Dag tot dag progamma van mijn reis Oostkust USA - Reisverslag uit Wezep, Nederland van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu Dag tot dag progamma van mijn reis Oostkust USA - Reisverslag uit Wezep, Nederland van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

Dag tot dag progamma van mijn reis Oostkust USA

Blijf op de hoogte en volg Anita

05 September 2012 | Nederland, Wezep

Hoi allemaal,

Nog een weekje dan is het eindelijk zover ......
Eerste paar dagen ben ik samen met Linda en Irma in New York en dan worden we bij het hotel in New York door de reisleiding en de groep opgepikt en begint de rondreis Oostkust USA.
Begin al best de kriebels te krijgen , eerste keer op reis zonder dat we door een reisleider worden opgewacht.
Alles is al wel geregeld maar toch .....is het erg spannend !!
De voorbereidingen zijn al begonnen heb de meeste spullen al klaar liggen wat ik mee wil nemen voor mn reis. En als ik het zo zie kon ik wel weer eens flink over de 20 kilo kelderen.
Inmiddels de reispapieren ontvangen en de Esta formulier ingevuld.
Woensdag 12 september vliegen we om 9.15 uur naar New York.
Hier is alvast het dag tot dag progamma van mn rondreis.

dag 1 ,
12 september Amsterdam - New York
FOX check-in service op Schiphol en vertrek met United voor uw non-stop vlucht naar New York (Newark).

dag 2 ,
13 september Vrije dag New York
Bezoek 9/11 Memorial

dag 3 ,
14 september New York
De reisleiding en de groep komt vandaag aan.
Nadat we door de reisleiding en de groep zijn opgehaald bij het hotel staat een stadstour door New York op het programma.
Ervaar deze beroemde stad van dichtbij.We rijden langs indrukwekkende wolkenkrabbers, Central Park, Times Square en het gebouw van de Verenigde Naties. Na de stadstour transfer naar ons hotel in Newark en inchecken.
We hebben de avond vrij om New York op eigen gelegenheid te verkennen. We zullen vast genieten van een heerlijke maaltijd in bv Little Italy, wandelen door het kleurrijke Chinatown en bekijken de spectaculair verlichte skyline vanaf de Brooklyn Bridge! Vanuit de wijde omtrek tekent het silhouet van het imposante Manhattan zich af in de skyline van New York.

dag 4 ,
15 september New York - Philadelphia - Washington

Na het ontbijt vertrekken we naar Philadelphia in de staat Pennsylvania. Deze stad heeft een belangrijke rol gespeeld in de geschiedenis doordat hier de onafhankelijkheid van de Verenigde Staten werd getekend en uitgeroepen. In Philadelphia staat een stadstour op het programma. Aansluitend krijgen we van FOX Vakanties een welkomstlunch aangeboden, waarbij we kennis maken met een typische specialiteit van Philadelphia: de "Philly Cheese Steak" (uiteraard is er een alternatief voor vegetariërs).
In de middag reizen we verder naar Washington, een stad met vele musea, parken en uiteraard beroemd om het Witte Huis. 's Avonds kunnen we optioneel een Washington by night tour maken.
Optionele activiteit: Washington by night tour

dag 5 ,
16 september Washington

In de ochtend maken we een stadstour door Washington langs we de meest fascinerende bezienswaardigheden. De tour begint bij Arlington Cemetery. Een plaats waar niet alleen oorlogshelden, maar ook presidenten en astronauten begraven liggen. Vervolgens wordt een bezoek gebracht aan de National Mall, het Capitool en zien we het Witte Huis. Natuurlijk proberen we even bij Obama op de koffie te komen.

dag 6 .
17 september Washington - Niagara Watervallen

Vandaag staat een lange reisdag op het programma. Door een landschap van meren, rivieren en boerderijen rijden we naar de wereldberoemde Niagara Watervallen op de grens van de Verenigde Staten en Canada. ‘s Avonds worden de watervallen spectaculair verlicht waardoor deze ook in het donker bewonderd kunnen worden. Overnachting aan de Canadese zijde, op loopafstand van de Niagara Watervallen.

