Disney World , Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu Disney World , Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

Disney World , Orlando

Blijf op de hoogte en volg Anita

23 September 2012 | Verenigde Staten, Orlando

Hoi hoi ,

De Ugg`s konden mee als handbagage we zijn als groep ingecheckt dus kon ik met drie stukken (rugzak , cameratas , uug`s tas) handbage door lopen.
Hoefde ze dus niet aan te trekken onder de capri broek en 30 gragen hahaha

Vandaag hebben we een vrije dag in Orlando.
Die hebben we met zn allen nuttig besteed.
Vanmorgen zijn we zo tussen 8.30 a 9.00 uur met twee taxi busjes vertrokken naar Disney World , Magic Kingdom.
Je komt er aan koop je ticket en dan ga je met de boot of een treintje er naar toe.
Wat is dit geweldig zeg, was nog nooit naar een Disney park geweest. Maarwat mooi is dat.
Wat een belevenis zijn de attracties en die shows , parade`s en het vuurwerkshow.
We hebben de hele dag daar rond gelopen , heel wat foto`s geschoten en gefilmd.Dat wil daar wel goed lukken. Ben nog met Micky en Minie op de foto geweest.

Het Magic Kingdom (Nederlands: Magisch Rijk) is een pretpark in het Walt Disney World Resort in Lake Buena Vista. Het was het eerste park binnen dit resort, het werd geopend op 1 oktober 1971. De populariteit valt af te lezen aan de bezoekcijfers, in 2010 werd het park bezocht door maar liefst meer dan 16 miljoen gasten, wat het tot het meest bezochte pretpark ter wereld maakte.

Omdat het park gebouwd en ontworpen is door de WED Enterprises, nu beter bekend als Walt Disney Imagineering, zijn de verdeling, attracties en decoraties bijna gelijk aan Disneyland in Anaheim.

De bouw van het park begon samen met de bouw van het gehele Disney World resort in 1967, na de dood van Walt Disney. Walt Disney was echter al jaren voor zijn dood bezig met het plannen van de bouw van dit resort. Het Magic Kingdom werd een kopie van het al bestaande Disneyland in Anaheim, maar in dit park wilde Disney zijn ontwerpen en decoraties verbeteren. Volgens een verhaal zag Walt Disney eens een cowboy vanuit Frontierland naar de personeelsingang in Tomorrowland lopen. Een cowboy in Tomorrowland kon Walt niet aanzien, en daarom had hij het idee om onder het Magic Kingdom-park tunnels te bouwen, waar het personeel kon lopen. Er was echter een probleem: omdat het moeras-achtige gebied in Florida te natte grond bevatte, konden er geen ondergrondse tunnels worden gebouwd. De oplossing was het bouwen van tunnels boven het grondoppervlak, en daar vervolgens het park op te bouwen. Dit is de reden dat het park zo ongeveer 30 meter hoger ligt dan het grondniveau. Om deze verschillen in hoogte op te lossen, werd modder uit het Seven Seas Lagoon, wat net kunstmatig aangelegd werd, gebruikt. Later zijn hier bossen op gegroeid. Echter, toen het park uitgebreid werd, konden hier geen tunnels onder worden gebouwd. Daarom lopen de tunnels alleen onder het deel van het park wat er al vanaf het begin lag. Magic Kingdom bevat het grootste tunnelnetwerk van alle parken. De naam die Disney aan deze tunnels gaf was utilidors, een samentrekking van de Engelse woorden utility (Nederlands: nut) en corridor (Nederlands: gang).

Themagebieden in het Magic Kingdom :
Main Street U.S.A. is de hoofdstraat van Magic Kingdom. Het is een nagebouwde Amerikaanse straat uit het begin van de twintigste eeuw.
Je vindt er onder andere diverse winkeltjes en restaurants. Aan het einde van deze straat bevindt zich het Cinderella Castle, het symbool van het Magic Kingdom. Doordat er gebruik is gemaakt van optisch bedrog in het perspectief lijkt het kasteel meters hoog, hoewel het maar 55 meter hoog is. Ook lijken hierdoor de gebouwen in Main Street U.S.A. vrij hoog, hoewel ze redelijk klein zijn.

Aan de twee uiteinden van de straat staan twee standbeelden, één van Walt Disney met Mickey Mouse (Partners Statue), wat ook te vinden is in andere Disneyparken, en één van Roy O. Disney met Minnie Mouse (Sharing the Magic Statue).

AdventurelandAdventureland weerspiegelt de delen van de wereld die eigenlijk nog ontdekt moeten worden, zoals jungles uit Afrika, Zuid-Amerika en Azië, maar ook het Midden-Oosten mag er niet aan ontbreken. Een latere uitbreiding is een Caraïbisch plein, waarop zich de attractie Pirates of the Caribbean bevindt. In dit parkdeel kun je zelfs een heuse jungle-cruise maken, en zelf de jungle ontdekken.

