Dag tot dag progamma van mn rondreis - Reisverslag uit Wezep, Nederland van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu Dag tot dag progamma van mn rondreis - Reisverslag uit Wezep, Nederland van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

Dag tot dag progamma van mn rondreis

Door: Anita Rietberg

Blijf op de hoogte en volg Anita

02 September 2010 | Nederland, Wezep

dag 1 Amsterdam - San Francisco
FOX check-in service op Schiphol en vertrek met KLM voor uw non-stop vlucht naar San Francisco. De reisleider neemt u mee op een korte wandeling voor een eerste indruk van de stad.

dag 2 San Francisco - Santa Maria
Vandaag reizen we langs de beroemde Pacifische kust naar Monterey. Deze kust wordt ‘bewoond’ door zeeleeuwen en surfers, die hun kunsten vertonen op de grote golven. Wij maken een stop in het charmante plaatsje Monterey waar u kunt wandelen op de pier of een bezoek kunt brengen aan het wereldberoemde aquarium (optioneel). Verder rijden wij de 17 mile drive waar de ‘rich and famous’ hun mooie optrekjes hebben staan, die uitkijken over de zee en golfbanen. U overnacht in het sfeervolle plaatsje Santa Maria, bekend vanwege zijn goede wijnen.

dag 3 Santa Maria - Los Angeles
In de ochtend bezoeken we Santa Barbara waar we langs de ‘American Riviera’ rijden. We zien hier de ‘Mission Santa Barbara, het Courthouse en het Presidio, vervolgens door naar Los Angeles. Hier staat een stadstour op het programma, waarbij we een bezoek brengen aan Hollywood, Rodeo drive en downtown Los Angeles.

dag 4 Los Angeles
Een volle dag om Los Angeles te verkennen. U kunt optioneel een bezoek brengen aan The Universal Studios, waar u zal worden afgezet. Ook kunt u de dag doorbrengen op Venice Beach waar vele souvenirstalletjes te vinden zijn of gaan winkelen in één van de enorme shopping malls.

dag 5 Los Angeles - Laughlin
Vandaag verlaten we de miljoenenstad en rijden we naar het binnenland, waar we onderweg een bezoek zullen brengen aan Joshua Tree National Park, een natuurpark met unieke en wonderlijke planten- en rotsformaties. We overnachten in Laughlin, ook wel het kleine Las Vegas genoemd.

dag 6 Laughlin - Grand Canyon
Via een gedeelte van de beroemde Route 66 die het oosten en westen van de Verenigde Staten met elkaar verbindt, rijden we naar de machtige Grand Canyon. De Grand Canyon is door de Colorado rivier in de loop der tijd tot een diepte van meer dan 1600 meter uitgesleten. Op verschillende uitzichtpunten krijgt u een goed beeld van de omvang van deze reusachtige canyon. Optioneel kan een indrukwekkende vlucht gemaakt worden over de canyon. Overnachting in Williams.

dag 7 Grand Canyon - Monument Valley - Page
Vandaag staat een bezoek aan het onovertroffen Monument Valley op het programma. Het landschap vormt het ideale decor voor een Westernfilm. In het droge en vlakke landschap staan de meest vreemde bergen en rotsformaties die elk moment lijken om te vallen. Een absolute aanrader is het maken van een optionele tour met een lokale Navajo Indiaan. Deze rijdt u door het gebied en geeft uitleg over de rotsformaties en geschiedenis. We overnachten in Page. Gelegen bij Lake Powel, een oase van water in dit droge landschap.

dag 8 Page - Bryce Canyon
In de ochtend kan er optioneel een jeeptour naar Antelope Canyon worden gemaakt. Deze spectaculaire versteende zandduin, gemaakt door wind, water en zand, is een gebeeldhouwd meesterwerk. U loopt door de 130 meter hoge spectaculaire Canyon. Aan het einde van de ochtend rijden we door een landschap vol kleuren naar misschien wel de grootste verrassing van deze reis, de Bryce Canyon. De rots en kleurformaties in dit uitgeslepen gebied zijn fenomenaal. Maak een wandeling tussen deze creaties van de natuur en zie hoe de ondergaande zon zijn schaduwen op dit landschap werpt.

dag 9 Bryce Canon - Las Vegas
Vandaag rijden we naar Las Vegas, maar voordat we daar aankomen bezoeken we Zion National Park (alleen mogelijk indien er geen wegwerkzaamheden zijn). Via bergpassen en tunnels, die zijn uitgehouwen in de bergen, komen we aan in het park. Bergen toornen links en rechts hoog boven u uit. In de middag rijden we langs de Mojave woestijn, waar regelmatig UFO’s worden waargenomen. Aan het einde van de middag komen we aan in het gokparadijs Las Vegas, een wereld op zich. ‘s Avonds kunt u een night tour maken door deze lichtstad (optioneel).

dag 10 Las Vegas
Vandaag heeft u alle vrijheid om Las Vegas en zijn attracties te bekijken. Neem een rollercoaster op de toren van het Stratosphere hotel of vaar in een gondel door overdekt Venetië. Bekijk de Eiffeltoren en vergeet niet bij één van de vele wedding chapels langs te gaan, waar velen elkaar het jawoord geven. U kunt de drukte van de stad ontsnappen door een bezoek te brengen aan het prachtige en kleurrijke woestijnlandschap van Death Valley (optioneel).

dag 11 Las Vegas - Visalia
Het landschap is dor en droog wanneer we verder door de Mojave woestijn rijden. Korte stop in een spookstadje Calico. Het landschap verandert langzaam in een meer begroeide omgeving.

dag 12 Visalia - Yosemite - San Francisco
Het is wonderlijk om de verandering in het landschap te zien wanneer u aankomt in Yosemite National Park. Een wonderschone plek die opduikt uit het niets. Een gebied met bergbeekjes, watervallen en prachtige rotsformaties. Als er tijd is en de weg vrij is van sneeuw, bezoeken we ook de reusachtige Sequoia trees, de hoogste bomen op aarde die een hoogte van meer dan 80 meter kunnen bereiken. Vervolgens dalen we geleidelijk af naar San Francisco. De stad waar deze reis is begonnen.

dag 13 San Francisco
In de ochtend maken we een stadstour door deze unieke stad die is gebouwd op niet minder dan 43 heuvels. In de middag heeft u alle vrijheid om ‘de mooiste stad van Amerika’ te verkennen. Bezoek zeker Pier 39 met zijn zeeleeuwen en zie de voormalige gevangenis van Al Capone, Alcatraz, in de verte liggen. Ook een bezoek aan Chinatown en een ritje in een Cable car zijn een absolute must. Niet te missen is de Golden Gate Bridge, letterlijk een knap staaltje werk. Optioneel kunt u deelnemen aan een night tour met diner.

dag 14 San Francisco
Verlenging in San Fransisco

dag 15 San Francisco
Verlenging in San Fransisco

dag 16 San Fransisco - Amsterdam
In de middag transfer naar de luchthaven voor uw rechtstreekse vlucht naar Amsterdam

dag 17 Aankomst Amsterdam
Aankomst in Amsterdam en einde van een reis vol hoogtepunten van het Wilde Westen.