Bandung - Java - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu Bandung - Java - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

Bandung - Java

Door: Anita Rietberg

Blijf op de hoogte en volg Anita

23 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal

Hier weer een berichtje van mij.
Ingrid je hebt mazzel , internet was eigelijk al gesloten maar ik mocht er even achter.
Hier kom dan eindelijk weer een verslagje.
Ons vorige hotel kon ik niet internetten.
Dinsdag 22 september
We hebben afscheid genomen van onze reisgids Widodo en zn chaufeur met bijrijder.We vliegen om 11.05 (plaatselijke tijd) naar Jakarta - Java
Alles verloopt weer vlotjes en zitten dan ook zo weer in de bus.
We hebben vandaag de stadstour gedaan ipv woensdag.
We zien een aantal nederlandse gebouwen uit de VOC tijd.
Zo rond een uur of drie komen we aan bij het Limure Hotel in Jakarta.
Ik heb een prachtige kamer op de 9e verdieping.Echt luxe hoor.
De beveiliging is hier wel heeeeeeel streng.
Als je het hotel in wilt wordt je spullen gescandt en wordt je helemaal gefouileerd.
We hebben s` avonds in het hotel Japans gegeten echt heel leuk.
Het eten werdt voor ons klaar gemaakt en ik moest met stokjes eten.
Eerst een geklungel maar later ging het wel.
Ben toch maar over gegaan op bestek het duurde me allemaal te lang.

Woensdag 23 september , 22.30 uur

Vanmorgen moesten we weer om 6.15 uur op.
We gaan naar Bogor waar we een bezoke brengen aan de botanische tuinen.Hier hebben we een tijdje rondgelopen.
Hier na hebben we wat gegeten en zijn we verder gegaan richting Bandung.
Voor we naar het hotel gaan zijn we eerst bij een muziek schooltje geweest.
Dit was heel leuk.
Allemaal kinderen die muziek maken op instrumenten wat gemaakt is van Bamboe hout.
We hebben er zelf ook nog opgespeelt.
Heb er wel foto`s van gemaakt maar niet met het kleine toestel dus kan er geen foto`s van bij zetten.
Rond een uur of zes komen we aan bij het hotel.
Heb gauw wat was weg gebracht en tegen half acht zijn we met een soort taxi busje naar het centrum van Bandung gegaan.
Hier hebben we wat gegeten bij de Pizza hut.
Even geen Nasi Goreng.
Terug weg hebben we vreselijk gelachen.
We moesten dus weer zo`n busje hebben.
Zo`n kereltje houd zo`n busje aan maar daar zitten al mensen in.
En wij waren al met 11 personen.
Al die mensen die in dat busje zaten moesten eruit en toen moesten wij er in.
Vondt dit wel erg dat die mensen zo het busje uit gestuurd werden zodat wij ier in konden.
Je moet je voor stellen dat het zo`n heel klein busje is waar we met 11 personen ingepropt worden.
Morgen moeten we weer vroeg op 6.15 uur.
Het wil me niet lukken met de foto`s dus doe ik dat een andere keer.
Ben er nu al twee keer uitgegooit.
Moet met nog douchen en morgen weer vroeg op

Hoe is het verder daar bij jullie?
Nog nieuwtjes?
Groetjes iedereen
Anita

• 23 September 2009 - 16:21

Jessica:

Hee Anita!

weer een mooi verslag!
    lukte het nog een beetje muziek te maken op die bamboe instrumenten?
    zo te lezen vermaak je je prima haha!
    hoe is het weer? geen regen meer?

hier gaat alles zijn gangetje! droog en niet zo koud dus altijd goed!

Groetjes Jessica, Drea & Oma van Oene!

• 23 September 2009 - 17:29

Ingrid:

Hey Zus,

haha, ik denk laat ik vandaag maar even sms-en waar de verslagjes blijven. Tja dat krijg je als razende reporter hé druk, druk, druk.
    Maar aan je verslagjes te lezen en je smsjes weet ik dat je het super naar je zin hebt.
    Hier is alles oke, en met pa en ma is ook alles goed. Bij het vorige verslag heb zelfs pa op Teuge nog iets aan je geschreven. Ook daar leven ze allemaal mee hoor. Ook met Balou is alles goed, alleen sinds jij weg bent slaapt ie niet meer op jouw slaapkamer, hij slaapt gewoon beneden. Hij mist jouw gesnurk denk ik haha, verder alles oke met hem, eet goed (vooral de koekjes van mij natuurlijk).
    Nou geniet maar lekker en we zijn natuurlijk weer benieuwd naar je volgende belevenis. Ga nu het verslag weer even printen en naar pa en ma brengen (ook zij wachten met smart op de geprinte versie).
    Doeiiiiiiiiiiii

• 23 September 2009 - 18:21

Gerlinda:

Hee Anita
    Mooi om weer jouw verslag te lezen,en wat je allemaal meemaakt,mensen uit de bus halen en jullie groep erin(moet je hier in Nederland doen) Hoe is het weer daar?nog een paraplu nodig? Hier is het nog lekker weer,zo rond de 20 graden en droog..Aniet de groetjes vanaf hier en geniet van alles wat je ziet en meemaakt,doei doei!!!!!!

• 23 September 2009 - 19:23

Gerda:

Ha Anita,

Vergeet steeds je site te bijkijken. Tja nou ben ik ook een dagelijkse smser;-))Ik reis ingedachten met je mee hoor.. Maar wat een leuke foto's. Is de groep net zo als "de thailandgroep" wat veel met elkaar optrek? Top dat je het goed naar je zin heb.. Tja de rijken gaan voor, wel erg sneu voor de mensen die de bus uit moesten. Wil je de groetjes dan aan Linda

Doei

• 23 September 2009 - 19:42

Thabita:

Oeeeeee Anita, ik heb heeeeeeeeeeeeel veel nieuws hoor.........................................................................................................................ha,ha ja mooi nieuwsgierig nu zeker he?...................... t was maar een grapje!! Flauw he? Veel plezier nog! Gr Thabita

• 24 September 2009 - 20:10

Evelien:

He Anita Even een berichtje van mij had moeilijkheden met mijn account dus las via martin jouw berichten wat heb jij al veel beleefd leuk dat wij jouw op de dag kunnen volgen geniet ervan