Dagje weg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu Dagje weg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

Dagje weg

Door: Anita Rietberg

Blijf op de hoogte en volg Anita

05 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal

Leuk om jullie reactie`s weer te lezen.
Zie al wel dat Balou lekker verwendt wordt door Justin en Elisah.

Vandaag gaan we een dagje weg.
Samen met Linda,Patricia,Karin en Bert.
We hebben een busje gehuurd met chauffeur en nederlands talige gids.
Voor zo rond de 65 a 70 euro gaan ze de hele dag met je op pad.
We zijn vanmorgen rond 10.15 uur vertrokken.
We zijn bij een plaatselijke markt geweest en onderweg nog gestopt bij kraampjes met allerlei spulletjes voor de tempels.
Het is hier gauw nieuwjaars feest dus zijn ze al druk bezig met allerlei versieringen te maken.
Hierna zijn we naar de reisvelden geweest rijstvelden (deze rijstvelden staan bij UNESCO op de wereldmonumentenlijst)
Deze waren heel mooi om te zien.
Onderweg zien we dat er een creamatie aan de gang is.
Hier stoppen we nog even om te kijken.
Heel appart allemaal hoe het er hier aan toe gaat.
Geen droevige stemming maar eerder een feest stemming.
Onderweg hebben we nog heerlijk gegeten.
Hierna gaan we verder richting de zeetempel van Tanah Lot,deze tempel ligt in zee.
We rijden door dorpjes en zien dat er een begravenis is.
Ook weer stoppen en kijken.
Had zelf zoiets doe je toch niet bij een andere begravenis kijken.
Maar hier kijken ze er dus niet van op.
We mochten zelfs dichterbij komen om te kijken.
Nou had zoiets laat maar dat hoeft voor mij niet.
Had hier al moeite mee en dan ook nog erbij gaan staan.
Deze mensen hebben dan nog niet genoeg geld voor een crematie, dus worden ze eerst begraven en als er geld is wordt het lichaam weer opgegraven en alsnog gecremeerd.
Ook weer heel appart om dit te zien hoe het er hier aan toe gaat.
Weer was er meer een feeststemming dan dat de mensen droevig zijn.
Eind van de middag komen we bij de zeetempel van Tanah Lot,
Hier gaan we kijken naar de zon`s ondergang.
Dit was heel mooi.
Weer heel wat foto`s geschoten vandaag.
Wordt straks nog een drama om een album te maken.
Morgen staat er niets op het progamma.Wordt schaduw bakken.

groetjes iedereen
Anita

als de cardreader hier is komen de foto`s nog

• 06 Oktober 2009 - 06:16

Ingrid:

Hey Zus,

Van harte gefeliciteerd met je Pa z´n verjaardag, neem vanavond maar een flinke borrel op hem.... haha.
    Nou inderdaad vreemd zeg om bij vreemde mensen de begravenis te zitten bekijken, inderdaad niets voor jou....
    Heb je verder nog plannen voor de komende dagen of wordt het nu relaxen en in de schaduw zitten.
    Met hoeveel mensen zitten jullie nu in de verlenging dan? De rest zal wel balen dat ze naar huis moesten of niet?
    Hoe zit het met je shopgehalte, lukt het nog een beetje.
    Voor pa z´n verjaardag wist ik ook niets hoor.. Niet lachen ik heb een pot rolpens (vind ie heerlijk) en een staatslot gekocht!! Ik wist echt niets en ma wist ook niets... Dus aan jou nu de taak om voorjezelf ook een cadeau te verzinnen hahaha.
    Ga nu vlug de laaste verslagen weer printen voor pa en ma met de foto´s natuurlijk erbij.
    Nou de groetjes en geniet er nog maar even van.

• 06 Oktober 2009 - 09:11

Jessica:

Hee Anit!

weer een leuk verslag!
    wat raar dat je zomaar bij andermans begravenis/crematie mag kijken! en nog raarder dat de mensen en er zelf een feestje van maken!
    het zit er voor jou alweer bijna op, is zeker wel snel gegaan ondanks dat je best lang weg bent! heb je al zin om naar huis te gaan of wil je nog langer blijven?
    je maakt wel genoeg mee daar. de foto's bij je andere verlsagen zijn ook in 1 woord prachtig!
    nou geniet er nog meer even lekker van!
    hier gaat alles prima al is mn pa momenteel ziek. het is echt herfts, bah.

groetjess van ons

• 06 Oktober 2009 - 10:55

Jeannette:

hallo anita de vakantie zit er bijna al weer op maar zo ik je kon volgen heb je een prachtige reis gehad zo te zien mag je er wel een dag voor uitrekken om ons de foto,s te laten zien dat spreken wel een keer af toch ik wens je nog een paar fijne dagen en een goede terugreis groetjes uit kampen

• 06 Oktober 2009 - 16:23

Gerlinda:

Nog van harte met je pa zijn verjaardag,straks gaan we effe op de koffie.Dat zou je hier in Nederland niet zo gauw doen bij een andere begrafenis gaan kijken.Maar ja andere cultuur he?En dat ze dan in feeststemming zijn ,helemaal apart.De laatste dagen zijn voor de boeg,wat heb je nog in de planning?Lekker schaduw bakken,hahaha Hier is het nu echt herfst,regen regen regen.Groetjes vanuit Wezep,de tijd:19.25 uur

• 06 Oktober 2009 - 16:52

Hey Anita:

Van Harte gefeliciteerd met je pa, ik heb ze net ff gebeld en alles gaat goed.
    Nou nog even de laatste dagen en dan weer naar het koude natte landje.
    Geniet nog even van de laatste zonnestralen.
    Hoorde van je moeder dat er al wat van de groep naar huis zijn. Morgen nog lekker een dagje zon ik zie je van het weekend wel weer.

Goetjes Marjan

• 06 Oktober 2009 - 17:08

Evelien:

Hoi Anita
    Je hebt al weer veel gezien vandaag en meegemaakt Je zult het straks moeilijk krijgen om je foto s uit te zoeken Heb je al wat minder last van je verbranding door de zon? Geniet van je dagen Liefs Martin en Evelien en Kids

• 06 Oktober 2009 - 17:12

Evelien:

Anita nog van harte gefeliciteerd met je
    vader kus Evelien