Bohorok - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu Bohorok - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

Bohorok

Door: Anita Rietberg

Blijf op de hoogte en volg Anita

21 September 2009 | Nederland, Amsterdam

zaterdag 19 sept

We zijn om 7.30 uur vertrokken.
We hebben een lange bus dag gehad.Zo`n 270 km geloof ik.
We hebben gisteren het progamma voor maandag alvast gedaan.
We zijn naar de Mashid Raya of wel Grote Moskee geweest en naar Maimoon paleis, het huis van de voormalige Sultan van Sumatra.
Dit ivm het suikerfest maandag en de kans groot is dat veel dingen gesloten zijn.
We waren toch al in Medan dus kon dat mooi.Het weer was shit dus de regen poncho komt weer goed van pas.
S avonds komen we aan in ons hotel Bukit Lawang ego lodge.Kon ik me dochen onder de koude douche warm water was hier niet bbbbbbrrrrrrrr koud.
Ik wil s avonds naar bed gaan zit er een dikke vette zwarte scorpioen op mn kamer.Schrok me helemaal kapot.Durfde hem niet weg te halen Linda heeft hem voor me weg gehaald.
Dus die nacht niet lekker geslapen elk geluidj wat ik hoorde ging het licht aan.Heerlijk zo`n hotel in de jungle zeg.

Zondag 20 september,

Vandaag was het dan eindelijk zover en hebben we de orang-oetans gezien.
We moesten vroeg op om 5.45 uur.(Ja ik heb vakantie)Na het ontbijt zij we vertrokken richting de jungle.We moesten eerst met een smal bootje het water over.Dat ding wiebelde toch , dacht nou daar gaan we.Maar ging nog goed ppfff.
Al gauw zien we de eerste orang-oetan.
Een kleintje nog.
Deze loopt een heel stuk voor mij.
De verzorger liep voorop en op een gegeven moment ging ie er mooi bij zitten en dacht van bekijk het maar ik ga niet verder.
Hij ging mooi bij de verzorger op de rug zitten.
Bij de voederplek komen we al meer orang-oetans tegen.
Heb heel wat foto`s geschoten.
Het is zo gaaf om die dieren van zo dicht bij te zien.Helemaal SUPER !!
Nadat het voederen was afgelopen heb ik nog mee gelopen met de jungletoch.Deze duurde zo`n 2 uur.
Hier hebben we nog meer orang-oetans
gezien en konden we ze zelf bananen geven.
Het was echt een SUPER dag gisteren.
En het weer zat ons mee de hele dag stralend weer.
Terwijl we de andere dagen nog ieder keer ook regen hebben gehad.

Maandag 21 september 18.50 uur

We zijn vanmorgen vertrokken uit Bohorok en zijn nu weer in Medan.
Onderweg een paar keer een stop gehad en waren vanmiddag in het hotel.
Vanmiddag hier even naar een shoppingmail geweest.
Niks gekocht hoor.
Morgen vliegen we naar Jakarta - Java
Ga zo even proberen de foto`s erop te zetten.
Weet niet of me dat gaat lukken.
Ik heb niet veel tijd meer.

Zo heb van alle dagen weer apart een berichtje en met datum.
Elisah Balou mag wel een keertje een koekje hoor

leuk om zo jullie berichtjes ook te lezen

Groetjes iedereen
Anita

  • 21 September 2009 - 12:13

    Ingrid:

    Hey Zus,

    Leuk hoor, om je verslag weer te lezen. Weer genoeg meegemaakt de laatste 3 dagen.... Jammer dat het weer niet al te super is, maar dat mag de pret niet drukken, toch?
    Leuke foto´s hoor.
    En hoe is het eten? elke dag rijst of krijg je ook nog wat anders.
    Nou een fijne vlucht morgen en we wachten weer op nieuws uit Jakarta.

    Groetjes en een dikke zoen van ons allemaal.


