman Walter N. Haldeman uit Louisville, de uitgever van de Louisville Courier-Journal. De naam 'Naples' werd gekozen omdat de zonnige baai waaraan de stad ligt vergeleken werd met de baai waaraan Napels ligt.

Vanavond hebben we met de groep bij Cheesecake Factory gegeten.
Ik heb een Diana Steak gehad, was heerlijk. En linda wou niet zo veel eten omdat we natuurlijk ook Cheesecake gingen eten dus nam ze een ( kleine )salade. We zijn in Amerika dus......(zie foto)
Maar de Cheesecake als toetje smaakte heerlijk.

Cheesecake is een dessert dat bestaat uit een topping gemaakt van zacht, verse kaas, meestal op een korst of basis gemaakt van biscuit (zoals een graham cracker korst), gebak of cake. Het kan gebakken of ongebakken. Cheesecake wordt meestal gezoet met suiker en kan op smaak gebracht of gegarneerd met fruit, noten, fruit saus en / of chocolade. Verschillende smaken van cheesecake bestaan, zoals citroen, aardbei of toffee.

Morgen een vroege wake up call , 6.00 uur worden we gewekt.
Dan reizen we naar de Everglades .

Groetjes en tot morgen
Liefs, Anita en Linda

• 25 September 2012 - 08:26

Ingrid:

hey Zus,

Waauw wat een mooi strand, jammer dat je niet de tijd had om ook even lekker te gaan zwemmen in dat mooie heldere water..... En tja Linda in America is always everything bigger, than bigger hahaha. Wat een salade...., maar the cheesecake ging er nog wel in denk ik.
    Veel plezer meiden bij de alligators, pas op voor ze...... gatver enge smerige beesten vind ik het....
    Hier verder geen nieuws. Tante roelie is pas bij pa geweest met Yvonne, Andre en Richard, vond pa helemaal geweldig. Moest oude verhalen van vroeger vertellen....
    Gister is Gerald geweest met Hennie en Sijmen, was ook shantykoor. Beste koor wat ie ooit gehoord had zei die.... jaja wordt echte kenner hahaha. Met balou ook alles goed, ben bang dat ie iets gegroeid is, en dan bedoel ik niet in lengte hahaha.
    Nou veel plezier en dikke kus van ons allemaal.

• 25 September 2012 - 10:18

Aen Y:

Hoi Aniet,
    Mooi strand,heerijk!
    Krijg de neiging om een duik te nemen.
    En tja dan het eten,in Amerika moet je alles small bestellen want anders ben je binnen een mum van tijd ....nu een beetje.....maar wel lekker ls ik de foto's zo bekijk.
    Nog veel plezier daar!

Liefs van ons.

• 25 September 2012 - 10:18

Aen Y:

Hoi Aniet,
    Mooi strand,heerijk!
    Krijg de neiging om een duik te nemen.
    Nog veel plezier daar!

Liefs van ons.

• 25 September 2012 - 17:16

Evelien En Martin:

Hey Anita,
    Wat een prachtig strand zeg. Het lijkt bay watch wel alleen zie ik david hassellhof
    niet ha ha. Het eten ziet er veeeeeeeeeel en lekker uit krijg er honger van, gelukkig gaan we
    zo eten. Wat heerlijk dat je zo aan het genieten bent Heel veel plezier maar weer en de groetjes van deze kant. Liefs Martin en Evelien.

• 25 September 2012 - 21:07

Drea & Jessica:

hahaha, echt een kleine salada je, ahum!
    die cheesecake lijkt me lekkerrrr! smaakte die goed?
    wat een prachtig strand zeg! hebben jullie geen tijd gehad om een duik te nemen?
    het weer is daar duidelijk beter dan hier, wees maar blij dat je daar zit
    hier is het echt hefst, niks aan!
    we zijn net nog weer even bij opa geweest, hij is weer ietsjes aan de beterende hand gelukkig! hij was wel erg moe.
    geniet lekker dames!
    groetjes ons