dag 7 ,
18 september Niagara Watervallen

Na het ontbijt nemen we de beroemde Maid of the Mist die ons bijna tot onder de watervallen brengt. De kracht van het water is onvoorstelbaar. De rest van de dag kunnen we de watervallen van verschillende gezichtspunten bewonderen en het nabijgelegen plaatsje verkennen. Optioneel kunnen we een excursie naar Toronto maken waarbij een bezoek aan de 553 meter hoge CN Tower inbegrepen is.
Optionele activiteit:
Bezoek aan Toronto

dag 8 ,
19 september Niagara Watervallen - New York

Vandaag reizen we terug naar de wereldstad New York, waar we twee nachten in het hart van Manhattan zullen verblijven, op loopafstand van Central Park en Broadway. De rest van de dag hebben we alle vrijheid om New York te ontdekken. Geniet bij zonsondergang van het fenomenale uitzicht vanaf de Empire State Building of sluit de avond in stijl af met een musical op het bruisende Broadway.

dag 9 ,
20 september New York

Vrije dag in New York. Begin de dag met een 'American Breakfast' bij één van de vele eetgelegenheden die de stad rijk is. We kunnen vandaag een boottocht maken over de Hudson en East River waarbij we een perfect uitzicht over Manhattan, Brooklyn, het 46 meter hoge Vrijheidsbeeld en Ellis Island heeft. Voor de shopaholics is New York een waar paradijs met grote warenhuizen zoals Macy's, trendy boetieks in SoHo en chique winkels op 5th Avenue. De veelzijdigheid van New York zal u verrassen! Op de beroemde Times Square is het altijd een levendige drukte en dan zullen we begrijpen waarom New York 'the city that never sleeps' wordt genoemd.
Optionele activiteit: Boottocht New York

dag 10 ,
21 september New York - Orlando

In de ochtend laten we New York achter ons en verlaten de 16 reisgenoten van de 9 daagse reis ons zij gaan terug naar Amsterdam.
We gaan met 15 reisgenoten verder op weg naar Florida. Transfer en vlucht naar Orlando, in de 'sunshine state' Florida. Bij aankomst transfer naar uw hotel. We verblijven nabij het spectaculaire themapark Walt Disney World in Kissimmee.

dag 11 ,
22 september Orlando

Vrije dag waarop we een bezoek kunnen brengen aan The Universal Studios, het Kennedy Space Center of Sea World. Uiteraard kunnen we ook bij het zwembad genieten van het zeer aangename klimaat van Florida.

dag 12 ,
23 september Orlando - Sarasota

Vanuit Orlando brengt de reis ons naar Tampa, één van de meest interessante steden van Florida. Hier maken we een korte stadstour onder andere langs de historische wijk Ybor City. Deze plaats werd in 1880 door sigarenfabrikanten gesticht en duizenden immigranten vestigden zich hier. We rijden over de indrukwekkende Sunshine Skyway Bridge die een prachtig uitzicht biedt over de wijde omgeving. Overnachting in Sarasota, waar we verblijven aan het strand. De rest van de middag hebben we alle vrijheid om te genieten van het zwembad, strand en de zee.

dag 13 ,
24 september Sarasota - Naples

De bestemming van vandaag is Naples. Hier kunnen we genieten van het aangename water van de Golf van Mexico of wandelen op 5th Avenue en genieten van de vele restaurantjes en winkeltjes.

dag 14 .
25 september Naples - Everglades - Key West

Vandaag staat alles in het teken van de Everglades, het bekendste natuurpark van Florida. Met een spectaculaire airboat verkennen we de Everglades waarbij we vele vogelsoorten tegenkomen en de kans groot is dat we alligators zien. Via een prachtige route met 42 bruggen reizen we door de Florida Keys naar het leuke plaatsje Key West, dat de meest zuidelijk gelegen plaats van de Verenigde Staten is. 's Avonds kunnen we de beroemde zonsondergang op Mallory Square meemaken, optioneel kunnen we een Sunset Catamaran Cruise maken en moeten we vergeten de levendige Duval Street te bezoeken.
Optionele activiteit: Sunset catamaran cruise

