Visalia - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu Visalia - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

Visalia

Door: Anita Rietberg

Blijf op de hoogte en volg Anita

15 September 2010 | Verenigde Staten, Visalia

Hallo allemaal

Vanmorgen zijn we om 9 uur vertrokken.
We verlaten de geweldige stad Las Vegas.
Ik heb nog nooit zo`n stad gezien vooral The Strip vondt ik echt geweldig.
Ik heb hier ook veel foto`s gemaakt.
Je zag de ene verbazing naar de andere en je bleef maar schieten met de foto`s.
Vandaag is het ook weer een beetje een busdag.
We rijden zo ongeveer 400 km.
Het landschap is dor en droog wanneer we verder door de Mojave woestijn rijden.
Korte stop in een spookstadje Calico.

Calico is een spookstad in de regio van de Mojavewoestijn in het zuiden van Californië. Het werd in 1881 gesticht als een zilver mijnbouwstadje, vandaag de dag is het een county park.
Het ligt in San Bernardino County, aan de Interstate 15 ongeveer 5 km van de stad Barstow.
Op de Calico Mountains gelegen achter de spookstad zijn grote letters te zien die het woord CALICO vormen.

Calico is een geregistreerd historisch monument in Californië, en is een van meerdere spooksteden (andere zijn bijvoorbeeld Drawbridge en Bodie). Het is ook de "official state silver rush ghost town" van de staat Californië

Vondt het erg toeristisch.
En dat vonden er veel meer.
En had het eigenlijk wel met een half uur bekeken.Maar we moesten nog een uur.
En het was ook nog eens bloedje heet, dus je had helemaal geen zin om in die hitte te lopen.
Ja sorry hoor, het weer is hier heel anders dan bij jullie.
We waren hier ander half uur.
Hier hadden we ook de lunch.
Hier na rijden we weer verder richting Visalia.
Onderweg hebben we nog een stop bij een Truck stop plaats.
Mooi gezicht al de grote Amerikaanse vrachtwagens.
Pa dit was wat voor jou met al die trucks.
Heb het gefilmt en op de foto gezet voor je.

Het landschap verandert langzaam in een meer begroeide omgeving.
We zijn mooi op tijd bij het hotel zo rond 17.00 uur.
Gelijk maar kijken of ze internet hebben en ja hoor.
Morgen hebben we weer een lange busdag dan rijden we alweer naar San Fransisco.
Maar eerst nog naar Yosemite National Park . Dit schijnt ook heel mooi te zijn.
Hier lopen ook beren, hoop dat we die nog tegen zullen komen.
Ben dus heel benieuwd

Hoe is het verder bij jullie?
Nog nieuwtjes aaan het front?

Groetjes
Anita

• 16 September 2010 - 04:36

Jeannette:

hoi anita nou wat een belevenis he in las vegas niets gewonnen dus dat word weer gewoon werken als je terug komt ja het vliegt voorbij he ben je al weer bijna in san fransisco ik lees dat je mooi weer hebt breng maar een beetje in je koffer mee het is hier goed pet geniet er nog even van en tot wederhoren gr uit een nat kampen jeannette

• 16 September 2010 - 06:04

Gerda:

Ha Anita,
    Wat een plaatjes heb je weer geschoten, gaaf hoor.
    Jouw Jimmy ging echt voor de foto staan ofniet, hahaha..
    Het weer is hier grijs en nat, niets an. Verder alles top hier.
    X Gerda

• 16 September 2010 - 06:36

Ingrid:

Ha die zus,

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder, als je dit leest is bij ons de verjaardag al weer bijna voorbij maar dat maakt niet uit..
    Nou heb je nog gegokt in Las Vegas? en hoe is jou het shoppen vergaan, nog iets gekocht?
    Als Pa vandaag de foto´s van de trucks ziet op Teuge gaat ie helemaal uit z´n dak haha, mooi hoor. Nou op naar San Fransisco.. daar nog een paar dagen genieten van je verlenging. Blijven er nog veel van de groep?.

Nou groetjes van ons allemaal

• 16 September 2010 - 07:46

Harriët Kroeze:

Hee Anita,

Wow wat gaaaf!!! Ben jaloers, wat een mooie foto's! Nog heel veel plezier de laatste daagjes!

Groetjes Harriët (nicht van....)

• 16 September 2010 - 12:42

Wouter :

Ja als nog 10 jonger was had wel gedurfd om naar america te gaan om daar de leven van een trucker te beleven. bv helemaal van americaanse woestijd naar Maxico. Toch vindt ik zo goed hoor Ik kan zeggen dat ik beleef dat allemaal door jou ogen en verhalen.
    Lieve Anita tot volgende reactie.

Groetjes uit Teuge

• 16 September 2010 - 12:46

Gerlinda:

Gefeliciteerd met je ma,vanavond gaan we haar effe feliciteren en een bakkie doen.Prachtige fotoos heb je weer geschoten,ik ben benieuwd naar de film.Nu op naar San Fransisco.
    De kids hebben hier een nieuw huisdier,een cavia genaamd knabbel,ze vinden het geweldig.
    Geniet daar maar van de hitte,hier is het nat en grijs,het is niet koud.
    Groetjes van ons allemaal.

• 16 September 2010 - 14:39

Evelien En Martin:

he anita
    was het niks voor jullie om een cowboyfilm te maken ha ha jullie hebben weer veel gereden wel vermoeiend zal het zijn maar je ziet ook veel geniet ervan
    groetjes

• 16 September 2010 - 18:15

Berrie En Riek:

hallo anita
    je reis er heel wat af,nu weer 400km maar het is toch altijd beter als hier in de regen zitten.en nog wat gewonnen in las vegas
    groetjes

• 16 September 2010 - 18:48

Klaasje:

anita wat was het weer een moooje rit is cow Boy jimmy niet wat voor jou Japie vind de vracht wagens het aller moost geniet nog 5.dagen gegroet klaasje en jaap

• 16 September 2010 - 20:30

Marjan:

Weer super mooie foto's.
    Het zit er bijna op maar geniet nog maar lekker.
    Hier gaat alles goed, mijn ouders zijn ook bijna klaar voor de reis naar de VS jullie lossen elkaar mooi af.
    Ynola is nu op kamp en komt morgen weer terug zonder stem en moe en smerig.Als alles doorgaat gaan wij in mei.

de groetjes van ons.

• 17 September 2010 - 11:53

Paula:

Hai Anita,
    Heb je nog wat energie over om de volgende dagen door te komen,het is wel vermoeiend he zoveel dingen bezoeken?
    Zo zie je maar hoe mooi en verschillend al die landen zijn die je nu al hebt bezocht,geniet nog maar lekker .Heel veel groetjes vanuit Zwolle.

• 19 September 2010 - 18:08

André En Yvonne:

Hoi Anita,
    Nu bij het zien van die enorme trucks,wil André ook wel even een ritje maken.
    De papieren heeft hij ervoor,alleen dan moet ie wel even naar Amerika toe.Ha ha! Mooi hoor,je vader zal ook wel watertanden.Liefs.