Frontierland Zie Frontierland voor het hoofdartikel over dit onderwerp.

In Frontierland kun je het Wilde Westen herbeleven, van de cowboys en indianen tot het ontdekken van de mysterieuze rivieren in Amerika. In dit parkdeel staan de échte klassieke Disneyworld-attracties, zoals Big Thunder Mountain, Tom Sawyer Island en Splash Mountain.

Liberty SquareIn Liberty Square komt de Amerikaanse geschiedenis tot leven, hier waan je je in een Amerikaans revolutionair dorpje. Je kunt hier langs alle presidenten uit de geschiedenis van Amerika lopen, maar ook een ritje maken in het spookhuis Haunted Mansion. Ook kun je er het meer bevaren in een ouderwetse stoomboot.

Fantasyland is het parkdeel waar de Disney-magie tot leven komt. Je vindt hier alle sprookjes- en kinderfilms terug die Disney ooit gemaakt heeft. Het is gebouwd in de typische middeleeuwse carnavaleske stijl die Disney zo goed hanteerde. Stap in een bootje en vaar door "it's a small world" en ontdek de landen van de wereld, of vlieg mee op de avonturen van Peter Pan in Peter Pan's Flight. Zoals Disney zelf ooit zei: "Fantasyland is er voor diegenen die jong van hart zijn, en die geloven dat wensen echt uitkomen als je een vallende ster ziet...".

Mickey's Toontown FairIn Mickey's Toontown Fair bevinden zich volgens Disney de vakantiewoningen van o.a. Mickey en Minnie Mouse. Een achtbaan voor kinderen, Goofy's Barnstormer, een waterspeelplaats in en rondom Donald Ducks woonboot, de Miss Tilly, en walkthroughs door de huisjes van Mickey en Minnie Mouse maken dit parkdeel tot een kinderspeelparadijs.

In Tomorrowland bevinden zich attracties en gelegenheden die je laten denken dat je in de toekomst bent. Het moet een intergalactisch ruimtestation voorstellen, waar blauwdrukken liggen over wat we in de toekomst allemaal willen bereiken: van raketten tot ruimtewezens. De bekende achtbaan en hoogtepunt van dit themadeel is de Space Mountain, en ook de bekende autoweg Tomorrowland Speedway mag niet aan het geheel ontbreken.

Morgen 8.00 uur Wake Up Cal en rijden we verder naar Sarasota.

Groetjes,
Anita

• 23 September 2012 - 08:30

Gerda:

Ha Anita, heerlijk zo'n dagje.. Je eigen gang kunnen gaan.

• 23 September 2012 - 10:38

Sandra Van Wijk:

Hoi Anita,

Leuk om jouw reis te lezen!!
    Deze staat ook nog op mijn verlanglijstje...

Maar ja ik ben net terug uit Indonesie!!
    En daar ben jij ook geweest en ik vond het super!!
    Helaas wel ff koud om terug te zijn, maar erg mooie herinneringen aan mijn reis.

Geniet nog lekker van jouw reis en ik lees je verslagen met vplezier.

Groetjes Sandra

• 23 September 2012 - 11:10

Winanda:

hoi anita,

je vermaakt je nog prima zo te lezen!oooooo dat lijkt mij ook fantastisch disney world.
    enne nog een wens gedaan ,toen je de vallende ster zag? haha.
    al met al lijkt me het idd super om dat mee te maken.
    lopen de uggs goed? heel veel plezier nog!! groetjes winan

• 23 September 2012 - 13:44

Evelien En Martin:

Hey Anita. Wat zal jij je ogen uit hebben gekeken daar. Wat een belevenis daar allemaal als ik
    het zo lees. Het lijkt mij geweldig daar. Wat genieten toch en dat is je van harte gegund.
    Heel veel plezier nog en de groetjes van deze kant ook van tante Roelie, die heeft gisteren
    de verslagen weer gelezen op de laptop van annika. Liefs Evelien

• 23 September 2012 - 18:22

Justin:

Hee anitje,
    zo dat was mooi daar zo op die foto's te zien
    en is het lekker warm?
    zit je in een huis of in een hotel?
    wat ga je nog meer doen?

Geniet er nog maar van!
    Groetjes justin

• 23 September 2012 - 22:35

Minie Van Lenthe:

Wat een Mooi Verhaal Anita, lekker géén uug's met deze warmte en met mij op de foto geweest (hihi-Minie) Cool, geniet er maar lekker van, tot snel Kussie. minie

• 24 September 2012 - 11:02

Aen Y:

Hoi Anita,
    Mooi h/e,ben een jaar of 20 geleden met Irene in dit park gewwest en toeheb ik ook mijn ogen uitgekeken.Later ben ik toen in Parijs gewwest wat ook eel mooi is,maar toch als je hier bent gewweest........Heerlijk genieten .!!!!!En gelukkig an je ugs...ha ha

Liefs van ons.