San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

San Fransisco

Door: Anita Rietberg

Blijf op de hoogte en volg Anita

17 September 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Hoi hoi

Hier een berichtje uit het bewolkte en mistige San Fransisco.
Vanmorgen zijn we om 9.30 uur vertrokken voor de stadstour door San Fransisco.
We rijden naar het hoogste punt hier heb je uitzicht over de stad.
Helaas zagen we helemaal niets alleen maar mist, mist en nog eens mist.
Dit was flink balen hierdoor kon je de Goldengate Bridge ook niet zien.
Waar San Fransisco zo om bekent is.
Maar ja het is ook bekent dat hier vaak mist is.
Maar we hebben nog twee dagen misschien dat we hem nog zien.

We zijn nog langs de pittoreske Victoriaanse rijhuizen aan Alamo Square gereden.
Deze horen tot de meest gefotografeerde huizen van San Fransisco.
Deze groep Victoriaanse huizen die ook gekend staan als de 'Six Sisters' of Painted Ladies.

We zijn onderweg nog afgezet boven aan de Lombard street deze lopen we naar beneden.
Lombard Street staat bekend als de meest bochtige straat van de wereld, hoewel dit slecht een klein stukje van de gehele straat betreft.
Het stukje is slechts één huizenblok lang, maar telt acht scherpe haarspeldbochten.
Na de stadstour zijn we op Fishermans Wharf gebleven en hebben we op pier 39 rondgelopen.

Op Pier 39 van Fisherman's Wharf is altijd een grote groep van Californische zeeleeuwen te vinden.
Fisherman's Wharf is een oude zeeliedenbuurt in San Francisco.
Er zijn veel authentieke visrestaurants en hedendaagse trendy cafés. Fisherman's Wharf kijkt uit op Alcatraz, ook wel the Rock genoemd.
Dit is heel leuk en gezellig.
Ingrid hier zat ook nog een Sunglass Hut maar helaas hadden ze de zonnebril niet die je wou hebben.
Ga nog op zoek in de stad morgen.
Om 16.00 uur zijn we met de boot vertrokken naar Alcatraz.

Alcatraz is een eiland in de Baai van San Francisco.
Van 1934 tot 1963 was het in gebruik als zwaar beveiligde gevangenis. Maar liefst 1545 gevangenen hebben het eiland als standplaats gehad.
De beroemdste gevangene was Alphonse "Al" Capone.
Hier hebben we een rondleiding gehad met audiotour.
Gelukkig was dit ook in het Nederlands.
Je kreeg kan een koptelefoon op en hier hoorde je dan de geluiden van de gevangenis en verteld een man hoe het er daar aan toe ging.
Om 18.00 uur vertrekken we weer terug naar San Fransisco we kunnen heel iets van de GoldenBridge zien.
Om 20.00 uur hebben we een afscheids diner met night tour.
Morgen vertrekt de groep die geen verlenging hebben.
Ik geloof dat we met 10 personen zijn die wel verlenging hebben.
We zitten in een mooi hotel in downtown San Fransisco.
Op loopafstand van Union Square.

Nou groetjes iedereen en tot een volgend berichtje.
De planning is om te gaan shoppen alleen weet nog steeds niet wat ik voor mezelf moet kopen.

Anita

• 18 September 2010 - 15:22

Gerda:

Ha Anita , hier schijnt het zonnetje, erg lekker hoor. Balen dat je de Goldengate Bridge niet kon zien. Weer iets om nog eens terug te gaan.. Nou er blijf nog een leuk groepje over toch 10 pers en ga je daar ook een beetje mee om dan.. Henk is de wasmachine aan het maken. Tijd gaat snel hoor over 3 dagen alweer thuis, nou geniet nog maar even daar dan.
    Henk en Gerda X

• 18 September 2010 - 20:03

José:

Hey Anita,
    wat jammer dat er zo'n mist was maar misschien heb je van de week nog geluk.
    Wel leuk dat er nog wat mensen blijven kunnen jullie nog samen wat ondernemen en misschien wel shoppen hopelijk kun je nog wat vinden Ingrid,Romee en ik zijn van wezen shoppen in Zwolle en je zus is goed geslaagd hoor daarna zijn we naar Coelehage geweest en zijn net weer thuis was erg gezellig.
    Nou meid geniet nog ff lekker daar.
    liefs José

• 19 September 2010 - 13:29

Moniek:

Hey, zit Alcatraz tegenwoordig in de tour zelf? In 'mijn tijd' hebben we dat zelf moeten regelen (degenen die verlenging deden).

Leuk hoor, je verslag. Er komen weer allerlei herinneringen boven van mijn reis.

Hopelijk krijg je nog kans om Golden Gate helemaal zonder mist te zien. Ons was het toen wel gelukt :-)
    Veel plezier nog de laatste dag(en).

Ciao,
    Moniek

• 19 September 2010 - 17:54

André En Yvonne:

Hoi Anita,
    Lezen met veel plezier steeds je verslagen,in nederland kun je zo als reporter of gids terecht. Je schrijft het heel uitgebreid en we volgen je daarom met veel plezier.Jammer alleen van de mist
    Maar tís niet anders.

Groet van ons

• 20 September 2010 - 11:37

Wouter :

Ongelooflijk die gebouw van Stadshuis. Toch die foto van de uizicht op San Fransisco vanaf Alcatraz is echt indrukwekkende.

Tot gaow
    Groetjes Wouter

• 20 September 2010 - 12:59

Martin En Evelien:

ha anita mooie foto s weer wat geweldig en een belevenis dat jij in alcatraz bent geweest dat zou ik ook nog wel een keer willen zien jammer dat je goldengate bridge niet kon zien door de mist anita geniet van je laatste vakantiedagen en trouwens mijn moeder heeft tot afgelopen zaterdag al jouw verhalen en foto s bekeken en vond het prachtig je moet de hartelijke groetjes van haar hebben en ook van ons

• 20 September 2010 - 17:24

Ben, Ina En Kids:

Anita,
    Heb jeje afdruk al in het cement gezet. Of ben je alleen bekend in San Franwezep.
    Het lijkt ons daar olifantastisch. Doe de groetjes aan de celebs die daar over de strip lopen.