Jogjakarta - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu Jogjakarta - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

Jogjakarta

Door: Anita Rietberg

Blijf op de hoogte en volg Anita

28 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal hier ben ik weer

Maandag 28 september

Vanmorgen zijn we om 7 uur vertrokken.
Vandaag was het een heel drukprogamma
Bezoek aan het paleis van de Sultan, de Kraton, de zilverwerkplaats van Kota Gede, een lokaal batikfabriekje.
Ik heb in het zilverfabriekje nog bedeltjes voor aan de Pandora , trollbeads armband gekocht.
Het kost hier geen drol.Zijn geen echte maar ze kunnen er wel aan.
Had drie bedeltjes voor 19 euro
We hebben nog de Becak tour gedaan.
Je wordt dan gefiets enn zit dan in zo`n bakje voorop de fiets.
Was erg leuk gingen een dorpje dor langs een marktje.
Na het eten zijn we naar de de wereldberoemde tempels van Borobudur geweest.
Deze tempels waren schitterend.
Heb al aardig wat foto`s geschoten meer dan 1000 zit ik nu.Wordt dus straks een dram om het album te maken.
Naar het bezoek van de Borobudur hebben we de Desa Tour gedaan.
Dit is een bezoek aan een klein dorpje en je ziet het dagelijkse leven van de Javaanse bevolking aan u voorbij gaan.
Je rijdt in een paardenkoets naar de lokale bevolking in de kleine dorpjes en u ziet zelfs een traditionele paardendans!
Dit was heel erg leuk.Je kan bij de mensen in huis kijken.
Ze leven wel armoedig hoor.
Er is totaal geen luxe.
De mensen zijn hier allemaal heel erg vriendelijk.Zodra jelangs komt komen de kinderen allemaal weer aan rennen en zwaaien al die mensen.
Je voelt jenet Maxima met dat gezwaai naar al die mensen.
Het was een heel druk progamma maar ik heb wel weer een hele leuke dag gehad.

groetjes iedereen
Anita

• 29 September 2009 - 12:56

Ingrid:

JIPPIE Ze heeft weer internet, hahaha kijk de verslagen rolen weer binnen. Je lijkt wel zo´n journalist met al die verslagen. Leuk hoor!!!! Een aantal dingen wist ik al via de sms en de gewone mail.
    Wat zal iedereen weer opgelucht zijn dat je weer even internet hebt en ons je belevenissen weer kan mailen. Nu nog hopen dat het ook lukt met de foto´s.
    Maar je verhalen zijn echt super, je maakt echt heel wat mee, Maxima haha.
    Nou veel plezier, nog een aantal dagen de rondreis en dan kan Maxima eindelijk uitrusten aan het strand.

• 29 September 2009 - 14:07

Gerlinda:

Joehoe weer verslagen van je lezen,wat maak jij veel mee zeg,kan je het allemaal nog wel verwerken?ha ha.Zwemmen met de kleren aan zeg,misschien heb je ze wat geleerd(dat je in bikini gaat zwemmen)Fantastich om zo contact te hebben. Nou Maxima doe lekker rustig aan,geniet nog van de reis en nog een paar daagjes en dan lekker relaxen. Groetjes van ons hier en een dikke kus van de kids