dag 15 .
26 september Key West - Miami

Vandaag staat een lange reisdag op het programma. We reizen naar ons strandhotel in Miami. Onderweg zien we de prachtige kleuren van de zee die steeds weer lijken te veranderen. Bij aankomst in Miami maken we een korte stadstour via de Coral Gables en het centrum van Miami.
's Avonds kunnen we op de beroemde Ocean Drive flaneren, dineren en de mooi verlichte Art Deco gebouwen bewonderen. Er staan ca. 800 Art Deco gebouwen in Miami.

dag 16 ,
27 september Miami

Vrije dag. Genieten van het prachtige strand en de vele winkelmogelijkheden in Miami. We moeten niet vergeten naar 'Little Havana' te gaan, waar de invloeden van de grote Cubaanse gemeenschap nog dagelijks merkbaar zijn. Bayside Market Place met zijn sfeervolle markt is zeker ook een bezoek waard.

dag 17 ,
28 september Stranddag Miami Beach

dag 18 ,
29 september Stranddag Miami Beach

dag 19 ,
30 september Miami - Amsterdam

Na een laatste indruk van Miami hebben we een transfer naar de luchthaven voor onze vlucht, met tussenstop, naar Amsterdam.

dag 20 ,
1 oktober Aankomst Amsterdam

Aankomst in Amsterdam en einde van een afwisselende en indrukwekkende rondreis door het oosten van de Verenigde Staten.

Liefs,
Anita

• 05 September 2012 - 22:11

Minie Van Lenthe:

Anita,

Spannend Spannend......;)

Ik ga je Volgen en Beantwoorden, Kan niet Wachten....;)

Tot Morgen,
    Latersss...

Gr: Minie

• 06 September 2012 - 08:19

Ingrid:

Hey Zus,

Ziet er goed uit hoor, wordt vast weer een bijzondere en mooie reis.

En die paar dagen alleen zonder reisleider, ben heel benieuwd hahahaha.

Veel plezier en ik ga je zeker volgen van minuut tot minuut hahaha..

Kuss

• 06 September 2012 - 12:13

Gerda:

Whoow Anita, 1 oktober pas terug dat is een hele trip.. Heel veel fun gewenst. En ik ga je zeker volgen.

Lieve gr Gerda

• 06 September 2012 - 16:24

Evelien Pasman:

hey Anita,
    nog een weekje en dan is het zover spannend hoor! Van de voorbereidingen zul je ook al wel genieten. Leuk om je verslagen straks weer te gaan lezen. alvast een hele fijne vakantie gewenst en tot horens maar weer..
    Liefs Evelien

• 06 September 2012 - 19:30

Nicolien:

He dames,

Ja zo te lezen weer een hele mooie trip die jullie gaan maken.
    Zonder reisleider gaat best goed komen jullie hebben elkaar toch? de drie musketiers :-)
    Ik zou zeggen geniet er maar van dat heb je wel verdient.
    Ik ga jullie zeker volgen.

Have fun en enjoy

liefs clien

• 10 September 2012 - 15:16

Ilse:

Hai Anita en natuurlijk ook Linda,

Heel veel plezier alle twee en ik zal zeker je reisverslag volgen.

Groetjes Ilse

• 11 September 2012 - 12:39

Berrie En Riek:

Eindelijk zo ver, geniet er maar van.
    Het zal een mooie reis worden, gezien de fotos.
    Veel plezier groetjes riek en berrie

• 18 September 2012 - 14:16

Renate Peterman:

Hallo Anita,
    Jullie hebben weer een mooie Reis gehad.De plaatsen die jullie in Florida bezocht komen me bekent voor, jaren geleden zijn we hier ook geweest.
    Heb weer genoten van je goede verslagen van jullie reis,zo te horen hebben Linda en jij een geweldige vakantie gehad.
    Was het een leuke groep of zat er nog een rotte appel in.
    Zoals je begrepen heb is mijn E-mail adres verandert.
    Groetjes,
    Renate Peterman.