Dag tot dag progamma - Reisverslag uit Wezep, Nederland van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu Dag tot dag progamma - Reisverslag uit Wezep, Nederland van Anita Rietberg - WaarBenJij.nu

Dag tot dag progamma

Door: Anita Rietberg

Blijf op de hoogte en volg Anita

31 Augustus 2009 | Nederland, Wezep

Dit is het dag tot dag progamma tijdens m`n rondreis door Sumatra,Java,Bali.

dag 1 Amsterdam - Kuala Lumpur - Medan
Ontvangst op Schiphol, waarna gezamenlijke check-in voor de vlucht met overstap naar Medan.

dag 2 Medan - Brastagi
Aankomst in Medan. Via een mooie route rijden we naar het leuke bergdorpje Brastagi op 1400 meter hoogte, vooral bekend door de vele bloemen en het tropische fruit. 's Avonds welkomstdiner.

dag 3 Brastagi - Tobameer
Op de markt in Brastagi verkopen Karo Batak-vrouwen het heerlijkste fruit. Dan naar de Sipisopiso watervallen en het oude Batak-dorpje Pematang Purba. Via de hoogvlakte gaan we naar Prapat, aan de oever van het Tobameer, waarna we per boot naar het eilandje Samosir varen, waar we twee nachten verblijven.

dag 4 Tobameer
Vandaag brengen we per boot een bezoek aan de dorpjes Tomok en Ambarita. De lokale bevolking leeft hier nog volgens eeuwenoude tradities.

dag 5 Tobameer - Bohorok
Via een mooie route dwars door de natuur naar Bohorok, De plaats om orang-oetans te zien, waarvan sommigen wel 90 kilo wegen.

dag 6 Bohorok
In de morgen bezoek aan het orang-oetans opvang reservaat. Hier leven de opgevangen orang-oetangs vrij in de jungle onder bescherming van natuurbeheerders. Tevens zijn we getuigen van het bijvoeren van enkele orang-oetangs. In de middag heeft u de mogelijkheid om een trekking te maken door de ongerepte jungle van Bohorok, waarbij u eveneens orang-oetangs tegen kunt komen (optioneel).

dag 7 Bohorok - Medan
We rijden door een wederom prachtige omgeving naar de hoofdstad Medan. Bij aankomst maken we een stadstour waarbij we onder andere het Maimoon paleis, het huis van de voormalige Sultan van Sumatra bezoeken en de Mashid Raya of wel Grote Moskee, gebouwd na ontwerp van de Amsterdamse architect Dingemans.

dag 8 Medan - Jakarta
We vliegen na Jakarta en vervolgens transfer naar ons hotel, één nacht verblijf in de hoofdstad.

dag 9 Jakarta - Bogor - Bandung
Stadstour door Jakarta, met een bezoek aan de belangrijkste bezienswaardigheden. Vervolgens naar Bogor, waar we een wandeling maken door de schitterende botanische tuinen. Gezamenlijke lunch, waarna we via de Puncak-pas en de uitgestrekte theeplantages naar Bandung rijden.

dag 10 Bandung
Bezoek aan de lokale fruitmarkt van Lembang en de actieve vulkaan Tangkuban Perahu. We wandelen langs de kraterwand en zien hoe alles borrelt en pruttelt en hoe dikke zwavelwolken opstijgen.

Optionele activiteiten:
· Het Angklung muziekschooltje van Pak Ujo, waar Javaanse kinderen voor ons spelen en zingen
· Bezoek aan de theeplantages

dag 11 Bandung - Banjar - Pangandaran
Spectaculaire treinreis naar Banjar dwars door de natuur met vele rijstterrassen en kleine dorpjes. Vanuit Banjar rijden we over de weg verder door het Preanger-gebied naar de zuidkust. We arriveren in Pangandaran, een vissersdorpje met een ontspannen sfeer en een mooi strand. Vroeg in de ochtend kunt u zien hoe de vissersbootjes het strand op komen en hoe men op traditionele wijze de vis binnenhaalt. Het dorpje zelf heeft veel leuke winkeltjes en kraampjes waar u allerlei spulletjes kunt kopen. Kortom, een heerlijke plaats om de vrije tijd te besteden.

dag 12 Pangandaran
Na het ontbijt ondernemen we een spectaculaire fietstocht naar de Green Canyon, welke haar naam ontleend aan de groene kleur van het rivierwater. Onderweg komen we veel dorpjes tegen waar we kennismaken met de lokale bevolking en hun gebruiken. In Cijulang stappen we aan boord van een boot die ons over de rivier verder naar de Green Canyon brengt, terwijl we genieten van de prachtige omgeving. Voor de liefhebbers is er zelfs de mogelijkheid om te zwemmen in het kristalheldere water, omgeven door watervallen. 's Middags kunnen we heerlijk genieten aan het strand bij ons hotel.

dag 13 Pangandaran - Jogjakarta
In de ochtend nemen we de ferry naar Cilacap waarbij we onder andere het Nederlandse Fort Benteng Pendem, en een traditionele vismarkt bezoeken. Hierna rijden we verder naar Jogjakarta, dé stad van de Javaanse hofcultuur.

dag 14 Jogjakarta
Bezoek aan het paleis van de Sultan, de Kraton, de zilverwerkplaats van Kota Gede, een lokaal batikfabriekje en de gezellige winkelstraat Jalan Malioboro met haar vele stalletjes en marktkraampjes. In de middag brengen we een bezoek aan de wereldberoemde tempels van Borobudur midden in de prachtige natuur.

dag 15 Jogjakarta - Batu
Onderweg naar Batu bezoeken we het indrukwekkende Hindoe-Javaanse tempelcomplex Prambanan, dat geregistreerd staat als Werelderfgoed. Vervolgens gaan we op weg naar het bergdorpje Batu, aan de voet van de reusachtige Bromo vulkaan.

Optionele activiteit:
· Spectaculaire excursie (gedeeltelijk te paard en te voet) naar de kraterwand van de vulkaan voor een onvergetelijke zonsopgang

dag 16 Batu - Kalibaru
Prachtige route langs rubber-, cacao- en koffieplantages naar het dorpje Kalibaru, waar we overnachten in ons landelijk gelegen hotel, vlakbij een specerijenplantage.

Optionele activiteit:
Wandeling door de kruidentuin

dag 17 en 18 Kalibaru - Ubud / Bali
We verlaten het eiland Java en gaan per boot naar het tropische godeneiland Bali, waar we onze weg vervolgen naar het kunstenaarsdorpje Ubud gelegen in een adembenemend landschap. Hier kunt u eindeloos wandelen of fietstochten maken door de smaragdgroene rijstterrassen, langs snel stromende rivieren en watervallen of naar hartelust winkelen want in Ubud is het goed shoppen.

dag 19 Ubud - Kuta
In de ochtend bezoeken we het dorpje Batulan voor een voorstelling van de traditionele Barongdansers. De danser springt in het rond met klapperende kaken, gevolgd door groepen gemaskerde mannen, die goden en demonen uitbeelden. Hierna vervolgen we onze weg langs de plaatsjes Celuk, waar we de zilverwerkfabriekjes bezoeken en Mas, bekend om zijn traditionele houtsnijwerk. In de middag brengen we een bezoek aan de Tampak Spring (heilige bron). In de namiddag arriveren we in Kuta waar we kunnen genieten van een paar dagen aan het strand in ons comfortabele hotel.

dag 20 en 21 Kuta
Verblijf in Kuta, waar u volop kunt genieten van zon, zee en het hagelwitte strand, maar u kunt natuurlijk ook diverse leuke excursies maken, want op Bali valt veel te zien. Op de laatste dag nodigt FOX u uit voor een afscheidsdiner met traditionele dansvoorstelling.

dag 22 en 23
Sluiten onze reis af met nog enkele heerlijke stranddagen in een hotel met zwembad.

dag 24 Denpasar - Amsterdam
transfer naar de luchthaven voor uw terugvlucht naar Nederland.

dag 25 Aankomst in Nederland
Einde van een onvergetelijke reis

• 24 Mei 2009 - 16:40

Evelien Pasman:

Hoi Anita
    Leuk zo Kan ik je dag van dag volgen
    Alvast veel plezier gewenst
    Groetjes Evelien

• 01 September 2009 - 06:24

Ingrid:

Hey Zussie,

Nou je hebt de site goed voor elkaar hoor. We blijven mooi op de hoogte zo. Nog 2 weekjes en dan is het zover. Ik weet dat je er super veel zin aan hebt, dus veel plezier straks en geniet ervan.

Groetjes je zussie

• 16 September 2009 - 11:38

Evelien Pasman:

He Anita
    Geniet van je prachtige
    rondreis Zo te lezen ga je weer een heleboel zien en beleven Tot horens Liefs Evelien