  • 21 September 2009 - 13:07

    Jeannette:

    hoi anita als ik je verslag zo lees weet zeker dat ik die reis zeker nog een keer wil maken geniet er van groetjes uit kampen

  • 21 September 2009 - 13:43

    Marjan:

    Hey Anita

    Staat je goed hoor dat hoofddoekje.Trouwens je hebt er weer mooie foto's opgezet. Je vader zou ze vandaag proberen uit te printen. Ga deze week evenbij ze langs je raad het al broeken ophalen. Nou geniet ervan en morgen een goede vlucht. Regenponcho hebben wij hier niet nodig.

    groetjes van ons

  • 21 September 2009 - 13:57

    Thabita:

    Hey Anita, wat een leuke verhalen toch weer..... Enne wat mooi of niet, die aapies in t wild. Moet je vaker doen joh zo`n hoofddoek, staat je super!! Ha,ha heel veel plezier nog, maar je bent toch niet bang voor zo`n klein schorpioentie??? brrr, brrr alleen van het lezen krijg ik al kippevel! groetjesssss Thabita

  • 21 September 2009 - 19:32

    André&Yvonne:

    Hoi Anita,zou me ook kapt geschrokken zijn als ik een schorpioen op mijn kamer zou hebben.Ben al bang voor een hooiwagen.Ha Ha.Maar wat ontzettend gaaf dat je de oerang-oetangs hebt gezien.Dat zal je ongetwijfeld nooit vergeten.Maar wij genieten op deze manier ook lekker met je mee.Tot je volgend reisverslag.Liefs van ons.

  • 21 September 2009 - 20:55

    Drea:

    Hey Anita,
    Het is weer een mooi verslag zo kunnen we mooi een beetje mee genieten.staat je trouwens goed zo'n hoofddoekje haha.
    geniet ervan
    groetjes van fred drea jessica

  • 22 September 2009 - 15:53

    Margareth:

    Hallo Anita en Linda, super om het verslag te lezen. ga door en nog veel plezier

  • 22 September 2009 - 16:38

    Gerlinda:

    Heej Anita
    Wat leuk weer om jouw verslagen te lezen,gatverdamme een scorpioen op je kamer,ik ga al gillen van een spin,en die apen in het wild!zo dichtbij geweest, helemaal super joh,die foto met die hoofddoek helemaal gaaf.
    ben benieuwd naar alle fotoos die je al hebt gemaakt,maar geniet nog van alles wat je doet.Heb je al een PEPPERSTEAK gehad?????of is het alleen maar rijst????.
    Groetjes van ons allemaal

  • 22 September 2009 - 19:01

    Evelien En Martin:

    leuke beesten die schorpioenen alleen je slaapt er wat minder door.maar je hebt het wel naar je zin in ieder geval,en je ziet het een en ander.een kano tochtje door de jungle lijkt mij ook wel wat, maar eerst ga ik over anderhalve week een week alleen naar Wales.
    .nou prettige voort zetting van de vakantie en we horen weer van je.

    groetjes E en M

  • 23 September 2009 - 09:33

    Wouter:

    goede morgen hier een berichtje van je vader ik heb het zo door ge lezen.
    om niet te ver geten veel plezier je vader

  • 23 September 2009 - 19:00

    Ben En Ina:

    ik heb gehoord dat je schorpioenen kunt eten maar dan wel met een lekker sausje.ha ha ha
    Die oerang oetangs zien er heel lief uit.Mooie fotoos op de site. Kun je nog jaren van genieten. Het lijkt wel of we er een beetje bij zijn. Fantastisch idee om dit zo te doen. Take it easy het is al heet genoeg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Rondreis door Sumatra-Java-Bali

Heb de smaak van reizen te pakken.Daarom deze site, leuk voor de achterblijvers.

Recente Reisverslagen:

08 Oktober 2009

Laatste dag

07 Oktober 2009

Shoppen

06 Oktober 2009

Dagje zwembad

05 Oktober 2009

Dagje weg

04 Oktober 2009

Kuta
Anita

Heb de smaak van reizen te pakken. Daarom deze site, leuk voor de achterblijvers.

Actief sinds 25 Nov. 2008
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 185787

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 24 September 2014

Costa Rica - Nicaraqua - Panama

06 September 2013 - 29 September 2013

Thailand - Gouden Lotus

12 September 2012 - 01 Oktober 2012

Hoogtepunten van de Oostkust , USA

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Rondreis Vietnam

05 September 2010 - 21 September 2010

Rondreis Het Wilde Westen USA

15 September 2009 - 09 Oktober 2009

Rondreis door Sumatra-Java-Bali

Landen bezocht: